Suosittelen lämpimästi kahvinjuonnin lopettamista
https://www.terve.fi/artikkelit/lopeta-kahvin-juominen-10-syyta
Kofeiini on stimulantti, joka nopeuttaa ihmisen elintoimintoja luonnottomasti. Seurauksena, ahdistuneisuutta, unettomuutta ja tarkkaavaisuusuhäiriöitä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on tämä:
Kahvi on tuote, johon käytetään eniten tuholaismyrkkyjä maailmassa. Kahviin suihkutetaan runsaasti tuholaismyrkkyjä, ja sitä kasvatetaan kemiallisilla lannoitusaineilla. Monet näistä saattavat tappaa jopa työläisiä
Tämän takia meillä juomaan luomua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oloni on parantanut kahvin vaikutuksella. Olen ottanut Coffee Eneman kerran viikossa, lisää aiheesta löytää youtubesta Coffee Enema Gerson Therapy.
Joo. Kaikkea sairasta ei tarvitse uskoa. Toi nainen on ihan sekaisin.
Olen koittanut ja puhdistaa elimistöä paremmin kuin Appelsiinimehu.
Olet siis työntänyt kahvia ja appelsiinimehua peräsuoleesi? Ja se mielestäsi puhdistaa elimistöä. Jaa jaa...
Juu - se pitäisikin tehdä, mutta olen melkoisen koukussa kofeiiniin. Projekti on käynnissä. Ei se mitään terveellistä ole.
Onko tää taas jonkun ympäristöaktiivin aloitus voi tsiisus. Mikään ei ole niin rasittavaa kun vegaanit ja ympäristönatsit. (Joo ei tartte minustakaan tykätä, that's fine)
Minulle sopii parhaiten juoda kahvia vaan satunnaisesti. Jos juon esim. 4 päivänä peräkkäin kahvia ja 5 en, saan 5 päivänä päänsärkyä. Moni tuttu joka juo aamukahvia on kuin ahteriin ammutut karhu ennen sitä kupillistaan, saati jos sen joutuu juomaan ilman maitoa/sokeria. Työpaikalla vastaavia tyyppejä, jos kahvi/maito/sokeri on loppu niin maailma romahtaa. Olisin varmaan itse samanlainen jos joisin kahvia päivittäin, enkä halua mihinkään aineeseen tuollaista riippuvuutta joten pidän kahvin satunnaisherkkuna. Myöhään en tosin sitä voi juoda, koska valvottaa.
Kaikki eivät tietenkään ole yhtä herkkiä kofeiinille ja voivat ihan hyvin juoda kahvia miten haluavat ilman että juomattomuuskaan aiheuttaa mitään oireita.
Vierailija kirjoitti:
Kofeiini on stimulantti, joka nopeuttaa ihmisen elintoimintoja luonnottomasti. Seurauksena, ahdistuneisuutta, unettomuutta ja tarkkaavaisuusuhäiriöitä.
Eipä ole mitään noista oireista ja onlen juonut kahvia päivittäin 30 vuotta reilusti yli keskitason.
Se on ihan yksilöllistä miten kofeiini vaikuttaa kehenkin. Mä olen todennut olevani herkkä kofeiinille ja sen lisäävän ahdistusta ja paniikkihäiriötä, joten lopetin.
Vapaa maa, se joka tahtoo lopettaa kahvin juonnin sen lopettakoon.
Itse uskon siihen että kulutukseni on hyödyllisellä tasolla. Olen luopunut monesta muusta asiasta terveyssyistä ja juon kahvia niin kauan kuin mieli tekee ja/tai kahvi loppuu maailmasta.
Olin juomatta kahvia puolitoista vuotta. Join tuona aikana teetä - tavallista ja vihreää teetä. Mitään positiivisia vaikutuksia en olossani huomannut, paitsi että painoni nousi tuona aikana useita kiloja. Nyt olen alkanut juoda taas kahvia teen juonnin ohessa ja painoni on alkanut hitaasti pudota.
joo ei kahvi kyllä mikään pitkäikäisyyden tae ole. sattumaa on, että kurpat suvussasi ovat noin pitkäikäisiä. sinä voit olla sen joka saa syövän tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan flegmaattinen olisin ilman kahvia? Juon useamman kupin päivässä. En ole ahdistunut, nukun kuin tukki ja nukahdan heti kun pääni tyynyyn laitan. Ei myöskään ole tarkkaavaisuushäiriötä. Taas joku nollatutkimus.
Luulen että jotkut ihmiset ovat vaan herkempiä. Samoin kuin jotkut ovat alkoholille tai sokerille herkempiä ja menevät nopeesti "elimistöltään sekaisin".
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos on se tarkkaavaisuushäiriö, toimii luonnollisena stimulanttina. Juon aina iltakahvit, jotta rauhoitun unille :D
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos on se tarkkaavaisuushäiriö, toimii luonnollisena stimulanttina. Juon aina iltakahvit, jotta rauhoitun unille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvun pitkäikäiset naiset (95v+) on kaikki juoneet kahvia koko elämänsä. Ihan sinne 95v+ asti. Terveitä, pitkäikäisiä naisia 👌 yhdelläkään heistä ei koskaan elämänsä aikana mitään vakavia sairauksia esim. selätettyä syöpää tai mitään. Toivottavasti saan saman elämän kuin he.
No se nyt vain on sattumaa että ovat samalla juoneet kahvia. Mustat miehet afrikassa muuten säilyttävät ja hautovat kahvipapuja kivestensä alla pari kuukautta ennenkuin ne jauhetaan.
Hyi! Yäk!
-Tyttönen
Tuo sivusto ei ole mikään luotettava lähde, joten viittaan kintaalla koko jutulle. Mulle on muutenkin turha suositella yhtään mitään, metsään menee.
Mua taas kahvi lihottaa-tai siis kahvi nostaa ruokahalun järjettömiin mittasuhteisiin.Tein ihmiskokeen ja lopetin kahvin juonnin 2 kuukaudeksi,jolloin laihduin 3 kiloa.aloitin uudestaan ja ruokahalu palasi jälleen ! Toisille käy,toisille ei.
Terveys lehdet ei oikein osaa tehdä sellaisia juttuja, joissa punnittaisiin tuotteiden hyyviä ja huonoja ominaisuuksia puolueettomasti. Luultavasti kaikissa elintarvikkeissa on kuitenkin molempia. Silti aina valitaan joko posittivinen tai negatiivinen click bait otsikko ja revitään jostain jutussa mainitsemattomasta lähteestä mahdollisimman hyvin otsikkoa tukevia väittämiä listaan. Tämä on copy paste journalismi on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus.
Kahvi on vaan niin hyvää. Aamukahvi lintujen laulua kuunnellessa, kahvi kahvitauolla, kahvi ruuan päälle, kahvi kun pääsen kotiin, muuten vaan kahvi, kahvi kaverin kanssa ja tietysti iltakahvi. Täytyykin keittää kahvia. Tupakoinnin lopettaminen oli mulle suht helppoa eikä tullu viekkareita, mutta pari päivää ilman kahvia on aivan kamalaa.
Mutta se kahvihan on arabien kehittämää.