20 euron seteli lakkiaiskortin välissä. Noloa!
Lapsemme sai eräiltä tuttavilta(eivät olleet juhlissa, eikä edes kutsuttu) onnittelukortin lakkiaisiin ja kortin väliin oli laitettu vaivainen 20 euron seteli. Miksi vaivautua sitten ollenkaan? Kyseessä kuitenkin lakkiaiset, ei nimipäivä.
Vai oliko tarkoitus vain vinoilla?
Kommentit (25)
Ei edellinen yritys ("lapseton sisko/käly jne ei antanut kuin 50e") napannut, kun piti uusi väkertää?
T: köyhä 20€ laittaja kirjoitti:
Ens kerralla voin sitten olla laittamatta mitään sinne väliin.
Tarkoitan siis jos vielä se yks lapsesi aikoo lukioon.
Varmaan ollu tympeät lakkiaiset, sellaiset teennäiset kulissijuhlat.
Tuntee sinut ja tarkoitus oli todellakin vinoilla.
Minä aina laitan monopolipelin rahaa sinne väliin tukuttain.
Hoh hoh.. Nykyaikana arvot on mennyt päin veetä.
Mistäs sinä sen tiedät paljonko siellä oli? Taidat vissiin viedä lapsesi lakkiaisrahat itsellesi ja ostaa niillä viinaa ja norttia.
Tarkoitat siis, että rahan antaminen on noloa?
Itse sain just lakkiaisissa muutamalta vieraalta 20€, olin kiitollinen, ja ei olisi haitannut ollenkaan, jos eivät olisi antaneet mitään. Taidat olla vain ahne paska...
Itselläni on lakkiaiset edessä (toivottavasti) ensi vuonna ja ihan ololla tulen ottamaan vastaan ne 20€ setelit. Juhlien lopuksi niistä rahoista kuitenkin tulee nuorelle isohko summa ja todella hyvä helpostus elämään kun omillaan asuu.
Minusta taas on noloa, että edes pidit juhlat "lapsellesi"! En olisi vaivautunut tuhlaamaan edes korttiin, jos suhtautuminen on tuota tasoa.
Kukaan ei anna lahjoja vinoillakseen ( paitsi ap?). Tarkoituksena on ystävällisesti onnitella ja muistaa uutta ylioppilasta. Niin toimitaan sivistyneissä perheissä. Onnittelut saanut myös kiittää saamastaan lahjasta, sekin kuuluu hyvään tapakulttuuriin.
Ylioppilaana häpeäisin, jos vanhempani ruikuttaisi saamani lahjan pienuutta.
Pikkusiskoni laittoi kirjekuoreen kahden euron kolikon. Olin todella kiitollinen ❤️
Terveisin tämän vuoden ylioppilas
Jos kyseessä on tuttavaperhe, jota ei ollut edes kutsuttu juhliin, tuossa on 20 € liikaa. Pelkkä kortti olisi riittänyt, tai ei edes sitä.
Noloa on ahneus ja kiittämättömyys
Ajattele, jos viisi ihmistä antaa kaksikymppiä, sehän tekee jo satasen. Ei ihmisten tarvitse antaa yhtään mitään, ja olisikin ollut oikein, ettei kukaan olisi tuonut mitään rahalahjoja teille. Tuolla asenteella.
jonkun päivän lehdessä taisi olla jonkinlainen tapakouluttaja mikä lie, joka kertoi ettei rahaa pitä antaa lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
jonkun päivän lehdessä taisi olla jonkinlainen tapakouluttaja mikä lie, joka kertoi ettei rahaa pitä antaa lahjaksi.
Ylioppilaiden ja valmistuneiden mielestä raha on kuitenkin se paras ja helpoin lahja.
Ens kerralla voin sitten olla laittamatta mitään sinne väliin.