Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muistellaan pahvisia pankkitunnuksia

Vierailija
01.06.2018 |

Pahviset pankkitunnukset poistuvat Nordealta tänä vuonna. Ajattelin että muistellaan tulevien sukupolvien iloksi. Kertokaa hauskimmat kommellukset pankkitunnareiden kanssa. Voitaisiin myös linkittää kuvia, joissa on viimeisimmät saamamme tunnarit ja post-it-lapulle ym. kirjoitettu tunnusluku. Kuvia olisi kiva katsella 10 vuoden päästä ja nostalgoida.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Tätä odotellessa. Siihen saakka mennään pahviläpysköillä. Noissakin on muuten pankkikohtaisia eroja. Nordean pahvinen tunnistusjärjestelmä tietoturva-aukkoineen on ollut ihan onnettoman surkea versus moni muu pankki.

Mikä Nordean tunnuslukukäytännöissä on ollu pielessä? Minulla on OP:ssa ja S-pankissa tili.

Liian vähän varmennuksia. Tunnistautuminen tapahtunut tyyliin pelkän käyttäjätunnuksen ja tunnuslukukortin avulla. Eli tarvitaan vain kaksi vaihetta, että pääsee tiliin käsiksi. Lisäksi tunnuslukutaulukkoa on käyty läpi järjestyksessä yliviivaamalla käytetty tunnari.

Samaa mieltä. Mun piti opettaa mun tietokoneen käytössä tumpeloa äitiä Nordean verkkopankin käytössä ja se pahvinen läpyskä järjestyksessä menevine tunnuslukuineen tuntui älyttömältä. Itse oon Dansken asiakas ja pelkkä tunnistautuminen vaatii käyttäjätunnuksen, koodin ja randomin tunnusluvun

22/24 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Tätä odotellessa. Siihen saakka mennään pahviläpysköillä. Noissakin on muuten pankkikohtaisia eroja. Nordean pahvinen tunnistusjärjestelmä tietoturva-aukkoineen on ollut ihan onnettoman surkea versus moni muu pankki.

Mikä Nordean tunnuslukukäytännöissä on ollu pielessä? Minulla on OP:ssa ja S-pankissa tili.

Liian vähän varmennuksia. Tunnistautuminen tapahtunut tyyliin pelkän käyttäjätunnuksen ja tunnuslukukortin avulla. Eli tarvitaan vain kaksi vaihetta, että pääsee tiliin käsiksi. Lisäksi tunnuslukutaulukkoa on käyty läpi järjestyksessä yliviivaamalla käytetty tunnari.

Niinhän se on muillakin pankeilla. :D

Ei monessakaan pankissa noin heppoista tunnusluku-/tunnistautumisjärjestelmää ole kuin Nordealla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Niinhän se on muillakin pankeilla. :D

Ei monessakaan pankissa noin heppoista tunnusluku-/tunnistautumisjärjestelmää ole kuin Nordealla.

Skippasit sitten koko muun viestin ilman perusteluja? Kerropa muita pankkeja kuin op, niin voidaan vertailla.

en ole mikään "nordean fani" ,varsinkaan näiden palvelumaksujen nousun suhteessa, mutta kyllä he tietoturvallisuutta noudattavat, varsinkin nämä uudet sovellukset. Ensimmäinen pankki suomessa, joka noudattaa EUn pankkiasetusta.

Vierailija
24/24 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhuu. Tuleeko muisteloita pahviläpyskistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan