Suosittelen lämpimästi kahvinjuonnin lopettamista
https://www.terve.fi/artikkelit/lopeta-kahvin-juominen-10-syyta
Kofeiini on stimulantti, joka nopeuttaa ihmisen elintoimintoja luonnottomasti. Seurauksena, ahdistuneisuutta, unettomuutta ja tarkkaavaisuusuhäiriöitä.
Kommentit (47)
Ei kahvi mitään myrkkyä ole. Itse olen joutunut vähentämään kahvin juonnin aika minimiin koska se saattaa pahentaa refluksi (tosin ei välttämättä), mutta tämä on ainoa haitta jonka tiedän. Suurempi ongelma minusta on se, että suomalainen kahvi on pääsääntöisesti ihan käsittämätöntä kuraa. Juon siis vain vähän, mutta parasta mahdollista eli single-estate papuja jotka jauhan itse annos kerrallaan ja valmistan suodattimella, maitoa tai sokeria ei tarvitse ja se nektari on niin hyvää että kylmänäkin maistuu.
Suodatinpaperi on sitä varten, että se suodattaa kahvista suurimman osan öljystä pois, missä ne karsinogeenitkin ovat. Kunnon hifistelijä haluaa kyllä silti kaikki aromit kuppiin.
Vierailija kirjoitti:
Suodatinpaperi on sitä varten, että se suodattaa kahvista suurimman osan öljystä pois, missä ne karsinogeenitkin ovat. Kunnon hifistelijä haluaa kyllä silti kaikki aromit kuppiin.
No tottakai ja pilluunkin voi aina välillä paskantaa ihan vaihtelun vuoksi.
Kahvi on ihan turha huume. Afrikkalainen papu jolla ei pitäisi olla mitään tekemistä terveellisen paleo-ihmisen ruokavalion kanssa.
Järkevämpää olis vaikka juoda puolukka ja mustikka mehua itse keräämistä luonnonmarjoista. Hakkaa jiggalandian kahvinpavut 100-0
Kahvia mairolla ja nams nams kuulkaa. Muuten ei tuu uni, eikä aamu nouse!
Oliko niissä hienoimmissa kahvilaaduissa jtn sivettikissanpskaa, muistaaxein, että elvistelijöille tiedoksi vaan...
Jos teillä huonovointisilla on verenpaineet alhaalla, ja kupponen nostaa - > parantaa olon. : )
Mulla kahvi jostain syystä vähentää makeanhimoa, joten sillä tavalla auttaa painonhallinnassa. Juon kahvin mustana, 0-2 kupillista päivässä.