Kävelin äsken Helsingin keskustassa ja katselin kun turistit repivät kauppojen ovia turhaan
Miten on mahdollista että parhaaseen turistiaikaan keskustan putiikit ovat kiinni?
Eikö rahaa kelpaa? Vai onko ongelma se että myyjillekin pitäisi maksaa sunnuntailisät?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinun nyt pitää ryhtyä kauppiaaksi. Pidät putiikkisi auki 24/7 ja itse istut tietenkin kassalla.
Olen itse asiantuntijatehtävissä joten en ala nyt kauppiaaksi. Tarkoitukseni oli tänään poiketa maineikkaaseen kelloliikkeseen sovittamaan kelloa. Ovet olivat kiinni. Kellon hinta on n. 20 000 euroa. Sillä yhdelläkin kaupalla maksettaisiin monen palkka lisineen.
Kuinka monta tuollaista kelloa käyt vuodessa ostamassa? Jos et niin montaa että maksaisi kaikki sunnuntait niin sitten kommenttisi oli täysin turha.
Ei kovin montaa, huippuasiakas saisi palvelua aukioloaikojen ulkopuolellakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinun nyt pitää ryhtyä kauppiaaksi. Pidät putiikkisi auki 24/7 ja itse istut tietenkin kassalla.
Olen itse asiantuntijatehtävissä joten en ala nyt kauppiaaksi. Tarkoitukseni oli tänään poiketa maineikkaaseen kelloliikkeseen sovittamaan kelloa. Ovet olivat kiinni. Kellon hinta on n. 20 000 euroa. Sillä yhdelläkin kaupalla maksettaisiin monen palkka lisineen.
Kuinka usein sunnuntai iltaisin tullaan kelloliikkeisiin ostamaan kymmenien tuhansien kelloja, mitäpä veikkaat? Ja vielä niin, että muuna aikana sitä ei suostuta tulla ostamaan?
En puhunut mitään sunnuntai-illasta. Olin liikenteessä kolmen aikaan.
Sinulla on silloin ilta?
Kyseisessä liikkeessä kaikki kellojen hinnat liikkunee siinä 3000-80000 euroa.
Aasialaiset ja Venäläiset eivät välttämättä edes tingi vaan maksavat pyydetyn hinnan.
Mieti sitä.
Väite Aasialaisista ja Venäläisistä pitää muuten paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkeet jotka myyvät näin kalliita ja erikoisia tuotteita eivät olekaan auki aamusta iltaan turisteja varten. Parhaimmat erikoisliikkeet ovat auki vain sopimuksesta jolloin asiakas tuodaan paikalle limusiinilla ja saa istua takahuoneessa satiinisohvalla kun kelloa esitellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan monessa ”ulkomaista” on kaupat kokonaan kiinni sunnuntaisin. Täällä ei (valitettavasti) enää ole. Esim. Euroopan suurimmassa maassakaupat on kiinni sunnuntaisin. Kyllä sitä muutakin tekemistä keksii kuin käydä kaupassa, jopa matkaillessa.
Esim. Koreassa taas vaatekaupatkin ovat auki yö neljään, joten aasialaiset turistit taas pettyvät, kun kaikki on kiinni. Mut eipä ole mun menetys, ettei raha kelpaa suomalaisille.
Sinä nimenomaan et nyt menetä mitään. Mikäli liikkeet olisi auki öisin sinä sen sijaan maksaisit siitä vaikka asiosit vain päiväsaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta tuollaista kelloa käyt vuodessa ostamassa? Jos et niin montaa että maksaisi kaikki sunnuntait niin sitten kommenttisi oli täysin turha.
Kävelin reissullani ohi erään auki olleen kelloliikkeen joka oli täynnä aasialaisia asiakkaita. En poikennut sisään koska oli niin kova ruuhka ja heillä ei ole haluamani kellon edustusta.
Vierailija kirjoitti:
Ja, kyllä monissa muissakin maissakin on sunnuntaina kaupat kiinni, mutta meillä, kun lainsäädäntö vapautui, mikään ei estä pitämästä niitä auki. Kannattaisi höydyntää tämä markkinarako.
Kuinka paljon sinulla on alalta kokemusta vai kuinka tiedät että siinä on olemassa mitään rakoa?
Kiinalaiset mitään osta, ei se että ne parveilee kaupois tarkoita sitä että ne hirveesti ostais,kovia tinkimään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja, kyllä monissa muissakin maissakin on sunnuntaina kaupat kiinni, mutta meillä, kun lainsäädäntö vapautui, mikään ei estä pitämästä niitä auki. Kannattaisi höydyntää tämä markkinarako.
Kuinka paljon sinulla on alalta kokemusta vai kuinka tiedät että siinä on olemassa mitään rakoa?
Jos siinä se rako on eikä kukaan muu hyödynnä niin äkkiä vaan laittamaan putiikki pystyy ja keräämään rahat itselle! Vai mikä on tekosyy ettei sitä tee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kellokeisari..kyl sen ajan näkee halvemmastakin kellosta,niin kauan ku kauppa on taas auki, oliko ihan pakko just päästä kun oli kiinni. Paljon tekevät ryöstöjä nois liikkeis kun on hiljaista,siinä menee äkkiä yhden kuppasen kellon hinta.
Vierailija kirjoitti:
Siis ootko sä AP koskaan matkustellut? Melkeen missään ei ole sunnuntaisin oikeastaan yhtään MIKÄÄN auki! Suomen sunnuntait on ihan tosi spesiaaleja yleisellä tasolla. Melkein joka maassa on sunnuntaina ihan hiiren hiljaista ja kaikki putiikit kiinni, ihan kuollutta. Muistaakseni jopa Lontoossa oli näin. Ja Budapestissa, Berliinissä, Prahassa kaikkialla muuallakin.
Ei pidä paikkaansa. Esim. Lontoossa Oxford streetillä suurin osa tavarataloista on auki sunnuntaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta tuokin mutta toisaalta noin kalliita kelloja myydään muutamia kappaleita vuodessa joten ei ole kovinkaan kannattavaa pitää liikettä auki josko se kalliin kellon ostaja tulisi juuri tänään. Jollei tule niin sitten tulee isot tappiot päivän aukiolosta.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset mitään osta, ei se että ne parveilee kaupois tarkoita sitä että ne hirveesti ostais,kovia tinkimään
Puhut paskaa.
Esim. Japanissa tulevat bussilasteittain ja jokainen kantaa 3-5 Louis Vuittonin paperikassia kun nousevat takaisin bussiin.
Ehkä Suomessa eivät vaan osaa myydä kuten usein sanotaan.