Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunkaulansyövän seulonta

30v kohtu
01.06.2018 |

Menossa ekaa kertaa ensi viikolla. Otetaanko siellä vaan näytteet, vai saako kertoa jos on muita vaivoja?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen saanut kutsun. En mene.

Vierailija
2/13 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaan jos muita vaivoja. Ja jos alapään vaivoja niin ehdottomasti pitää kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan vain PAPA-koe. Muita asioita varten varaat lääkärin

Vierailija
4/13 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain näyte. Sen ottaa yleensä labran hoitaja, sairaanhoitaja tai terveydenhoitaja ja aikaa on vain sen näytteenoton ajan.

Vierailija
5/13 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oolrait, kiitos! :) 

Vierailija
6/13 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene tuohon seulontaan. Piste. Kutsukirjeessä toivovat, että aika peruutetaan, jos ei ole tulossa. En peruuta mitään. Piste. Yrittävätkö kinuta jotain maksua siitä, etten peru aikaa? En maksa senttiäkään, vaikka joutuisin ulosottoon. Teen valituksen tasa-arvovaltuutetulle, jos yrittävät saada minua maksamaan jotain.

Vierailija
7/13 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen seulonta etkä halua mennä. Kai kuitenkin yksityisellä käyt?

Vierailija
8/13 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee turhia asioita ilmaiseksikaan. En mene esim. jonottamaan ilmaista ämpäriä, koska en sellaista tarvitse. En siis mene seulontaankaan. En käy yksityiselläkään.

Papa-seulonnat ovat kohdallani turhia. Olen neitsyt, joten minulla ei voi olla kohdunkaulansyöpää. Olisi todella katkeraa mennä ronkittavaksi, vaikka en ole koskaan edes miestä saanut.

Vierailija
9/13 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene tuohon seulontaan. Piste. Kutsukirjeessä toivovat, että aika peruutetaan, jos ei ole tulossa. En peruuta mitään. Piste. Yrittävätkö kinuta jotain maksua siitä, etten peru aikaa? En maksa senttiäkään, vaikka joutuisin ulosottoon. Teen valituksen tasa-arvovaltuutetulle, jos yrittävät saada minua maksamaan jotain.

Asia selvä. Piste.

Vierailija
10/13 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli kohdunkaulan joukkoseulontaan kutsu ainakin 3 kertaa, vaikka olen seurannassa yliopistollisessa sairaalassa aiemman syövän takia. Kohdunkaulan syöpä -infosivuilla lukee, että naiset eivät käy ilmaisessa seurannassa esimerkiksi siksi koska eivät tunne itseään sairaaksi. Kivaa syyllistämistä, siihen voi järkeviäkin syitä olla miksi tietty prosentti ei niissä käy.

Vierailija
11/13 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sopinut annettu päivä, peruutin ja koitin varata uutta aikaa, ei yhtään vapaata aikaa löytynyt lähilabroista (asun Helsingissä), nice. 

Vierailija
12/13 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä edustaa hyvinvointiyhteiskuntaa parhaimmillaan. Kynnys mennä seulontaan on tehty mahdollisimman matalaksi, asiakas saa kutsun kotiin jossa on aika varattu valmiina. Kohdunkaulan syöpä on yleinen vaiva kehitysmaissa, täällä se on harvinainen nimenomaan seulontojen ansiosta koska vaiva voi olla kokonaan oireeton.

Vierailija
13/13 |
02.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee turhia asioita ilmaiseksikaan. En mene esim. jonottamaan ilmaista ämpäriä, koska en sellaista tarvitse. En siis mene seulontaankaan. En käy yksityiselläkään.

Papa-seulonnat ovat kohdallani turhia. Olen neitsyt, joten minulla ei voi olla kohdunkaulansyöpää. Olisi todella katkeraa mennä ronkittavaksi, vaikka en ole koskaan edes miestä saanut.

Multa otettiin papa perustarkastuksessa vaikka kerroin että ei tarvitse...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän