Osa-aikavauva projekti
Puolisoni ei halua enää lapsia, hänellä on jo mielestään riittävän monta aiemmasta liitostaan. Minä kuitenkin haluaisin.
Kun yhteinen lapsi ei siis tule kysymykseen, olemme alkaneet miettiä osa-aikavauva projektia. Ts. että tekisin vauvan jonkun toisen kanssa ja lapsen kasvaessa hän olisi meillä sitten osa-aikaisesti, esim. vuoroviikoin.
Onko teillä tällaisesta kokemusta? Miten parisuhde on sen kestänyt? Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Mistä löytyy helpoiten projektikumppani?
Kommentit (8)
Kävelet lähimpään markettiin leluosastolle. Sieltä saa nykyisin jo aikas todentuntuisia vauvanukkeja, osa niistä parkuu ja kusee alleen. Ei maksa paljoa, ja tulee sitten vähemmän mielipahaa ja mielenterveysongelmaisia taaperoita tulevaisuudessa. Jos tämä ei käy, kysy mieheltäs, suostuisko se leikkimään taaperoa sun mielikses aika-ajoin. Älä ota kesävauvaa.
Rakastava mies ei kiellä kumppaniltaan mahdollisuutta omaan lapseen, vaan eroaa tästä, jotta nainen pääsee tekemään sen vauvan jonkun toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota kesävauvaa.
Kyllä vauvat syksyn tullen pärjäävät luonnossa. Oppivat siellä kävelemään. Ja ennen sitä voivat hankkia ravintonsa esimerkiksi muurahaispesistä. Oletko muuten koskaan pelannut muurahaispesistä?
Meillä oli tuo tilanne ja hyväksyin sen, että minä en saa koskaan omaa lasta. Halusin kuitenkin juuri tämän miehen, jolla jo siis oli lapsia ja vaikea avioliitto takana. Ratkaisu on
ollut hyvä. Olemme nauttineet toisistamme, matkustamisesta, kiireettömistä illoista ja viikonlopuista. Miehen lapset olivat teinejä kun menimme yhteen ja välini heihin ovat ystävällisen asialliset, ei kuitenkaan mitenkään erityisen läheiset. Sen sijaan heidän lapsiinsa minulla on todella läheinen ja lämmin suhde. Olen heille mummi siinä kuin biologiset mummitkin, tosiasiassa läheisempikin, koska minulla riittää energiaa kokea heidän kanssaan kaikki pikkulapsijutut, koska olen niitä ensi kertaa kokemassa. Oikeat mummit ovat jo vähän väsyneitä , heillä on muitakin lapsenlapsia lapsiltaan ja jo monet kerrat on kaikki koettu. Mitään kilpailua ei meidän välillä ole, oikeat mummit ovat helpottuneita, kun minä olen aina tarvittaessa ottamaan näitä pikkuisia yökylään, jaksan lukea satuja, viedä lastenteatteriin ja ottamaan joskus mukaan lomamatkoillekin.
Onko AP mies vai nainen? Luulen että asua helpompi ratkaista jos mies kun ainahan sen lapsen voi käydä muualla panemassa alulle.
Ero. Ajatuksesi on typerin mitä voi olla.
Mulla on samanlainen tilanne, miehellä lapsia ja uusia ei tule, minä lapseton. Meillä ei tuo osa-aikavauvakaan kyllä ole vaihtoehto, enkä siihen itsekään lähtisi... Haluan lapsen, mutta oman mieheni kanssa, en kenenkään muun. Eikä miehenikään tuohon suostuisi. Ihmettelen, että miten sinun miehesi suostuisi tuollaiseen järjestelyyn, jos vauva kuitenkin teillä tulee olemaan.