Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun herkuttelet, syötkö oikeasti sitä mitä haluat, vai yritätkö "säästää kaloreissa"

Vierailija
31.05.2018 |

Eli kun päätät että syöt herkkuja, leivot kakun tms. Syötkö just sitä mitä haluat ja tekee mieli, vai vertailetko esimerkiksi tuotteiden kalori-, sokeri-, tai rasvamääriä, ja valitset kuitenkin sellaisen kompromissiherkun? Tai vastaavasti jos leivot jotain herkkua, niin käytätkö ihan voita, sokeria, kermaa vai margariinia, makeutusainetta tai jotain kevytkermaa? Eli syötkö herkut herkkuina vai toppuutteletko itseäsi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkut täyspainoisina herkkuja, mutta annoskokoa/määrää kannattaa pitää silmällä. Eli mieluummin vaikka kaks törkeen kallista konvehtia kuin puol levyä bulkkisuklaata. Mulla ainakin tulee otettua helposti liikaa, ja sitten kuitenkin syötyä lautanen tyhjäksi, eli otan ensin vähemmän, kuin luulen  haluavani, ja aika usein käy niin, ettei sen syötyään enää varsinaisesti haluakaan lisää.

Vierailija
2/12 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen hyvällä omallatunnolla ja hyvillä tuotteilla, mutta harvennan herkutteluvälejä, jos täytyy tarkkailla painoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tsiitataan, tsiitataan kunnolla, koski se sitten ruokavaliota tai vaimoa. Ei kannata ottaa turhaan huonoa omatuntoa jos sellaiseen on taipuvainen, syo parasta kaloririkkainta jaateloa ja nai kuumempaa ja/ tahi nuorempaa naista jos vaaraan sankyyn eksyt.

Vierailija
4/12 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin se makeanhimo talttuu paljon paremmin, jos teen vaikka oikein kunnon suklaakakun, yhtään miettimättä mitä siihen tulee ja paljonko. Ei sitä edes tarvitse vetää puolta kakkua, vaan yksi pala riittää. Joskus nuorempana stressasin kaloreista jatkuvasti ja leivoinkin kaikki johonkin Keiju juoksevaan margariiniin ja makeutusainetta sokerin tilalle. Hyi hitto en ikinä enää tee niin :D

Vierailija
5/12 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön viikonloppuisin oikeita herkkuja mutta viikolla korvaan ne hedelmillä ja kasviksilla ja dipeillä

Vierailija
6/12 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu. Jotkut kevyemmät/kevennetyt jutut ovat minusta niitä "täysiä" parempia ihan oikeastikin, joten niiden valinnassa kyse ei ole siitä että yrittäisin pihistellä kaloreita. Raskaampia syön usein vähemmän kuin tekisi oikeasti mieli.

Vierailija
7/12 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä en söisi sitä mitäö haluan??? Kaiken voi aina oksentsaa pois

Vierailija
8/12 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin se makeanhimo talttuu paljon paremmin, jos teen vaikka oikein kunnon suklaakakun, yhtään miettimättä mitä siihen tulee ja paljonko. Ei sitä edes tarvitse vetää puolta kakkua, vaan yksi pala riittää. Joskus nuorempana stressasin kaloreista jatkuvasti ja leivoinkin kaikki johonkin Keiju juoksevaan margariiniin ja makeutusainetta sokerin tilalle. Hyi hitto en ikinä enää tee niin :D

Toi on yksinasuvalle vaarallinen ohje. Mihin se loppu kakku sitten menee? Parempi mun ainakin olla mitään kokonaisia kakkuja itselleni leipomatta.

9/12 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitä mitä oikeasti haluan, ja yleensä herkuissani on runsaasti kaloreita. Lisäksi pyrin herkuttelemaan joka päivä edes vähän. Tällä filosofialla herkuttelusta ei ole tullut minulle kiellettyä hedelmää ja olen pysynyt hoikkana läpi elämäni.

Ei tämä resepti varmaan kaikille toimi. Ihmiset ovat erilaisia, niin psykologisesti kuin geneettisestikin.

Vierailija
10/12 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on yksinasuvalle vaarallinen ohje. Mihin se loppu kakku sitten menee? Parempi mun ainakin olla mitään kokonaisia kakkuja itselleni leipomatta.

Pakastimeen tietysti. Yleensä teen ite ihan mutakakkua, se ei mee miksikään pakastimessa. Tai sit voi viedä vaikka töihin. Ja mulla on ainakin eri kokoisia kakkuvuokia, ihan sellainen pienikin :)

Vierailija
11/12 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leivotaan paljon ja erilaisia kakkuja on pari kertaa kuukaudessa tarjolla. Voin hyvin yhtenä päivänä viikossa syödä ison palan kakkua tai annoksen jäätelöä tai vaikka suklaata kun muina päivinä tyydyn pähkinöihin, pariin palaan tummaa suklaata tai vaikka pieneen askiin pastilleja (joka siis kestää monta päivää)

Vierailija
12/12 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä haluan, mutta pieni määrä riittää tätä nykyä - isommasta (kuten ennen söin) tulee paha olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän