Järkytys työpaikan ruokalassa
Huomasin kahvitunnilla että eräs meidän työpaikan miehistä söi rainbown "thailaatikko" pakastetta. Tämä yksilö ei ilmeisesti tajua että ne sisältää thaimaalaista kanaa ja riisiä jotka on tuotettu epäeettisesti ja ympäristöä kuormittavasti. Lisäksi eikö nää tyypit tajua ettei tällainen massatuotefirmojen kulttuurillinen appropriaatio ole enää nykyisin hyväksyttävää? Thaimaalainen ruoka on tärkeä osa heidän kulttuuriaan ja sen riistäminen on oksettavaa.
En uskaltanut asiasta huomauttaa etten leimautuisi "vihernatsiksi" joille kahvipöydässä aina naureskellaan, mutta on silti aika törkeää ja vastuutonta käytöstä. Oletteko muut huomanneet vastaavaa käyttäytymistä omilla työpaikoilla?
Huom! Meillä on ihan oikea Kiinalainen ravintola naapurissa, joten miksi pitää tukea tällaisia alisteisia rakenteita!?
Kommentit (9)
Muutama vuosi sitten ( olen nyk. eläkkeellä) työpaikallani oli erinomainen ruokala. 3 ammattilaista tekemässä ruokia, siis EI lämmittämässä valmisruokia! Kaikki tehtiin alusta asti itse. Pääasiassa kotimaisista raaka-aineista. Ainoastaan tumma leipä tuli leipomolta. Muut ( vaalea leipä,kakut,keksit,tortut jne...) tehtiin itse. Ruoka oli monipuolista ja erityisen hyvää. Keittiö huippusiisti! Mutta!!! Osa hlö- kunnasta tilasi pitzoja, tai hakivat jotain Sub Way hiilarimättöjä!! Käsitämätöntä! Huom! Heillä ei ollut ruokarajoitteita. Ilmankos heillä oli paino-ongelmia, toisin kun ruokalassa kävijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten ( olen nyk. eläkkeellä) työpaikallani oli erinomainen ruokala. 3 ammattilaista tekemässä ruokia, siis EI lämmittämässä valmisruokia! Kaikki tehtiin alusta asti itse. Pääasiassa kotimaisista raaka-aineista. Ainoastaan tumma leipä tuli leipomolta. Muut ( vaalea leipä,kakut,keksit,tortut jne...) tehtiin itse. Ruoka oli monipuolista ja erityisen hyvää. Keittiö huippusiisti! Mutta!!! Osa hlö- kunnasta tilasi pitzoja, tai hakivat jotain Sub Way hiilarimättöjä!! Käsitämätöntä! Huom! Heillä ei ollut ruokarajoitteita. Ilmankos heillä oli paino-ongelmia, toisin kun ruokalassa kävijöillä.
Jokaisella se on ihan oma valinta mitä syö. Lihava ja laiha saa olla jos niin tykkää. Hyvä että sinä olet tyytyväinen painoosi, tai ainakin sain sen vaikutelman. Jospa he muutkin ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella se on ihan oma valinta mitä syö. Lihava ja laiha saa olla jos niin tykkää. Hyvä että sinä olet tyytyväinen painoosi, tai ainakin sain sen vaikutelman. Jospa he muutkin ovat tyytyväisiä.
Totta kai on oma valinta, mutta ihmetellä saa. Ateria maksoi silloin 5euroa! Tuskin niitä pitzoja tuolla hinnalla saa? Olen n. 4-5 kg ylipainoinen tällä hetkellä. Olen kuitenkin tyytyväinen elämääni. Hyvää kesää!
Tämän aloituksen täytyy olla provo. Ei kai kukaan oikeasti ole voinut työntää päätään niin syvälle vihervasurisinne, missä aurinko ei paista. Mene takaisin sinne naistutkimuksen luentosaliin.
Meidän työpaikalla yksi mies söi kerran saarioisten einesruokaa! Kauhea sika, syö äitien tekemää ruokaa! Äitiparat tekevät ruokaa niska limassa ja tuollainen ahne sika syö kaiken eikä äitien lapset saa ruokaa suuhunsa!
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla yksi mies söi kerran saarioisten einesruokaa! Kauhea sika, syö äitien tekemää ruokaa! Äitiparat tekevät ruokaa niska limassa ja tuollainen ahne sika syö kaiken eikä äitien lapset saa ruokaa suuhunsa!
Ja saariois-parkojen vielä. Aivan kauheaa kulttuurista omimista. Kaikille saarioisille pitää tästä hyvästä korvata kymmenen vuoden psykoanalyysi, jollain ihqulla ei nais- eikä miesoletetulla terapeutilla. Ja sen pitää olla vegaani, tietty.
Yritystä on. *slow clap*