Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tätä alkava muistisairautta.

31.05.2018 |

Mä olen jotenkin hämmästynyt siitä että miehen mummo on parissavuodessa muuttunut oudoksi.

Mihn mummo kommentoi kaikkea mitä meille ostetaan, Koirna hihna oli kallis tokmannin ale laarista olisi saant halvemmalla, aurinkolasit oli kalliit ne olisi saanut marketista halvemmalla, lenkkairni oli kalliit kyllä parinkympin lenkkarit olisi riittäneet, koiran märkäruuat tulee kalliiksi (tässä kuussa kulunut jotain 7-8€ välissä (koirat on sekaruokinnalla), Koiran namit tulee kalliiksi (kuiva kanaa ja kuivattuja sisuskaluja yht noin 25-30€ ). Toi on jotenkin outoa vaikka mummo on aina tiedety pihiksi.

Miehen enolla on tiedossa että mummon tilillä on kuusinumeroinen luku rahaa joten oma köyhyyttään ei natise.

Miehen mummo on noin 6kk lähetellyt myös viestejä joissa paasaa siitä kuinka ahneita olemme kun emme lahjoita rahaa sille, tälle ja tuolle hyväntekeväisyys järjestölle.

Onkohan mummolla alkava muistisairaus vai onko kyseessä jotakin muuta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä alkavaa muistisairautta kuuluisi lukea otsikossa. 

Vierailija
2/8 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta oikein kuulosta muistisairaudelta. Minun äidilleni ainakin kävi niin, että hän ei osannut enää vertailla hintoja tai laskea vaihtorahaa eikä tajunnut, mitä mikäkin maksaa. Hän osti uuden television ja kysin, paljonko se maksoi, äiti vastasi 4500 euroa... Vanhetessa omituiset piirteet korostuvat, onko mummosi aiemmin ollut kärkäs arvostelemaan toisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta oikein kuulosta muistisairaudelta. Minun äidilleni ainakin kävi niin, että hän ei osannut enää vertailla hintoja tai laskea vaihtorahaa eikä tajunnut, mitä mikäkin maksaa. Hän osti uuden television ja kysin, paljonko se maksoi, äiti vastasi 4500 euroa... Vanhetessa omituiset piirteet korostuvat, onko mummosi aiemmin ollut kärkäs arvostelemaan toisia?

Miehen mummosta siis kyse ja kyllä on ollut aina kertomassa mielipidettään. Milloin mieheni on saanut vanhemmiltaa liian kalliita tavaroita jne. Tosin on ennen lopettanut kälättämisen kun on komentanut napakasti. 

Vierailija
4/8 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

123456789

Vierailija
5/8 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko mummolle ostamasi tuotteen todellisen hinnan? Vai miten hän osaa vertailla hintoja? Jos kerrot hinnan, olet todella tahditon. Hänen eläkkeensä on todennäköisesti pieni ja lapsuudesta opittu nuukuus ja säästeliäisyys kuuluu hänen elämäänsä. Miten muistisairauteen kuuluu nuukuus, säästeliäisyys ja mummon tilin kuusinumeroinen saldo?

Vierailija
6/8 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mummolle ostamasi tuotteen todellisen hinnan? Vai miten hän osaa vertailla hintoja? Jos kerrot hinnan, olet todella tahditon. Hänen eläkkeensä on todennäköisesti pieni ja lapsuudesta opittu nuukuus ja säästeliäisyys kuuluu hänen elämäänsä. Miten muistisairauteen kuuluu nuukuus, säästeliäisyys ja mummon tilin kuusinumeroinen saldo?

Ei mun tarvitse kertoa sille hintoja. Se osaa ottaa hinnoista selvää. 

Marketissa käynnin yhteydessä voi poiketa eläinkauppaan jne. Samalla kun käy optikolla voi kyyläillä aurinkolasien hintoja. 

Vierailija
7/8 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukkuinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun tarvitse kertoa sille hintoja. Se osaa ottaa hinnoista selvää. 

Marketissa käynnin yhteydessä voi poiketa eläinkauppaan jne. Samalla kun käy optikolla voi kyyläillä aurinkolasien hintoja. 

Sitten ei varmaankaan ole muistisairautta. Muistisairas unohtaisi mennä sinne eläinkauppaan tai eksyisi matkalla, ja ainakin unohtaisi ne hinnat samantien.

Vierailija
8/8 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on muistilappuja joihin merkkaa hinnat ja vertailee joskos saisi jostakin halvemmalla. Sillä ei ole väliä että onko halvemmalla saatava tuote lähimainkaan samanlainen kuin se mitä me olemme hankkineet.