Ei tällaisessa työssä ole mitään järkeä....
... Pari viikkoa meni pyöritellessä peukaloita, aika ei kulunut. Nyt on yhtäkkiä taas ihan hirveästi hommia ja kaikki pitäisi saada valmiiksi/eteenpäin tällä viikolla. Yhden päivän olen kaiken lisäksi kurssilla eli 3,5 päivää aikaa tehdä kaikki. Ensi viikolla varmaan taas lorvitaan ja surffataan netissä. Onko kenenkään muun työ tällaista? Tämä homma ( olen ollut nyt 5 kk ) menee kyllä niin sykleissä. Mulla hajoaa pää. En tykkää siitä ettei ole tarpeeksi hommia, mutta ei tämäkään ole kivaa että seuraavassa hetkessä olet ihan purjeessa töittesi kanssa. No, ei kun hommiin, eihän tässä muukaan auta....
Kommentit (11)
Meillä ainakin labrassa on noin. Näytteitä tulee ihan eri määrä eri päivinä tulokset ei voi odottaa jne...
Mulla on tuollaista. Olen it-konsultti, useimmiten minut palkataan esim. pelastamaan kriisiytynyt projekti sen loppuvaiheessa. Teen myös paljon lyhyitä, muutaman viikon hommia kuten esim. uusia integraatioita olemassaoleviin järjestelmiin, tai erityisongelmien selvityksiä. Projektien välissä luonnollisesti on useinkin aikaa jolloin töitä ei ole ollenkaan.
Itselleni tämä sopii aivan erinomaisesti. Nautin täysillä työttömistä ajoista, ja kun niiden aikana on kunnolla latautunut, jaksaa taas "ryynätä" yötäpäivää niiden projektien kanssa jokusen viikon. Kun tietää että pian on taas lepoa tiedossa.
Oletko tilitoimistossa töissä?
Itse olin aikoinani paikassa (ei tilitoimisto/kirjanpito), jossa tehtiin töitä ns. syklissä. Osa kuukautta oli yleensä tosi hiljaista ja rauhallista (=tavallista) ja kuun vaihteessa oli aina tosi kova kiire ja paljon töitä. Tämä ei miksikään muuttunut vuosien mittaan, eikä sitä olisi kovasti voinut muuttaakaan. Isot projektit pyörivät lisäksi taustalla ja ne pystyi aikatauluttamaan toisin, mutta tuo perustyö oli aina tuollaista. Ei auttanut kuin asennoitua tilanteeseen oikein.
Ei, asiantuntijahommissa teollisuudessa. On pitkäkestoisempaa hommaa ja sitten kiireellisiä operatiivisia juttuja. Viime viikot oli hiljaista kuin huopatossutehtaassa ja nyt rävähti kerralla kaikki silmille.... itselleni on kovin vaikea sopeutua tähän, huomaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä tuollaista on? Kuulostaa jotenkin oudolta, että prosesseja ei ole voitu suunnitella niin, että työt jakautuisivat tasaisemmin eri viikoille.
En ole ap, mutta tämä pätee esimerkiksi moniin palvelualan töihin tai konsulttitöihin. Jos asiakas on toinen yritys ja sieltä tulee töitä kun he saavat tilauksia, työmäärä voi olla erittäin vaihteleva.
Joo, kyllähän tämä taitaa olla ilmeisen yleistä että työt menee sykleissä. Itselleni on vaan ihan kauhean vaikea sopeutua noihin "työttömyyskausiin"..... mieluummin tekisin 8 tuntia päivässä hommia kunnon sykkeellä kuin pyörittelisin peukaloita. Nyt kun töitä on taas kuormaksi asti, on vähän hukassa näidenkin kanssa... en oikein osaa tarttua mihinkään. Ei vaan, olen oikeasti saanut hommia eteenpäin ja päivä on mennyt vauhdikkaasti ( joo, nyt pidän pienen kahvitauon ja surffaan netissä ). Ensi viikolla on sitten taas hiljaista :(
Miten te sopeudutte? Mikä auttaa noihin hiljaisiin viikkoihin? Minä en meinaa tottua, millään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllähän tämä taitaa olla ilmeisen yleistä että työt menee sykleissä. Itselleni on vaan ihan kauhean vaikea sopeutua noihin "työttömyyskausiin"..... mieluummin tekisin 8 tuntia päivässä hommia kunnon sykkeellä kuin pyörittelisin peukaloita. Nyt kun töitä on taas kuormaksi asti, on vähän hukassa näidenkin kanssa... en oikein osaa tarttua mihinkään. Ei vaan, olen oikeasti saanut hommia eteenpäin ja päivä on mennyt vauhdikkaasti ( joo, nyt pidän pienen kahvitauon ja surffaan netissä ). Ensi viikolla on sitten taas hiljaista :(
Miten te sopeudutte? Mikä auttaa noihin hiljaisiin viikkoihin? Minä en meinaa tottua, millään. Ap
Ei kai sun tarvi siellä konttorilla istua? Jos täytyy, sitten on toki vähän rajoitetummat mahdollisuudet. Lähinnä nettisurffaus, pitkät lounaat ja muut tauot.
Itse pidän aina etäpäiviä silloin kun on hiljaista ja ihan teen kotona kaikkea tarpeellista. Käyn työpäivän aikana kaupassa, pyykkään, tiskaan, saatan tehdä puutarhahommia, ottaa aurinkoa pihalla. Muutaman kerran päivässä toki katson sähköpostit, että jos jotain töitä olisi tullut yllättäen. Ei pomoillakaan mitään sitä vastaan ole, mitä ihmiset tekee jos kerran laskutettavaa työtä ei ole. Hyvä vaan että levätään koska tietää että niitä voimia tarvii sitten kun taas tulee ryysiskausi.
Joo, nyt tähän taloon on pikkuhiljaa tullut etätyömahdollisuus... mutta meillä ei pomo niitä kovin mielellään anna. Lähinnä sellaisina päivinä kun on jotain keskittymistä vaativaa, sopimusten muokkausta tms. on hyvä olla etänä, mutta en edes kehtaisi olla kotona sellaisena päivänä kun ei ole oikeasti oikein mitään tekemistä. Joten tänne kustannuspaikalle tulen peukaloita pyörittämään ( ja turhautumaan ) :(
Kuulostaa täysin normaalilta projektiluontoiselta työltä.
Missä tuollaista on?
Kuulostaa jotenkin oudolta, että prosesseja ei ole voitu suunnitella niin, että työt jakautuisivat tasaisemmin eri viikoille.