Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hampaan lohkominen. Hammaslääkärit!

Hammaskeiju
01.06.2018 |

Miten tuo hampaan lohkominen tapahtuu? Täytyykö se porata halki ja osiin kokonaan vai onko hammas materiaalina sellainen, että pieni alku ja vipuaminen työkalulla riittää sen halkaisuun?

Mulla on kohta viisurin poisto ja pelottaa kovasti. Hammas on kietoutunut hermoon joten siksi paloittrlevat. Saan vain rauhoittavia vaikka mieluusti olisin ollut nukutuksessa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

2/4 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin kirurgisesti ikenen alla vaakasuoraan kasvanut viisaudenhammas poraamalla pala palalta pois, kunhan oli ien ensin avattu.

Itse pärjäsin toimenpiteessä esilääkityksen ja vahvan puudutuksen turvin.

Tiedä sitten, poistetaanko sultakin tuollain poraamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ajatella, mitä ne siellä tekee. Siitä tulee vaan kamalampaa :D

Itse toimenpide ei sattunut minulla hyvän puudutuksen vuoksi, mutta suuta särki muutama päivä sen jälkeen niin paljon, että oli pakko olla saikulla.

Tsemppiä!

Vierailija
4/4 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkäisi itse toimenpidettä. Pitäisin vain pääni liikkumatta paikallaan, jotta poisto onnistuisi ilman hermovaurioita. Pelottaisi vain, että jäisikö hermosärkyä. Itse lohkominen tehdään kuitenkin hyvässä puudutuksessa ja lääkittynä (kerroin, että en ole hermostunut, joten en tainnut saada kuin puudutuksen) . Minulta on siis poistettu kaikki viisaudenhampaat ja se ei sattunut ainakaan enempää kuin reiän paikkaaminen.