Anoppini mielestä 60v juhliin ei voi pukea juhlamekkoa
Olen 25v nainen ja omassa suvussani naisilla on juhlamekot juhlissa leveilläkin helmoilla.
Miehen mielestä joudun kysellä anopilta mitä hän pistää päälle ettei asumme poikkea liikaa. Hassua eikö muka juhlava mekko kelpaa. Lisäksi ollaan anopin kanssa tyyliltämme ihan erilasia. Hän laittaa suorat housut ja jakun. Mekkoni on sifonkia jossa on pitsiä ja se ei ole edes lyhyt.
Kivakun en omista kuin noita juhlavia mekkoja. Suoria housuja käytin joskus vuonna 2009 viimeksi. Lisäksi olen käyttänyt mekkoja montavuotta jo välillä arkenakin erilaisia. Eikö pääasia ole ettei asu ole turhan paljastava mutta kuitenkin juhlava??
Kommentit (15)
Suorat housut ja jakku on työvaate. Mekko on juhlavaate. Ainoastaan joku amis jolla on joku raksahaalari työvaatteena pitää suoria housuja ja jakkua juhlavaatteena
Vierailija kirjoitti:
Suorat housut ja jakku on työvaate. Mekko on juhlavaate. Ainoastaan joku amis jolla on joku raksahaalari työvaatteena pitää suoria housuja ja jakkua juhlavaatteena
Näin nykypäivänä mekot ovat aivan normaaleja nuorilla naisilla. Katseleeko anoppisi yhtään miten nykyään nuoret pukeutuu juhlille ylppärit, rippi hääjuhlat?
Voisiko joku selventää mitä oikein tarkoittaa naiselle kakkoset? Eikö sinne saa pukeutua miten haluaa synttärit ovat semmosessa vanhassa ravintolassa.
Taitaa olla vanhanajan suomalainen anoppi.. onko kenties savosta? ei naisille ole mitään kakkoset sääntöä mekko käy hyvin.. Ainoastaan tyylittömät pitää hameita kakkosina jolle farkut ovat ainoa arkivaate. Itselleni esimerkiksi hame harmaatsukkikset, nilkkurit korolla ja farkkutakki ovat arkivaate.
luuleeko jotkut oikeesti että hameet mekot ovat vain jotain spesiaalivaatteita??
Laitat mekon etkä todellakaan kysele anopilta. 60v juhliin kuuluu juhlava pukeutuminen ja jos anoppi haluaa alipukeutua tai laittaa housupuvun niin laittakoot. Mies on ehkä tottunut lapsuudestaan ettei juhlissa koreilla ja nyt pelkää, että olet liian hienona.
Ja taas täys tinalo anoppi ! Jos olisit pukeutumassa mikrosortseihin,läpinäkyvään napa toppiin ja vinyylisaappaisiin niin joo itsekin huomauttaisin .
Anopillani on erikoinen näkemys juhlavasta vaatteesta hänen mielestään jos mekon laittaa niin ne pitää olla kotelomekko ja tumma ja polviin.. lisänä paksut sukkahousut. kengissä matala korko n3cm
Ensimmäisenkerran kun hänet näin miehen serkun ylppäreissä niin vitsaili että osta verkkosukkahousut kun jouduin hakea uudet lähikaupasta matkalla kun hajotin päälläolevat.
Päälläni oli satiininen juhlamekko eli toisinsanoen huoritteli minua miehensä ja poikansa edessä... vaikka oli vitsiä niin en ymmärrä tommosta silti täysin tuntemattomalle ihmiselle??
Meni montavuotta että mies esitteli häntä ja varoitteli että eivät ole normaalia sakkia. Tätinsä kuitenkin li ihan normaali nainen.
Siis mitä ihmettä?? Joudut kysellä mitä anoppisi pistää päälle? kumpaa tässä nyt pitäisi syyttää anoppia vai miestä?
Itse oikeen piikittelisin ja pistäisin jonku kimallemekon :DD laittaisin vielä korkeat korot :))
Hän myös jatkuvasti heittelee sarkastisia heittoja minusta miten vastaisitte takaisin?? Sairastaa jotain mielisairautta kuulemma mutten tiedä mitä.
En kuuntelisi anopin motkotusta, vaan pukeutuisin niinkuin itse haluan ja mikä sopii omaan tyyliini. Itse käytän mekkoa tai hametta noin 99 % vuodesta, joten mulle se ei lähtökohtaisesti ole mikään juhla-asu. Housut ovat minusta tosi epämukavat eikä itselleni todellakaan mikään juhla-asu, ei ikinä!
Mielestäni outoa on se että mies on hänen puolellaan ja puolustaa miten äitinsä tietää vaatteista ja hän on joutunut 14-vuotiaasti asti miettimään miten pukeudutaan juhliin koska hän handlaa etiketin. Anopilla AINA päällä farkut ja kauluspaita tai t-paita/tuulitakki.. Huorittelee sitten minua miehelle kun tyylini on erilainen..
Jotenkin niin vanhanaikaista" arjet verkkareissa ja sitten juhliin "vähä parempaa päälle"
vuosi 2018 :DD ennenvanhaanhan naisten piti olla huomaamattomia meikkiä vain juhlaan ja sitäkin maltilla
Vierailija kirjoitti:
Suorat housut ja jakku on työvaate.
jep siisti työtoimistoasu on suorat housut ja toppi
Itsenimielestä juhla-asuksi sopii mekot ja ohuet sukkikset myös talvella paksut on arkiset
"Tossa on kristiinalle mekkoja" osoitti semmoisia lasten tyllimekkoja.