Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistit rajatiedon piireissä

Vierailija
31.05.2018 |

Nuorempana olin kovastikin kiinnostunut ns. rajatiedosta. Tulin tutustuneeksi useaankin rajatiedon ns. julkkikseen. Sittemmin olen muuttunut ateismin kautta agnostikoksi, jolle mitkään uskon asiat eivät ole enää niin tärkeitä asioita. Osaltaan minut sai rajatiedosta kavahtamaan pois on se narsistisesti häiriintyneitten ihmisten määrä siellä, hääräämässä suurina opettajina ja ohjaajina, näkijöinä ja kokijoina.

Rajatieto tarjoaa mahtavat puitteet narsisteille. Voit tekeytyä miten mahtavaksi ja arvostetuksi tietäjäksi ja opettajaksi ikinä haluat. Suuruuden kuvitelmillesi ei ole olemassa mitään rajaa, olethan periaatteessa suorastaan Jumala ihan itse (siinä missä niiden käsitysten mukaan jokainen ihminen on periaatteessa tavallaan jumala, siis näin pelkistäen). Karisma on se mikä ratkaisee, eli puhujan lahjat ja viehätysvoima. Kaikkea mahdollista voi selittää esimerkiksi karman lailla. Omia tunnekuohujen aiheuttamia psykoottisia tiloja selitetään näyiksi ja yliaistilliseksi kokemuksiksi.

Olettehan varovaisia!

Hyvinkin henkisen, viisaan ja miellyttävän persoonan takana saattaa olla oikeasti hyvin kylmä ja itsekäs ihminen, joka tuo oman itsensä esiin vain kotioloissa.

Narsisti voi henkiseksi opettajaksi hakeutumalla kokea sitä ihailun ja arvostuksen tunnetta, mitä hän ei ole millään oikeilla taidoilla tai tiedoilla voinut hankkia. Olen kuullut, että narsisteja vetää toki puoleensa myös erilaiset kristilliset hurmahenkiset lahkot, mutta rajatieto on sikäli houkuttelevampi, kun siinä ei tarvitse nöyristellä sitä jumalaa, katua syntisyyttään jne - vaan itse olet se Jumala, tai vähintään jo hyvin lähellä sitä, lähempänä kuin moni muu ressukka.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä! Ja tästä ei saisi puhua, kohta teksti poistetaan.

Youtubessa vaikuttaa kaksikin suomalaista isoa kanavaa joiden omistajat selkeästi narsisteja. Sitten toisellakin on esimerkiksi 11 000 tilaajaa, traumatisoitunutta parkaa. Ai miten niin traumatisoituneita? Narsisti laukaisee sinussa trauman, saman tekee henkinen kehitys ja valotyöntekijäkin mutta hän ei KIERRÄTÄ sinua siinä traumassasi kuten narsisti tekee. Narsistin dem oni elää tuskasta ja pelosta, olette "ruokaa" tavallaan. Mitenkään muuten asiaa ei voi tarpeeksi selkeästi ilmaista. Jo se vaikuttaa sinuun, että seuraat netissä tällaisia narsisteja.

Ulkomaisista narsisteja ovat mm. Eldora ja Siman, "guru" pariskunta. Mistä tiedän? Kokemuksesta, olin Kroatiassa heidän tapahtumassaan ja näin ja luin paikallisesta lehdestä mitä tapahtui. Huu meet liittyy heidän toimintatapoihinsa.

Facebookissa ulkomailla asuva itseään esille tuova suomalainen tyyppi, jolla rahastus onkia pystytettynä siellä ja täällä. Ja traumatisoituneiden meressä koho nyppii. Olen niin pahoillani kaikkien uhrien puolesta :(

Vierailija
22/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mahtaa olla Tom Cruisen motiivi liittyä scientologeihin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko antaa vihjeitä noista suomalaisista kanavista? 

Vierailija
24/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tällainen narsisti sekopää Suomessa on Sami Minkkinen. Kun jää kiinni petoksitaan, vaihtaa vain uskontoa ja yleisöä. Jos jää kiinni rötöksistään, syy on aina muissa.

Vierailija
25/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tällainen narsisti sekopää Suomessa on Sami Minkkinen. Kun jää kiinni petoksitaan, vaihtaa vain uskontoa ja yleisöä. Jos jää kiinni rötöksistään, syy on aina muissa.

Yksikö niitä vain on?

Niitä on Suomi täynnä. Mitä psykopaattisempi ja narsistisempi henkilö niin ei näe kuin itsensä.

Vierailija
26/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tutustuitko Kirjeopisto Vian Rajajoogaan?

Kirssin ostaneelle luvattiin yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista.

Sellainen lahko.

Vierailija
27/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää erossa koko new agesta. Oikeasti, se on pahaa ihan läpeensä.

Kokeilin itse, en menettänyt juurikaan rahaa, muutaman enkelinkuvan ostin ja kerran kävin meediolla. En seonnut tai nähnyt harhoja. Mutta silti se maailma huijasi minua ja jotenkin tajusin, että tämä kaikki on pahaa.

Tulette huomaamaan, jos olette tarkkoja 

Vierailija
28/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikö niitä vain on?

Niitä on Suomi täynnä. Mitä psykopaattisempi ja narsistisempi henkilö niin ei näe kuin itsensä.

Onhan noita, mutta tämä kaveri on hyvä elävä esimerkki. Helppo mainita nimeltä, kun on julkisuudenhenkilö. 

Vierailija
29/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengellisyys ilman syvää nöyryyttä ja sen asettamia rajoja on todella vaarallista, ja lopulta ihan silkkaa pahuutta. Johtotähtenä pitää olla sekä Jeesuksen että Buddhan opettama vaatimattomuus ja vähään tyytyminen. Tällainen ei luonnollisestikaan sovi narsistien pirtaan ollenkaan. 

Vierailija
30/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kurssit, joilla opetellaan "manifestoimaan" rikkautta ja menestystä ovat suoraan Saatanasta, vaikken häneen kirjaimellisesti uskokaan.

Vierailija
31/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin itse, en menettänyt juurikaan rahaa, muutaman enkelinkuvan ostin ja kerran kävin meediolla. En seonnut tai nähnyt harhoja. Mutta silti se maailma huijasi minua ja jotenkin tajusin, että tämä kaikki on pahaa.

Mikä tahansa henkisyys, joka vaati sinua ostamaan jotain ei ole henkisyyttä vaan bisnestä. Ja näitähän löytyy ihan kaikista suuntauksista. 

Vierailija
32/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kulttia ovat salaliittouskovaiset. Kerätään rahaa videoilla ja luvataan isoja paljastuksia. 

Vierailija
33/63 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tässä olisi kuinka varovainen hyvänsä, niin ihminen jolla on jonkinlainen mt-ongelma osaa ensi alkuun peittää sen erittäin hyvin, hän on harjoitellut sitä vuosia. Ja sitten voikin jo olla myöhäistä kun kala on koukussa. Itse yritän kumminkin elää ilman pelkoja ja luuloja toisesta ihmisestä ja myös luottaa itseeni ja muihin. Jos istuu vaan kotona välttelemässä kaikkea ja kaikkia miettien että kukahan noista nyt on taas narsisti, niin jää kyllä paljon elämättä.

Vierailija
34/63 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos aloituksestasi, ap. Juuri tämän takia pidän uskomukseni omana tietonani enkä etsi samanhenkistä väkeä. Rajatiedon piirissä on paljon manipuloivaa ja henkisesti väkivaltaista porukkaa, enkä tahdo tulla liitetyksi heihin.

Kannattaa tunnistaa ne epäaidot tyypit mutta luottaa siihen että heidän takiaan ei kannata alkaa kieltämään asioita.

Vierailija
35/63 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä risoo eräs, joka tänäkin päivänä esitelmöi, ja maksusta antaa jotakin terapiaa ja keskustelu-apua. On kuin itse valaistunut valonenkeli, muka. Oikeasti hysteerisen tasapainoton, kylmä, itsekäs, manipuloiva, perverssi tyranni. Voin vain toivoa ettei kukaan häneen syvemmin hurahtaisi.

Kuka?

Vierailija
36/63 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tässä olisi kuinka varovainen hyvänsä, niin ihminen jolla on jonkinlainen mt-ongelma osaa ensi alkuun peittää sen erittäin hyvin, hän on harjoitellut sitä vuosia. Ja sitten voikin jo olla myöhäistä kun kala on koukussa. Itse yritän kumminkin elää ilman pelkoja ja luuloja toisesta ihmisestä ja myös luottaa itseeni ja muihin. Jos istuu vaan kotona välttelemässä kaikkea ja kaikkia miettien että kukahan noista nyt on taas narsisti, niin jää kyllä paljon elämättä.

Ehkä kyseessä on juuri se että mihin keskittyy. Jos huomaa jonkun olevan epäaito ihminen niin pysyttelee kauempana suosiolla. Ei ole hyvä asia sekään että annetaan se valta näille huijareille ihan täysin.

Vierailija
37/63 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on kyllä se kristinuskonkin perusajatus "minä olen tie, totuus ja jumala". Jeesus ei koskaan kehottanut palvomaan häntä vaan itseä

En itse ymmärrä tuollaista ajattelua, että pitäisi katua, kärsiä, nöyristellä, pyllistellä. Yhtään kenellekään, jeesukselle tai jumalalle. Onko sinulta kenties vaadittu tällaista lapsuudessa ja koet sen siksi jotenkin tutuksi ja turvalliseksi?

Kaikki saavat elää ilman tuollaisia sairaita itsensä alentamis -tunteita. Jos huomaa tehneensä virheen, sen voi korjata vahingoittamatta itseään emotionaalisesti, ja painaa samalla tarkasti muistiin miten toimia paremmin seuraavalla kerralla. Jos satuttaa toista, voi jakaa hänen tuskaansa. Mutta lähtökohtaisesti kukaan ei ole toista alempi eikä tuollaisia käytösmalleja kannata opetella

Jeesuksen opetus "toisen posken kääntämisestä" viittasi nimenomaan siihen, että yksi ei ole toista alempi. Tuona aikana oli tapana lyödä palvelijoita toiselle poskelle alistavasti ja vertaisia toiselle haastavasti. Jeesuksen sanoma oli, että jos sinua lyödään kuin palvelijaa, "käännä toinen poskesi" ja osoita tällä lyöjälle, että olet hänen vertaisensa.

Vierailija
38/63 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kyseessä on juuri se että mihin keskittyy. Jos huomaa jonkun olevan epäaito ihminen niin pysyttelee kauempana suosiolla. Ei ole hyvä asia sekään että annetaan se valta näille huijareille ihan täysin.

Ei noissa ole kyse huijauksista yhtään sen enempää kuin siinäkään, mitä esim. 90% lääketeollisuuden touhuista on. Se on totta, että ei kannata vuorovaikuttaa sellaisen kanssa, josta ei erityisemmin pidä tai koe vuorovaikutusta hedelmälliseksi, mutta se että alkaa sitten vihakampanjoimaan selän takana tätä vastaan on ihan toinen juttu ja kertoo ennemminkin kampanjoijan mielenterveydestä

Vierailija
39/63 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa henkisyys, joka vaati sinua ostamaan jotain ei ole henkisyyttä vaan bisnestä. Ja näitähän löytyy ihan kaikista suuntauksista. 

Aivan, kuten terveydenhuolto ja valtiokin ovat bisnestä. Jopa äidinmaidon saaminen on bisnestä, sillä vauva tuottaa äidille mielihyvää. Että mihin ajattelit tällä ajattelulla edetä? 

Vierailija
40/63 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mahtaa olla Tom Cruisen motiivi liittyä scientologeihin? 

Skientologian perustanut henkilö perusti aluksi yrityksen ja sen jälkeen uskonnon, sillä uskonnollisen järjestön kautta rahan liikuttaminen oli vähemmän säädeltyä kuin yrityksen. Mutta huvittavasti juurikin skientologeilla on (alkuperäiskansat poislukien) yksiä järkevimpiä ajatuksia liittyen tiettyihin elämän tapahtumiin. 

Uskonto (ja tiede) ovat pohjimmiltaan viitekehyksiä, joiden kautta hahmottaa ja jäsennellä elämää. Niiden sisällä ja ympärillä sitten tapahtuu kaikkia elämään liittyviä muitakin toimintoja. 

Se mitä vaikkapa new age tekee ihmisille on hyvin pientä pahaa verrattuna siihen, mitä tiede tekee koko maailmalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme