Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelin äsken Helsingin keskustassa ja katselin kun turistit repivät kauppojen ovia turhaan

Vierailija
03.06.2018 |

Miten on mahdollista että parhaaseen turistiaikaan keskustan putiikit ovat kiinni?
Eikö rahaa kelpaa? Vai onko ongelma se että myyjillekin pitäisi maksaa sunnuntailisät?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei osata tehdä rahaa.

Vierailija
2/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keskustassa näkee sen että jos on laadukas paikka ja järkevät hinnat niin asiakkaita riittää.

Moni ryhtyy kuitenkin ahneeksi ja hinnoittelee itsensä ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun nyt pitää ryhtyä kauppiaaksi. Pidät putiikkisi auki 24/7 ja itse istut tietenkin kassalla.

Vierailija
4/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tänään vierekkäiset ruokaravintolan terassit Helsingin keskustassa. Toinen oli täynnä ja toisessa oli kaksi pöytää varattu.

Jokainen voi arvata syyn.

Vierailija
5/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinun nyt pitää ryhtyä kauppiaaksi. Pidät putiikkisi auki 24/7 ja itse istut tietenkin kassalla.

Olen itse asiantuntijatehtävissä joten en ala nyt kauppiaaksi. Tarkoitukseni oli tänään poiketa maineikkaaseen kelloliikkeseen sovittamaan kelloa. Ovet olivat kiinni. Kellon hinta on n. 20 000 euroa. Sillä yhdelläkin kaupalla maksettaisiin monen palkka lisineen.

Vierailija
6/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse ollut töissä?

Vierailija
7/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tänään vierekkäiset ruokaravintolan terassit Helsingin keskustassa. Toinen oli täynnä ja toisessa oli kaksi pöytää varattu.

Jokainen voi arvata syyn.

Ööh totaa, mä en arvannut.

Vierailija
8/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, nyt voitkin itse perustaa sopivan liikeyrityksen ja pitää sitä auki turistivirtojen mukaan. Helppoa rahaa. Tee asialle jotain, äläkä kitise täällä.

Vierailija
9/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan monessa ”ulkomaista” on kaupat kokonaan kiinni sunnuntaisin. Täällä ei (valitettavasti) enää ole. Esim. Euroopan suurimmassa maassakaupat on kiinni sunnuntaisin. Kyllä sitä muutakin tekemistä keksii kuin käydä kaupassa, jopa matkaillessa.

Vierailija
10/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse asiantuntijatehtävissä joten en ala nyt kauppiaaksi. Tarkoitukseni oli tänään poiketa maineikkaaseen kelloliikkeseen sovittamaan kelloa. Ovet olivat kiinni. Kellon hinta on n. 20 000 euroa. Sillä yhdelläkin kaupalla maksettaisiin monen palkka lisineen.

😂😂😂

No olisit käynyt auki olevassa kelloliikkeessä. Ai nekin olivat kiinni? No sitten olet varmaan kellotta, kun et viikolla pääse ostoksille.

Vierailija
11/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa on kaikki kaupat kiinni sunnuntaisin ja iltaisin.

Vierailija
12/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaikani on ma-pe 8-16.

Vierailija
13/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein sunnuntai iltaisin tullaan kelloliikkeisiin ostamaan kymmenien tuhansien kelloja, mitäpä veikkaat? Ja vielä niin, että muuna aikana sitä ei suostuta tulla ostamaan?

Vierailija
14/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työaikani on ma-pe 8-16.

Ei raha kelpaa?

Vierailija
15/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että parhaaseen turistiaikaan keskustan putiikit ovat kiinni?

Eikö r

ahaa kelpaa? Vai onko ongelma se että myyjillekin pitäisi maksaa sunnuntailisät?

Paras turistiaika on elokuu

Vierailija
16/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinkeskustassa ei enää edes ole paljonkaan pikku putiikkeja, vuokrat ovat niin suuret ettei niihin ole yksityisyrittäjällä varaa.

Vierailija
17/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootko sä AP koskaan matkustellut? Melkeen missään ei ole sunnuntaisin oikeastaan yhtään MIKÄÄN auki! Suomen sunnuntait on ihan tosi spesiaaleja yleisellä tasolla. Melkein joka maassa on sunnuntaina ihan hiiren hiljaista ja kaikki putiikit kiinni, ihan kuollutta. Muistaakseni jopa Lontoossa oli näin. Ja Budapestissa, Berliinissä, Prahassa kaikkialla muuallakin.

Vierailija
18/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein sunnuntai iltaisin tullaan kelloliikkeisiin ostamaan kymmenien tuhansien kelloja, mitäpä veikkaat? Ja vielä niin, että muuna aikana sitä ei suostuta tulla ostamaan?

"Ei suostuta tulla"?

Vierailija
19/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne turistit löydä sinne putiikkeihin myös ma-la. Onhan siinä ihan mukavasti päiviä niin kerkeää. Suomessa sunnuntainakin harvinaisen paljon kaupat auki. Ovat varmaan siitä ihan hämillään kaikki turistit.

Vierailija
20/53 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan monessa ”ulkomaista” on kaupat kokonaan kiinni sunnuntaisin. Täällä ei (valitettavasti) enää ole. Esim. Euroopan suurimmassa maassakaupat on kiinni sunnuntaisin. Kyllä sitä muutakin tekemistä keksii kuin käydä kaupassa, jopa matkaillessa.

Esim. Koreassa taas vaatekaupatkin ovat auki yö neljään, joten aasialaiset turistit taas pettyvät, kun kaikki on kiinni. Mut eipä ole mun menetys, ettei raha kelpaa suomalaisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän