Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei enää työmatkakuluja. 6 km työmatka jatkossa pyöräillen.

Vierailija
03.06.2018 |

Pienistä puroista kun säästää, niin vuositasolla puhutaan tuhansistakin euroista. Yksi hyvä säästökohde mun
kohdalla oli työmatkat. Autolla kulkeminen on kalleinta, mutta kyllä julkisen liikenteen lipussakin säästää satoja euroja vuodessa, kun hoitaa työmatkat pyöräillen. Nykyään kun kaikki kallistuu niin keinoja säästää kyllä löytyy.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Työmatkapyöräily on parhautta!

Pyöräilen 18 km suuntaansa päivittäin. Pahimmilla lumipyryillä (pari päivää vuodessa) menen julkisilla. Näillä kilometreillä pyöräilyynkiin saa uppoamaan ihan mukavasti. Toki se on edelleen edullisempaa kuin autoilu.

Pyörinä minulla on cyclocross sekä jäykkäperäinen maasturi, alkuinvestointi oli noin 1500e/pyörä. Pyöräilyvarusteisiin menee noin 200e ja vaihto-osiin sekä huoltoon 400e vuodessa. Jos tekisin huollon itse säästäisin satasia, mutta kerrostalossa en vain viitsi ryhtyä moiseen. Halvemmallakin varmasti pääsee, mutta itse tykkään ajaa kunnon pyörällä ja keliin sopivilla varusteilla.

Vierailija
22/24 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)

Fillari on ihme vehje.

Sen huollattaminen ulkopuolisessa liikkeessä on melkein kalliimpaa kuin auton huollattaminen, jos siis puhutaan ihan vuosihuolloista eikä korjauksista.

Näin ainakin pk seudulla.

Fillarin huolto ei nyt mitään kummoista tietämystä vaadi. Jos ei osaa niin kannattaa opetella.

Pinnojen rihtaaminen, vaihteiden säätö, rataspakan vaihto ja keskiön vaihto ovat sellaisia juttuja joita minä en ainakaan ole vielä oppinut vaikka olen fillaroinut työmatkani jo 80-luvun puolivälistä lähtien. Enkä pidä ketjujen vaihtamisestakaan. Renkaat paikkaan ja vaihdan itse, samoin öljyän ketujut ym. sekä ilmaan jarrut, mutta muuten joudun turvautumaan ulkopuoliseen apuun. Kaksi- kolmesataa euroa menee vuodessa työmatkapyöräilyn kuluihin, kun ei laske varusteita.

Mulla on 10 vuotta sitten käytettynä ostettu kolmevaihteinen Tähtipyörä. Se on kerran huollettu liikkeessä, oli joku isompi vika, tästää 7 vuotta aikaa. Maksoi alle 100€. Muuten ei ole tehty muuta kuin renkaita vaihdettu ja ketjuja öljytty. Hyvin polkee! Noista kertomistasi jutuista en ole ikinä kuullutkaan

Sama. Mun pyörän huolto on sitä, että pumppaan renkaisiin ilmaa ja joskus rasvaan ketjut. Aika harvoin mitään osaa pitää vaihtaa.

Jos on pidempi työmatka, niin fillarialla ajoa tulee niin paljon että osat kuluvat. Esimerkiksi minulla rataspakka pitää vaihtaa vuosittain, ainakin taakse, keskiö joka toinen vuosi, ketjut monta kertaa vuodessa, polkimet silloin tällöin, jarrupalat parin vuoden välein, jne. Huollon tarvetta lisäsi dramaattisesti se kun Hellsingissä alettiin suolata pyöräbaanoja talvisin. Ketjut pitää rasvata talvella melkein päivittäin tai ne ovat umpiruosteessa.

Ap:n työmatka oli 6km... Eli ei ehkä ihan aiheuta kuvailemiasi huoltotarpeita, joten usean sadan euron kustannuksilla pelottelu meni metsään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, verotuksesi  kiristyy tuntuvasti  kun ei ole enää vähennettäviä  työmatkakuluja.

Vierailija
24/24 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea, verotuksesi  kiristyy tuntuvasti  kun ei ole enää vähennettäviä  työmatkakuluja.

Kerrohan toki, miten saat 6 km työmatkan selvitettyä verottajalle niin, että  750 euron omavastuu ylittyy?