Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiljeneekö lapsesi, jos vieras käskee olla hiljaa?

Vierailija
03.06.2018 |

Ei liene etiketin mukaista komentaa muiden lapsia, mutta hiljenevätkö ne helpommin, jos vieras käskee? Loukkaantuisitko vanhempana?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljenee enkä loukkaannu jos siallisesti ja asiasta pyydetään muksuja olemaan hiljaa.

Nämät muksut jotka ei tottele vanhempiaan (joo ei meilläkään aina) EIKÄ oudompia ihmisiä on hyvin raivostuttavia.

Kieltäydyin kerran ottamasta tuttava perheen muksuja meille ku yhteisellä reissulla (aamulla ennen ku olisivat tulleet meille) kokojan kiljuivat ja kiusasivat meidän yhtä muksua eikä uskoneet mitään, sanoin, että nyt näyttää sille että tulkaapa joku toinen päivä ku ootte paremmalla mielin.

Vierailija
22/33 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tarttuttu kyllä kiinni kun oltu menossa nyrkit pystyssä toista satuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loukkaantuisin? Jos jonkun vieraan lapsi mölyää tilanteessa, jossa se ei ole sopivaa, komennan kyllä olemaan hiljaa. Tähän mennessä ovat kaikki säikähtäneet ja olleet sen jälkeen hiljaa.

Vierailija
24/33 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se nyt itseäkin raivostuttaa, kun oma lapsi ei tottele. Ja siis tottakai puhua saa niin paljon kuin haluaa, mutta semmonen tyhjän uliseminen on maailman raivostuttavinta. On tilanne nyt ehkä hieman paremmaksi mennyt (täytti juuri kaksi), mutta aika usein saa raivareita täysin tyhjästä. Esimerkiksi bussissa se on todella ahdistavaa, kun kaikki jää tuijottamaan, että mikä tuota kersaa vaivaa ja kaikki mitä yritän, ei auta, vaan lapsi raivostuu enemmän ja ääni kovenee. Minä en jaksa yhtään tuollaista kuunnella, sen takia oon pyytänyt toisinaan vaikka kaveria komentamaan, jotta nyt hiljaa.

Vierailija
25/33 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat ei kasvata lapsiaan, tarvii toisten sitten heitä ojentaa.

Vierailija
26/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaisi hiljentyä, mutta minä raivostuisin. Jos minun lapsi haluaa olla äänessä, se saa olla, eikä kukaan - KUKAAN - ole mikään siitä sanomaan. 

Kyllä olen sanonut ja kyllä ovat hiljenneet. Lisäksi olen opastanut äitiä tai isää kuinka tilanteessa olisi pitänyt toimia. Sinun pitää mennä terapiaan opettelemaan kuinka yhteiskunnassa pitää ottaa muut ihmiset huomioon.

Vierailija
27/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tilanteessa tätä sanottaisiin? On ihan eri asia pyytää lasta hiljenemään jos lapsi huutaa kuin syötävä kun taas jos lapsi kertoo jotain asiaa. Ensimmäisessä tapauksessa minusta on ok, toisessa tapauksessa törkeää.

Minä olen useamman kerran komentanut ystäväni lasta, joka puhuu aina päälle, eikä ystäväni voi sanoa tokaluokkalaiselle, että pitää odottaa omaa puheenvuoroaan. En tiedä onko ystäväni loukkaantunut, mutta minusta on noloa lapsen kannalta jos hänelle ei opeta, että päälle ei puhuta, vaan sen oman asian kertomisessakin pitää odottaa sopivaa hetkeä.

Vierailija
28/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hiljenee.

Mihin luulet että opettajien ja valmentajien komentaminen perustuu?

Vierailija
29/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tottelee ja meillä on tyyli että koko kylä kasvattaa.

Vierailija
30/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat eivät kykene kasvattamaan, niin hyvä että edes joku kykenee.

Vierailija
31/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisiin ei päde samat kasvatusmetodit kuin terveisiin lapsiin. Itse en todellakaan puutu heidän juttuihin, koska en vaan osaa.

Vierailija
32/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljenee ja minusta on täysin oikein vieraankin lasta(ni) komentaa jos on syytä.

Vierailija
33/33 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun saa kunnon tällin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi