Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistit rajatiedon piireissä

Vierailija
31.05.2018 |

Nuorempana olin kovastikin kiinnostunut ns. rajatiedosta. Tulin tutustuneeksi useaankin rajatiedon ns. julkkikseen. Sittemmin olen muuttunut ateismin kautta agnostikoksi, jolle mitkään uskon asiat eivät ole enää niin tärkeitä asioita. Osaltaan minut sai rajatiedosta kavahtamaan pois on se narsistisesti häiriintyneitten ihmisten määrä siellä, hääräämässä suurina opettajina ja ohjaajina, näkijöinä ja kokijoina.

Rajatieto tarjoaa mahtavat puitteet narsisteille. Voit tekeytyä miten mahtavaksi ja arvostetuksi tietäjäksi ja opettajaksi ikinä haluat. Suuruuden kuvitelmillesi ei ole olemassa mitään rajaa, olethan periaatteessa suorastaan Jumala ihan itse (siinä missä niiden käsitysten mukaan jokainen ihminen on periaatteessa tavallaan jumala, siis näin pelkistäen). Karisma on se mikä ratkaisee, eli puhujan lahjat ja viehätysvoima. Kaikkea mahdollista voi selittää esimerkiksi karman lailla. Omia tunnekuohujen aiheuttamia psykoottisia tiloja selitetään näyiksi ja yliaistilliseksi kokemuksiksi.

Olettehan varovaisia!

Hyvinkin henkisen, viisaan ja miellyttävän persoonan takana saattaa olla oikeasti hyvin kylmä ja itsekäs ihminen, joka tuo oman itsensä esiin vain kotioloissa.

Narsisti voi henkiseksi opettajaksi hakeutumalla kokea sitä ihailun ja arvostuksen tunnetta, mitä hän ei ole millään oikeilla taidoilla tai tiedoilla voinut hankkia. Olen kuullut, että narsisteja vetää toki puoleensa myös erilaiset kristilliset hurmahenkiset lahkot, mutta rajatieto on sikäli houkuttelevampi, kun siinä ei tarvitse nöyristellä sitä jumalaa, katua syntisyyttään jne - vaan itse olet se Jumala, tai vähintään jo hyvin lähellä sitä, lähempänä kuin moni muu ressukka.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... jatkuu

Kannattaa pitää silmällä, lupaileeko opettaja oppilailleen persoonallisia etuja ja hyötyjä, vai työtä ja koetusta. Painottaako hän henkisen tien nautintoja ja elämyksellisyyttä, vai sen vaarallisuutta ja vastuullisuutta. Ensimmäinen vetoaa paremmin suureen yleisöön, jälkimmäinen niihin harvoihin jotka ovat valmiita oppilaaksi. Ensimmäinen vetoaa ihmisen persoonalliseen egoon, jälkimmäinen vain niihin jotka tahtovat jo luopua persoonallisesta egostaan. 

Kehottaisin kiinnittämään ennen kaikkea huomiota siihen, miten opettaja elää, eli hänen tekoihinsa, ei siis ainoastaan hänen puheisiinsa. Todelliset hengen miehet/naiset ovat aina luopuneet maallisen materian lumosta, he eivät halua omistaa mitään, he eivät tykkää puhua persoonallisesti itsestään, he eivät tee numeroa olemassaolostaan, he eivät opeta mitään seksuaalisia harjoitustekniikoita, he eivät arvosta psyykkisiä kykyjä kovinkaan korkealle, he eivät lu

Hyvät kommentit.

Sinulla on hieman asenteellisuutta ja sen huomaa siitä että arvostelet opettajan mahdollista elämäntyyliä ja valintoja elämässä.

Ehkä sinulla on hieman ymmärryksen puutetta vahvoista ihmisistä ja ehkä hieman pelkoa? 

Pelko on ymmärrettävää sillä monet ovat epäaitoja, valheellisia jollakin tavalla ja saattavat salaillakin asioita itsestäänkin.

Ymmärsin kuitenkin mitä yrität tarkoittaa sillä ymmärrän erilaisia toimintamalleja.

Kaikesta syystä painotan luottamussuhdetta joka syntyy rehellisyydestä ja kuitenkin avoimuudesta.

On oltava itsekin oppilaana tai muuna henkilönä vastuullinen ihminen ja annettava mahdollisuus näyttää millainen opettaja on kyseessä. Liialliset vaatimukset omista ongelmista johtuen saattavat työntää pois opettajan luota, tällöin kannattaa muistaa ettei ollutkaan itse vielä valmis.

Vierailija
62/63 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa henkisessä piirissä (tai muussa harrastuksessa) voi olla kuka tahansa, se kannattaa muistaa. Sukulaisista jo tiedän tämän. Myös ex-julkkiksia ja julkkiksia löytyy laidasta laitaan kun joku perustaa jotain uutta suosittua, mitä tahansa. Osa etenee ehkä jonnekin ja osa jonnekin mutkaan. Osa ei ole erityisen henkisiä tai ehdi arjen vuoksi. On eri vauhtia eteneviä. Myös uskonsuuntia on monia ja niitä jotka huomasivat aiemmat uskomukset vääriksi. Luonnehäiriöitä voi olla tai sitten ehjäksi tullut. Jokainen pätevän oloinen ja ammattitittelit omaava ei ehkä aina ole sitä. Joku voi olla jossakin vähän osaavampi kuin toinen, toinen toisessa asiassa ja tietoa kanavoituu, tarkistellaan. Aina pitää itse harkita ja miettiä asioiden laita, ei mennä sokkona jonkun sanojen perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa henkisessä piirissä (tai muussa harrastuksessa) voi olla kuka tahansa, se kannattaa muistaa. Sukulaisista jo tiedän tämän. Myös ex-julkkiksia ja julkkiksia löytyy laidasta laitaan kun joku perustaa jotain uutta suosittua, mitä tahansa. Osa etenee ehkä jonnekin ja osa jonnekin mutkaan. Osa ei ole erityisen henkisiä tai ehdi arjen vuoksi. On eri vauhtia eteneviä. Myös uskonsuuntia on monia ja niitä jotka huomasivat aiemmat uskomukset vääriksi. Luonnehäiriöitä voi olla tai sitten ehjäksi tullut. Jokainen pätevän oloinen ja ammattitittelit omaava ei ehkä aina ole sitä. Joku voi olla jossakin vähän osaavampi kuin toinen, toinen toisessa asiassa ja tietoa kanavoituu, tarkistellaan. Aina pitää itse harkita ja miettiä asioiden laita, ei mennä sokkona jonkun sanojen perässä.

Sitten on se todellisuus joka täytyisi myös hyväksyä että on aitojakin ihmisiä jotka eivät ole rikki tai sairaita ja ovat avoimia, voivat kertoa myös itsestään täysin normaalisti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä