Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte (hammassärystä)?

Vierailija
03.06.2018 |

Kävin torstaina säryn takia hammaslääkärissä, alue kuvattiin eikä reikää tms löydetty. Hammaslääkärin kanssa päädyimme siihen tulokseen että särky johtuu voimakkaasta yöllisestä hampaiden yhteen puremisesta, johon olen yöllä herännytkin. Särky on juurihoidetun hampaan kohdalla, mutta nyt särky alkaa olla jo helvetillistä. Tekis mieli repiä koko hammas helvettiin. Buranaa ja Panacodia menee kaksin käsin eikä auta kovin pitkäksi aikaa, mutta mitä auttaa käydä uudestaan, jos ei ole mitään reikää? Pieni lohkeama löytyi mutta ei aiheuta kuulemma tätä ja se paikataan parin viikon päästä, mutta tätä tahtia en selviä sinne.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen hammaslääkärin - arvossapidetyn poliitikon vaimo - tehdessä juurihoitoa, se piikki katkesi juurikanavaan. Ei toki tästä minulle mitään maininnut, seuraavan kerran kun hampaita kuvattiin toinen hammaslääkäri kertoi tämän minulle. En enää muista, oliko se juuri tämä poistettu hammas vai vielä paikoillaan oleva. Implantit on järkyttävän kalliita, ei minulla ainakaan niihin rahat riittäneet. Onneksi ei ole tarvinnut poistaa etuhampaita, silloin kai olisi ollut pakko jostain lainata rahaa. 

Vierailija
22/31 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse narskuttanut juurihoidetulla hampaalla, ja kyllähän se kipeäksi tuli- mutta kipu kyllä hiipui päivän mittaan, ja loppui kokonaan kun hammasta hiottiin päältä purennan tasapainottamiseksi. Veikkaisin siis että aloittajalla on alkava tulehdus, tai sitten lohkeama on paljon isompi mitä hammaslääkäri antoi ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä: Tänään käyty hammaslääkärissä ja vaihtoehtona oli hampaan poisto tai juurihoidon uusiminen. Päädyimme jälkimmäiseen koska hampaita ei ole muutenkaan liikaa koska niitä on oikomisen takia joskus poistettu. Särky jatkuu, mikä huolestuttaa. Toivottavasti menee ennen pitkää ohi.

Vierailija
24/31 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, katsele särkeekö vielä parin päivän päästä. Jos, niin käy poistattamassa koko hammas. Turha kärsiä, juurihoitojakaan ei voi määräänsä enempää tehdä.

Saithan ohjeet koskien särkylääkitystä? Kolmesti päivässä 1g Panadolia + 800mg Buranaa on maksimit.

Vierailija
25/31 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten käyty poistattamassa hammas, kun särky ei loppunut. Ammottava aukko keskellä suuta, kun tosiaan ennestäänkin vähemmän hampaita. Ja kaiken huipuksi julkinen ei tee implantteja. Onko jollakin tietoa sen hinnasta yksityisellä?

Vierailija
26/31 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vertailuja paitsi hintojen suhteen myös sen paljonko tekevät implantteja. Parasta valita kokenut tekijä kuin valita vain hinnan perusteella.

Kysy myös sisältääkö ilmoitettu hinta tarvittavat rtgkuvat ja jälkikontrollin.

Implanttia ei voi alkaa tekemään heti poiston jälkeen niin ehdit rauhassa vertailla.

Vierailija
27/31 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mikä sun elämässä on muuttunut niin että olet yhtäkkiä alkanut purra hampaita yhteen yöllä. Itse narskuttelen kun olen stressaantunut.

Vierailija
28/31 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään käypä hoito eli oikea tapa on kruunuttaa juurihoidettu hammas.

Kuollut hammas on altis halkeamaan. Paljon halvempi vaihtoehto kuin implantti sitten 10-15v kuluttua, kun hammas pitää poistaa.

Vierailija
29/31 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin kunnallisella hammaslääkärillä maaliskuussa. Kerroin hammassärystä, joka oli vaivannut viikkoja. Lääkäri teki tarkastuksen ja hänen mielestään mitään akuuttia ei ollut. Valitti vain, että on eroosiota. Ei ottanut röntgenkuvaa. Antoi ajan 4 kk:n päähän. Jouduin 4 päivää tämän jälkeen lähtemään haartmannin päivystykseen, kun poski turposi silmää myöden aivan muodottomaksi. Päivystyksessä vedettiin 2 hammasta pois sekä antibioottikuuri. Haartmanissa ihmeteltiin kyseisen lääkärin toimintaa, koska he huomasivat pelkästään katsomalla, että hampaat olivat tulehtuneet pahoin. ( Röntgenkuvatkin otettiin ). Todettiin parodontiitti, jota kunnallisessa hammashoidossa ei oltu koskaan huomattu. Ientaskuja ei ikinä mitattu. Käsittämätöntä touhua.

Vierailija
30/31 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti mikä sun elämässä on muuttunut niin että olet yhtäkkiä alkanut purra hampaita yhteen yöllä. Itse narskuttelen kun olen stressaantunut.

Olen miettinyt, syytä en ole löytänyt. Huomaan että ruokaa laitteessanikin puren hampaita kovasti yhteen, en tajua.

Vierailija
31/31 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään käypä hoito eli oikea tapa on kruunuttaa juurihoidettu hammas.

Kuollut hammas on altis halkeamaan. Paljon halvempi vaihtoehto kuin implantti sitten 10-15v kuluttua, kun hammas pitää poistaa.

Jotain kruunua ne alkoi poistamaan ennenkuin hampaan irroitus alkoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän