Mitä rehellisesti sanottuna ajattelet, jos näet todella ylipainoisen ihmisen salilla treenaamassa?
Tai vaikka ryhmäliikuntatunnilla jumppaamassa, polkemassa pyörää tmv. Olen koittanut kannustaa hyvää ystävääni sali- ja ryhmäliikuntaharrastukseen, sillä se selvästi vähän kiinnostaisi häntä ja tukisi varmasti kunnon kohotuksessa sekä runsaan ylipainon vähentämisessä. Viikonloppuna puhuimme taas asiasta ja hän sanoi, ettei yksinkertaisesti kehtaa mennä, koska ihmiset katsovat häntä negatiivisesti ja ajattelevat ties mitä inhottavaa. Näin on kuulemma käynyt kerran, kun kävi salilla ilmaisella tutustumiskäynnillä, jonka sai työpaikkansa kautta. Hän myös kokee, että kun kävi pari kertaa zumbassa (ei kuntosalilla), häntä katseltiin arvostellen ja jotkut naureskelivat hänelle.
Onko tosiaan näin vai onko se vain korvien välissä ja hän on kuvitellut nuo katseet, naureskelut ja muut? Ajatteletteko oikeasti jotakin pahaa tuollaisissa tilanteissa tuollaisesta henkilöstä saati näytätte sen ulos päin? Tai jos itse olet/olet ollut samassa veneessä ystäväni kanssa, oletko selkeästi kohdannut tuollaista käytöstä?
Kommentit (63)
Ihan rehellisesti, mitä väliä sillä on, jos huomaat jonkun keskenkasvuisen kiherryksen tai toljotuksen kuntosalilla? Jos joku on niin typerä, niin se tyyppihän siinä itsensä mokaa. Kaikki me joskus ollaan vanhoja ja raihnaisia (ja huonossa kunnossa), mutta typeriä on jotkut vähän kauemmin.
Olen keski-ikäinen ja ikäni liikkunut ja salilla käynyt enkä koskaan ole huomannut ketään irvailtavan. Kaikki mahtuu mukaan ja kaikenlaisia ihmisiä salilla käykin. Kehenkään ei siis kiinnitä huomiota, koska kaikki ihmisen kirjo on salilla jo nähty.
Rehellisesti? Ajattelen, että nyt ei saa jäädä tuijottelemaan ja pyrin tietoisesti katsomaan muualle. Jotenkin kyllä tekisi mieli jäädä katsomaan, että miltä se näyttää livenä kun pullukka hikoilee.
En ajattele yhtään mitään siitä yhteydestä, että on kuntosalilla.
En ajattele hänestä sen enempää kuin tapasin hänet vaikka torilla.
Se saa mut hyvälle tuulelle ja ajattelen että hyvä että säkin oot tullu tänne taistelemaan kiloja vastaan ja voimaan paremmin.. Etten ole ainoa täällä ketä ei ole mallin mitoissa.
Minä ajattelisin että loistavaa, että joku on uskaltautunut treenaamaan ja haluamaan kunnonkohotusta. Naurajille ja ilkkujille antaisin ikuisen porttikiellon salille, jotta nämä ujommatkin uskaltautuisivat treenaamaan.
Kuntosaleilla käy kaiken ikäisiä ja kokoisia, jotkut lihaskuntoaan ylläpitääkseen, jotkut selkävaivojensa vuoksi, jotkut pyllistelykisatakseen. Normaalien ihmisten saleilla kukaan ei kyttää toisiaan, pississaleista en tiedä. Jos siellä on aikaa katsella ja ihmetellä muiden tekemistä, on oma treeni liian heppoista, jolloin kannattaa joko a) koventaa treeniä tai b) vaihtaa lajia.
Ajattelen, että mahtavaa, kun liikkuu ja tekee jotain terveytensä eteen.
Salilla jossa käyn, on pullukoita joka jumpassa, joten siinä ei ole mitään mihin kiinnittäisin huomiota. Siinä ei muuta ehtis tehdäkkään, kuin miettiä muiden treenaamisia jos jokaisesta ylipainoisesta pitäisi ajatella jotain.
En kuntoillessa mieti muita kuntoilijoita. Mutta mulla on sen luokan resting bitch face että sen voi ymmärtää väärin arvostelevaksi tai vihamieliseksi. Kannustaisin kyllä lähtemään mukaan tunneille tai salille. On hienoa että ystäväsi haluaa pitää huolta terveydestään.
Ihailisin, ja ajattelisin, että siinä on rohkea ja fiksu ihminen. Arvostaisin ja toivoisin, että onnistuu urakassaan.
Salilla käyvät yleensä mielenterveysongelmaiset, joille ulkonäkö on tärkeintä elämässä. He todella arvostelevat rumempia ja etenkin lihavia. Eli ystäväsi on täysin oikeassa.
En koskaan katsele muitten tekemisiä tai painoja. Kerran huomasin, että yksi tyyppi katseli arvostellen minua. Kait olin hieman erikoisesti pukeutunut, kun en ole ostanut jumppavaatteita viiteen vuoteen. Ne kun kestävät hyvin ja minulla on niitä ihan tarpeeksi. En siis osta uusinta muotia ja sehän ei joillekin käy. Mutta se on heidän ongelma, ei minun.
On olemassa myös saleja, joilla käy paljon itseään kuntouttavia ihmisiä, usein tällaisten salien yhteydessä on fysioterapiapalveluja ja nämä erilaiset tule-vaivaiset sitten sieltä ohjataan kuntosalille. Jos haluaa minimoida tekstiiliurheilijoiden, pakkelinaamojen ja itsensäkuvaajien "kuntoilu"seuran, kannattanee valita vaikkapa tuollainen sali ns. trendisalin sijaan.
En tiedä olenko "todella ylipainoinen"vai vain"ylipainoinen", mutta juuri kukaan ei sano minulle yhtään mitään. Vakikäviöiden kanssa nyökätään hillitysti, ei muuta. Jos joku alkaisi kommentoimaan kokoani, voin luvata, että en jäisi sanattomaksi. Vuosikymmenten aikana olen saanut kuulla niin paljon kommenttia koostani, että jos on tarve, niin voin vittuillalla halutessani noin +20000 tavalla kommentoijan ulkonäöstä. Opittu taito. En tosin tee niin, koska älykkyyteni ei salli sitä.
Saleja on moneen lähtöön. En minäkään mene ns. pintaporukan ja fitness-kisujen salille vaan sille, jossa saan treenata rauhassa ja henki on hyvä. Lisäkseni siellä kävi muutama muukon ylipainoinen, mutta sohvan ja lämpimän viltin kutsu kävi liian vahvaksi. Harmi! :(
En ole yhtään joutunut ajattelemaan kilojani tuolla käydessäni, vaan saan rauhassa nauttia mukavasta lajista.
En ainaka mitää pahaa. Hienoa, että joku on ruvennut tekemään terveytensä etee töitä. M37
Liian vähän näkyy ylipainoisia kuntosalilla. Hyvä, hyvä, ajattelen ja toivon mielessäni pitkäjänteisyyttä ja liikunnan iloa.
Se kuntosali kannattaa kyllä valita harkiten, osa saleista kun on sellasia trendikkäitä paikkoja, jotka on just joidenkin pissisten kokoontumispaikkoja ja kyllä niissä valitettavasti on tullut nähtyä tosi huonoa käytöstä muita kohtaan. Tyttelit kihertää lihaville ja muille huonokuntoisille, joskus ovat jopa ottaneet kuviakin ja helppohan se on sanoa, ettei niistä pitäisi välittää, mutta usein sen ylipainon lisänä on myös huonoa itsetuntoa, joten ei tee mieli mennä sinne enää naureskeltavaksi.
Mahtavaa että on päässyt salille asti toteuttamaan sitä mistä moni haaveilee. Olen ehdottoman iloinen että kyseinen henkilö on matkalla kohti parempaa terveyttä ja kuntoa.