Muistatteko, kun 80-luvulla oli vielä hienoa antaa lahjaksi esim. Oiva Toikan lintu?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Kirpputoreilla näkyy niitä lintuja älyttömästi.
Olen kiertänyt kirpputoreja viikoittain vuosien ajan enkä ole kertaakaan nähnyt Toikan lintua myynnissä. Vanhan tavaran liikkeissä on, mutta kovalla hinnalla.
Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen sanonta helmiä sioille.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain niitä 2 ja mielestäni ne oli todella rumia. Ihan älytön lahja.
Myisitkö halvalla - voisin vapauttaa sinut niistä esim. 20 € kpl.
Älä suotta tarkista markkina-arvoa ainakaan täältä:
Vierailija kirjoitti:
Minä, kolmikymppinen, näen niissä linnuissa jo jonkinlaista läppäarvoa ja harmittelen, etten omista yhtäkään! Haluaisiko joku luopua kirppishintaan linnusta tai parista? :D
Esimerkiksi Astiataivaassa on kaupan näitä tätä läppädesignia. Pienen linnun saat alle satasella, isosta voit joutua maksamaan viitisen sataa.
Tonnin puhelin on neljän vuoden jälkeen jo kaatopaikalla.
Kirpparit on kyllä täynnä lasilintuja, mutta ne eivät todellakaan ole Toikan lintuja.
Mulle kyllä kelpaisi! Ihailen niitä aina, ovat vain niin kalliita ettei raaski ostaa.
Kerro paljollako myydään kirpputoreilla.
En ole koskaan nähnyt kun teikkilintuja ja niilläkin on aika kovat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten ei pitäisi koskaan ostaa koriste-esineitä lahjaksi jos ei ole varma että lahjansaaja siitä pitää. Ei se ole lahjansaajan vika jos se Toikan Lintu päätyy kaapinperälle piiloon kun ei pidä siitä eikä halua laittaa esille.
Minä pitäisin oikeutenani myydä arvoesineen, josta en välitä. Ylioppilaskin voi näin menetellä, jos saisi tällaisen aarteen. Yhdellä Toikan linnulla kustantaa tosi monta ateriaa opiskelijaruokalassa - useampia kuin sillä toivotulla 20-50 eurolla.
Itse olen keräillyt kahta vanhaa Arabia-astiastoa ja tehnyt lapsille selväksi, että myyn ne tiukan tullen ja heillä - mikäli perivät niitä, on toki lupa realisoida ne.
Tiedä miten käy, koska juhlapäivinä käytämme niitä ja niistä on tullut tärkeitä juhlasymboleja, joista kaikki pitävät, pienet lapsetkin, koska ne vain ovat ilo silmälle.
Lintuja myynnissä esim. pantti.fi -huutokaupassa, katso kohdasta "keräilyesineitä ja taide". Huutokaupan hinnat lähtevät n sadasta eurosta.
Olen yli 50-v, enkä kyllä itse haluaisi noita ollenkaan, enkä ole niiden hienoutta/arvoa koskaan ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se juuri onkin, kun ne ovat niin kalliita, että sillä rahalla tekisi vaikka mitä. Sitten joku antaa Oiva Toikan linnun. Aivan järjetöntä.
Tiedätkö, että on myös lahjan antajia ja lahjan saajia, jotka eivät anna/tarvitse lahjoja joka päiväisten tarpeiden tyydyttämiseen? Lahja on jotain "ylimääräistä kivaa", muisto tärkeästä juhlasta rakkaiden ihmisten kesken. Ei rahan jakamista siihen, että lahjan saajalla olisi ruokaa pöydässä, vaatteet päällä, sähkölasku maksettuna tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän se juuri onkin, kun ne ovat niin kalliita, että sillä rahalla tekisi vaikka mitä. Sitten joku antaa Oiva Toikan linnun. Aivan järjetöntä.
Tiedätkö, että on myös lahjan antajia ja lahjan saajia, jotka eivät anna/tarvitse lahjoja joka päiväisten tarpeiden tyydyttämiseen? Lahja on jotain "ylimääräistä kivaa", muisto tärkeästä juhlasta rakkaiden ihmisten kesken. Ei rahan jakamista siihen, että lahjan saajalla olisi ruokaa pöydässä, vaatteet päällä, sähkölasku maksettuna tms.
Just. Loistava lahja sellaiselle lahjan antajalle, jonka mielestä mitään sellaista ei saa antaa, jonka ostaisi muutenkin. Tämä tuli esille lennkitossu-valmitujaislahjaketjussa.
Mulla on muuten edelleen käytössä yo-lahjarahoillani 1983 ostamani aterimet ja ruokalautaset. Yhtään en paheksu silloin naapureilta saatuja 10 markan lahjoja. Eivät menneet hukkaan, sillä vielä 35 vuoden jälkeen nautin saamastami päivittäin.
Siis mitä.. tuollainen oiva toikka pöllö maksaa yli 500e!?!? Joku 10cm korkea lasihirvitys. Älytöntä.