Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos itse olet kasvissyöjä, pitääkö lastesikin olla

Vierailija
01.06.2018 |

itse olen mutta lapset eivät.
Selitin eskarilaiselle miksi en halua syödä lihaa, hän selittää sitä nyt kaikille :)
äiti ei halua syödä mitään mikä on ollut joskus elossa ja on nyt kuollut.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet itse sekasyöjä niin pitäisikö lastesikin olla? Käännä kysymys toisinpäin niin vastaus valkenee.

Olen kasvissyöjä ja kyllä lapsenikin ovat myös.

Vierailija
2/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä, lapseni ja mieheni ovat aina saaneet syödä mitä tahtovat ja olen hankkinut ja valmistanut heidän ruokiaan omieni ohessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme koko perhe kasvissyöjiä (lakto-ovo). Mutta ei lasteni ole mikään pakko olla vegejä, sitten kun ovat siinä iässä jossa itse valitsevat ruokansa, saavat minun puolestani valita liharuokavalionkin, jos esim. haluavat syödä samoja juttuja kuin muutkin ikäisensä sekasyöjät.

Vierailija
4/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies olemme, lapset eivät. En ole jaksanut järjestää varsinkaan nirson esikoisen ruokavaliota sellaiseksi, että varmasti saisi kaikki tarvittavat ravintoaineet ja tarpeeksi proteiinia kasvisruoasta (joo tiedän että se on täysin mahdollista, mä rehellisesti myönnän, että en ole jaksanut, kivittäkää pois). Tietysti toivon että valitsevat kasvisruokavalion isompina.

Vierailija
5/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään lapset olisi kasvissyöjiä. Kyllä lasten hyvästä ravinnosta pitää huolehtia.

Vierailija
6/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme miehen kanssa vegaaneja. Lapset ovat lakto-ovovegetaristeja jotka syövät myös kalaa (lähinnä tämä päiväkodin ja koulun ruokailujen vuoksi).

Vierailija
7/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään lapset olisi kasvissyöjiä. Kyllä lasten hyvästä ravinnosta pitää huolehtia.

Tulevaisuus on kasvisruokapainotteinen kaikilla. Koen, että lapsillani on etulyöntiasema kun eivät muusta edes tiedä. Ja uskon, että lasteni ravinto on parempaa kuin monilla muilla. Voit vapaasti olla eri mieltä. En lähde asiasta vänkäämään tämän enempää.

Vierailija
8/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppuperhe on sekaaneja, minä kotivegaani. Joskus lakto-ovo kodin ulkopuolella, koska niin on helpompaa.

Yleensä teen kaksi kastiketta tai lisuketta.

Lapset ovat viimeisen vuoden aikana (ikää nyt 4v ja 8v) siirtyneet monissa ruuissa samoihin kuin minä; maistuvat kuulemma paremmilta.

Esimerkiksi jauhelihaa lapset eivät suostu syömään; koostumus on sellainen, että aina on joku jänteenpala joka jää suuhun pyörimään. Kaupan nugetteja tai lihapullia meillä nyt ei olla koskaan syöty muutenkaan; se haju, tunkkaisuus ja ajatus mitä kaikkea sinne on jauhettu ei vain houkuttele.

Tofu, härkis, vöner, pavut, linssit jne. maistuvat. Mieskin syö mielellään.

Juustot syövät maitoversioina; ja onhan se tosi että harva vuusto on kovin kummoista. Jugurteissa nyt ei ole mitään eroa maussakaan enää onko kaura, soija tmv. perinteiseen maitojuguun verrattuna.

Juovat edelleen maitoa, minä en ole senkään mausta koskaan välittänyt. Kaakaot juovat mielummin mantelimaitoon; on kuulemma parempaa niin.

Vierailija
9/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjät ovat myös vegetaristeja eivätkä kieltäydy monipuolisesta ruokavaliosta.

Vegaanisesti ruokitut lapset pitää ottaa pois vanhemmiltaan koska he ovat estäneet monipuolisen ruokavalion lapsiltaan.

Kasvissyöjäeläimet ovat aina lihansyöjäeläimien ruokaa ja tyhmiä laumaeläimiä joiden ainoa puolustuskeino on pakoonjuoksu. Aivot tarvitsevat paljon oikeita rasvoja ja proteiineja kehittyäkseen eikä niitä ole saaneet kasvissyöjät monien miljoonien vuosien aikana riittävästi että olisivat kehittyneet älykkäämmiksi kuin saalistajansa.

Vierailija
10/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kasvissyöjä 50 vuotta. Minulla on yksi lapsi, mutta en vaatinut häneltä koskaan että pitäisi ryhtyä kasvissyöjäksi. Meillä ei tehty liharuokia kotona, mutta lapsi söi koulussa ja sitten mummolassa ym. mitä tykkäsi. On jokaisen oma asia mitä syö. Minä ryhdyin kasvissyöjäksi alle kouluikäisenä siinä vaiheessa kun ymmärsin mistä liharuoka tulee. En vaan pysty syömään mitään sellaista, jolla on "kasvot".

Vierailija
11/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kasvissyöjä mutta minä en ala liharuokia kokkaamaan. Eli kotona syödään pääasiassa kasvisruokaa, koulussa ja muualla saa syödä mitä itse haluaa.

Vierailija
12/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjät ovat myös vegetaristeja eivätkä kieltäydy monipuolisesta ruokavaliosta.

Vegaanisesti ruokitut lapset pitää ottaa pois vanhemmiltaan koska he ovat estäneet monipuolisen ruokavalion lapsiltaan.

Kasvissyöjäeläimet ovat aina lihansyöjäeläimien ruokaa ja tyhmiä laumaeläimiä joiden ainoa puolustuskeino on pakoonjuoksu. Aivot tarvitsevat paljon oikeita rasvoja ja proteiineja kehittyäkseen eikä niitä ole saaneet kasvissyöjät monien miljoonien vuosien aikana riittävästi että olisivat kehittyneet älykkäämmiksi kuin saalistajansa.

Höpö höpö sitten pitää ottaa lapset pois myös kaikilta jotka syöttäväy lapsille tyyliin ranskalaisia ja nakkeja. Perus arkiruoat eli makaronilaatikot yms ovat ihan yhtä ravitsevia myös vegaanisena versiona.

Vierailija
13/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä, enkä valmista perheelle liharuokia. Tutustuvat lihaan kodin ulkopuolelta. Sitten kun alkavat itse valmistamaan ruokansa ja haluavat tehdä liharuokia, asia on ok.

Vierailija
14/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona en tarjoa lihaa tai muitakaan eläinkunnan tuotteita perheelleni. Miehen kanssa maksamme koko huushollin menot, joten myös me päätämme mitä kotona syödään. Omilla rahoillaan lapset saa tehdä mitä haluaisi eli vaikka ostaa jäätelöä ja pizzaa kavereiden kanssa. Kodin ulkopuolella lapset syö miten itse haluaa. Yksi on ihan kasvissyöjä ja yksi sekasyöjä kodin ulkopuolella. Kukaan ei ole tästä järjestelystä valittanut. Jos haluavat niin ostavat välipalaksi itse jotain eläinkunnan tuotteita

Vierailija
15/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö sitten pitää ottaa lapset pois myös kaikilta jotka syöttäväy lapsille tyyliin ranskalaisia ja nakkeja. Perus arkiruoat eli makaronilaatikot yms ovat ihan yhtä ravitsevia myös vegaanisena versiona.

Mo ei ole yhtä ravitsevia. Niistä puuttuu maito ja liha ja siksi monia tärkeitä aineita.

Vierailija
16/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mo ei ole yhtä ravitsevia. Niistä puuttuu maito ja liha ja siksi monia tärkeitä aineita.

Suosittelen tutustumaan vegaaniseen ruokavalioon jos käsitys on lähinnä tuo että siinä vain jätetään eläintuotteet pois eikä niitä korvata millään. Vegaanisessa makaronilaatikossa munamaito korvataan pehmeällä tofulla tai soijamaidolla. Lihan tilalle voi laittaa mitä proteiininlähdettä tekeekään mieli; seitania, soijarouhetta, härkistä, nyhtökauraa, tofua jne

Vierailija
17/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tutustumaan vegaaniseen ruokavalioon jos käsitys on lähinnä tuo että siinä vain jätetään eläintuotteet pois eikä niitä korvata millään. Vegaanisessa makaronilaatikossa munamaito korvataan pehmeällä tofulla tai soijamaidolla. Lihan tilalle voi laittaa mitä proteiininlähdettä tekeekään mieli; seitania, soijarouhetta, härkistä, nyhtökauraa, tofua jne

"korvataan sillä ja sillä"  Eihän vegaanit syö kuin jotain korvikkeita.  Vegaanit kyllä selvittävät hyvinkin tarkkaan, mitä missäkin kasvikunnan tuotteessa on, mutta eivät ymmärrä, että ihmisen elimistö ei pysty kasviksista saatavaa hyödyntämään, siis sellaista, mitä ihmisen on tarkoitus saada eläinravinnosta.

Se nyt vaan on totuus, mutta syökää ihan mitä haluatte.

Vierailija
18/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakto-ovo-vege, mieheni ja lapset (4 ja 10) ovat sekasyöjiä. Syövät kyllä kasvispainotteisesti. Lihaa tai kalaa meillä on noin kerran viikossa sekä leikkeleinä iltaisin. Ei ongelmaa. 😊

Vierailija
19/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olen mutta lapset eivät.

Selitin eskarilaiselle miksi en halua syödä lihaa, hän selittää sitä nyt kaikille :)

äiti ei halua syödä mitään mikä on ollut joskus elossa ja on nyt kuollut.

Äiti syö nyt kiviä? Kasvitkin olivat elossa, se oli vain erilaista elämää. Xenofobiaa tuollainen eri elämänmuotojen kohtelu.

Vierailija
20/20 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tehdään kasvisruokaa, mutta jos haluaa jotain valmista missä on lihaa (vaikka lihapiirakan tai nakkeja) niin niitä ostetaan. Emme siis itse tee esim. kanaviilokkia, mutta jos vaikka spagetin kanssa haluaa kasvisvaihtoehdon sijaan valmislihapullia, ne paistetaan. Muualla syödessä on tietysti myös vapaa valitsemaan tai jos itse haluaisi tehdä sen kanaviilokin kotona.

Jos lapsi taas haluaisi ryhtyä vegaaniksi, niin varmaan kotona pääateriat tehtäisiin vegaanille sopiviksi ja ne eläinkunnan tuotteet mitä minä ja mies haluamme (esim. juustot) olisi tarjolla erikseen tai lisättäisiin kun vegaanin annos on jo otettu erilleen.

Suurin osa tekemistämme ruuista on sellaisia, että pienemmällä vaivalla saisi vegaanisen kuin lihaversion. Kotona syödään jo nyt paljon vegaaniruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi