Ruusun antaminen kevätjuhlassa
Moikka.
Ajattelin ostaa 6. lk:n päättävälle lapselleni ruusun. Antaako ihmiset kevätjuhlissa yleensä ruusuja lapsilleen? En ole ikinä ajatellut. Ja jos antaa, niin missä vaiheessa ruusu "kuuluu" antaa? :D
Kommentit (19)
Tottakai ruusu, sitten muun juhlinnan loputtua, vaikka koulun pihassa.
Olihan se liikuttava hetki jättää alakoulu taakse. Minulle äitinä tuli tippa silmään.
Eipä se opekaan itkemättä luokalleen puhetta pitänyt. Kuusi vuotta heidän kanssaan viettänyt.
Meillä koulu lahjoittaa ruusun per oppilas. Iso juhla ja saattueessa marssivat ulos juhlasta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä koulu lahjoittaa ruusun per oppilas. Iso juhla ja saattueessa marssivat ulos juhlasta.
Meillä ruusut hankkii koulun vanhempainyhdistys. Koulun 1-luokkalaiset kukittavat kutoset.
Myös stipendit jaetaan kutosille juhlasalissa. Muilla luokka-asteilla voi mahdollisesti olla omat stipendinsä, mutta niiden jako tapahtuu omissa luokissa.
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä koulu lahjoittaa ruusun per oppilas. Iso city juhla ja saattueessa marssivat ulos juhlasta.
Meillä ruusut hankkii koulun vanhempainyhdistys. Koulun 1-luokkalaiset kukittavat kutoset.
Myös stipendit jaetaan kutosille juhlasalissa. Muilla luokka-asteilla voi mahdollisesti olla omat stipendinsä, mutta niiden jako tapahtuu omissa luokissa.
Minulle ei aikanaan annettua ruusua kun jäin kiinni tupakin poltosta
Minä annan joka kevät lapsilleni ruusun tai pionin koulun pihalla todistustenjaon jälkeen. Siitä alkaa kesä! :-) Koko sen hetken riemu on niin suurta ja ilo kuplivaa, etten ikinä ole kuivin silmin. Ihana päivä edessä huomenna. Aurinkokin paistaa, oi!
Meillä ne ruusut on tulleet koulun puolesta.
Itse olen sitten palkinnut lapsia muuten.
Kun poika pääsi kutoselta niin koulun puolesta saivat ruusut kevätjuhlassa. Tyttö pääsee nyt kutoselta niin ei ole edes kevätjuhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun poika pääsi kutoselta niin koulun puolesta saivat ruusut kevätjuhlassa. Tyttö pääsee nyt kutoselta niin ei ole edes kevätjuhlaa.
Mitä sen sijaan, missä todistukset jaetaan?
Ei kuulu antaa. Ruusut saa opettajilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen sijaan, missä todistukset jaetaan?
Meillä on oli kevätjuhla jo keskiviikkoiltana. Tänään lapset vain hakevat todistukset, jotka opettaja jakaa luokassa. Todistukset saa antaa vasta tänään.
Onko olemassa tilaisuutta, jossa kukan antaminen olisi jotenkin väärin? Enpä usko. Kyllä lapsellekin saa antaa kukkia aina kun siltä tuntuu. Jos joku siitä mielensä pahoittaa, niin se on mielensäpahoittajan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Luokassa olivat jakaneet todistukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Luokassa olivat jakaneet todistukset.
Ehkä se on ihan hyvä niin, joku olisi kuitenkin pahoittanut juhlista jollain tavalla mielensä.
Poika sai stipendin ja en antanut mitään.
Ihana ele, mutta varmaan kaikkein mieluiten tosiaan silloin itse juhlan jälkeen, ulkosalla, olis aika noloa lapselle kun äiti tulee yhtäkkiä siihen lavalle hääräämään ruusujen kaa.
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Eipä ne ole yleensä antaneet. Neljä olen kutoselta pois saanut ja opettaja on ruusut jakaneet.