Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lakkiaistarjoilu todisti taas että suurimmalla osalla EI ole laktoosi-intoleranssia

Vierailija
03.06.2018 |

Kaikkinlakkiaistarjoiluni oli tänä vuonna tehty punaiseen maitoon, maatilan meijerivoihin ja kunnon juustoihin. Sanoin asiasta kyseleville että ei hätää, voitte syödä.

Pelkästään kehuja tuli eikä kukan valittanut. Ja tiedoksi, kehut tulivat päivä jälkeen, joten viivästyksestä ei ole kyse.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan nämä laktoosivammaisetkin voivat hyvin monta dl maitoa päivässä käyttää.

Vierailija
2/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka enää uskoo näihin mammojen "omiin" diagnooseihin, kun kyse on siitä että ruisleipä aiheuttaa kaasua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalainen uskoo sinisilmäisesti kaikki kehut eikä käsitä niiden olevan suurimmaksi osaksi pelkkää kohteliaisuutta ja hienotunteisuutta. Todellako luulit ihmisten kertovan sinulle yksityiskohdat kivuistaan ja ripuleistaan?

Vierailija
4/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeasti. Ei kukaan ala selittelemään sinulle, että ovat viettäneet koko yön pöntöllö tai ovat piereskelleet kalmapieruja, jotka saavat koirankin pakenemaan.

Vierailija
5/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te naiset olette sairaita.

Vierailija
6/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatilan meijerivoi?? Mitäs tuo on?

Vierailija
7/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, toissapäivänä söin smetanaa ja pizzan(en muistanut ottaa laktaasientsyymitabletteja mukaan, ja jälleen kerran naiivisti ajattelin että ei se mun laktoosi-intoleranssi nyt NIIN paha ole)... Noh, eilen sitten OMISSA yojuhlissani aamusta asti mahaa korventeli ja juoksin vessaan ripulille vähän väliä, pierujakin tuli mutta onneksi sen verran pystyin pidättämään etten ihan ihmisten keskelle päästellyt :D Onneksi ei koulun lakitustilaisuudessa tapahtunut mitään...

Huokaisin helpotuksesta kun vieraat lähtivät ja sai ihan rauhassa istua vessassa.

Jonkun mielestä feikkaan, mutta mieluummin otan ärsyttävän feikkaajan maineen kuin nuo mahakivut, ilmavaivan ja ripulin.

Vierailija
8/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti diagnisoitu "laktoosivammainen" ja pystyn kyllä syömään esim. maitoon ja voihin tehtyä pullaa ilman ongelmia. Maitoa "suoraan juotuna" esim. kahvissa sen sijaan en pysty juomaan, en jugurttia enkä kermakakkuja. Kai kaikenlainen käsittely vaikuttaa asiaan.

Vierailija
9/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tämä? Joka juhlapäivän jälkeen sama provo.

Vierailija
10/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ottako tätä aloitusta ihan tosissanne! Ihan sama aloitus oli jo vuosi sitten valmistujaisjuhlien jälkeen.

Vierailija
11/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaisitko samaa maitoallergikkoon?

T. Maidolle ihan oikeasti allerginen

Vierailija
12/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen lakkiaisissa ja tuli kamalat vatsanväänteet ja vatsa turposi. No ei se mitään, hauskaa oli. Mulla ei kyllä tutkitusti ole laktoosi-intoleranssia, en tiedä mistä johtui varmaan ärtyntyt suoli 😂

Vierailija
13/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minäminäminä olen vakuuttunut siitä että olen Uniikki Lumihiutale, ja laktoosi on myrkkyä. Samoin viljat, sokeri jne (ei koske limsaa).

Taitaa sunkin ruokavaliossa olla jotain pahasti vialla kun noin närästää...

Vierailija
14/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako tosissaan tämä sama Provo tulee joka juhlien jälkeen. Noloa.

Vierailija
15/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosihullun paluu

Vierailija
16/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin ap minä en koskaan syötä kenellekään mitään ruoka-aineita tai muutakaan heidän tietämättään. Mutta kyllä ne vieraat harmittaa jotka vaativat laktoosittomia tuotteita pöytään, sitten kuitenkin vetävät pöydän tyhjäksi tarjottavista joissa on esim tavallista voita ja kermaa, maitosuklaata, Philadelphiaa jne. Näille ei kuulemma edes Hyla-tuotteet käy vaan pitää ehdottomasti olla laktoositonta, sitten kuitenkin syövät kaikkea missä on runsaasti laktoosia. Miksi?

Samoin minulla on yksi sukulainen jolle aina haen hänen ”vaatimuksestaan” hallista jotain diabeetikolle sopivaa leivonnaista, usein hänen lempiwienerinsä. Hän syö sen ja sitten päälle vähän tuota ja palan tuota ja pari keksiä.... Miksi?!

Vierailija
17/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle joku tekisi noin niin laittaisin välit poikki.

Vierailija
18/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun minäminäminä olen vakuuttunut siitä että olen Uniikki Lumihiutale, ja laktoosi on myrkkyä. Samoin viljat, sokeri jne (ei koske limsaa).

Siis mitä hittoa? Jokainen päättää ihan itse sen mitä suuhunsa ja kroppaansa tunkee. Viljat, sokeri ja maito on ihan tavallisia vatsanväänteiden aiheuttajia ja aiheuttaa vaikka mitä muutakin oiretta.

Vierailija
19/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sama Ap joka aiemminkin kokkaai laktoosipitoista ja väitti että sai kehuja? Olet kiero paskiainen. Ha kiduttaja. Mitä tyydytystä saat kun laitat toiset kärsimään? Jotkut voivat syödä n. 2dl tavallista maitoa jotkut eivät voi edes puolta desiä, mutta kukin itse tietää eajansa laktoosille. Laktoosi-intoleranssi on oikea olemassaoleva ruoka-rajoite. 17 % suomalaisista ei ole mutantteja, sillä teillä jotka sikuisina nisäkkäinä juotte maitoa on mutaatio. Laktoosi-intoleranssi on normaali olotila aikuisille suurimmassa osassa mailmaa.

Oletettavasti epäilivät sinua jos aikasemminkin ovat saaneet vatsaoireita ruuistasi ja nappasivat laktoosientsyymipillerin huomaamattasi, eli lällättelysi meni harhaan.

Toivottavasti saat salmonellan niin tiedöt miltä intolerantikoista pahimmillaan tuntuu!

Vierailija
20/46 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tapana avautua vatsanväänteistäsi joka kissan kaiman tutulle, vai miksi oletat, että muut niin tekisivät?

Itse kävin eilen kahdet lakkiaiset ja illalla hain hesestä hampparin, koska en jaksanut laittaa ruokaa. Yöllä sitten tuli melkoiset vatsanväänteet ja aamutunnit meni pytyllä ripuloiden. Mulle tulee mieleen lähinnä kolme mahdollista syytä. Ruokavalioni eilen oli huomattavasti epäterveellisempi, raskaampi ja epäsäännöllisempi kuin mihin olen tottunut, joten vatsa saattoi reagoida siihen. Jossain syömässäni jutussa on saattanut olla liikaa laktoosia tai sitä on voinut kertyä liikaa päivän aikana. Tai kyse voi olla vatsataudista. Koska en voi tietää, en ajatellut alkaa kenellekään asiasta valittamaankaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi