Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yo-juhliin tulee vegaani. Apua.

T. Huono kokki
30.05.2018 |

Helppo ja hyvä suolainen ja makea tarjottava hakusessa.
Olen katsonut googlesta, kaikki reseptit on hankalia ja pahan näkösiä.
Olisin kiitollinen vinkeistä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihersalaatti jossa kikherneitä tuomassa ruokaisuutta ja hedelmäsalaatti.

Molemmat helppoja ja maistuu kaikille.

Vierailija
2/28 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vaan jonkun ihan perus kavispiirakan reseptin mukaan, mutta korvaat kerman kaurakermalla. Kai nyt kananmunattomia piirakkapohjien reseptejä löytyy. Makeisiin leivonnaisiin reseptejä löytyy helposti jos osaa englanniksi hakea. Mutta jos suomenkielisiä reseptejä kaipaat niin esimerkiksi chocochilin reseptit ovat hyviä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jotain patonkia, vaikkapa lidlin hummusta, jokin valmis vegaaninen leivonnainen (vaikka jostain kahvilasta) ja tuoreita mansikoita ja herneitä?:)

Vierailija
4/28 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suoraa vastausta, mutta ainakin Myllyn Paras -merkkinen lehtitaikina on vegaanista: https://www.myllynparas.fi/tuotteet/lehtitaikina-500-g. Siitähän voi tehdä vaikka kaalipiirakan, tai jos keksit jotain ajankohtaan paremmin sopivaa.

Vierailija
5/28 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää porkkanakakku liian vaikea http://www.vegaaniliitto.fi/www/fi/arki/ruoka/reseptit/porkkanakakku

Ainakin olen syönyt veganista porkkanakakkua ja upposi meikä-sekasyöjäänkin.

Vierailija
6/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden vieraan takia et ala leipomaan kokonaisia vegaanisia leivonnaisia.

Ostat yhden vegaanisen suolaisen ja yhden vegaanisen makean leivoksen kaupasta.

On turhaa työtä ja rahanmenoa nähdä vaivaa yhden hörhön vuoksi

Vierailija
7/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanien piilomainos, osa miljoona.

Vierailija
8/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shipsejä ja kaljaa voisit laittaa tarjolle.

Vierailija
9/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vegaani!

Vierailija
10/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shipsejä ja kaljaa voisit laittaa tarjolle.

Katot vaan ettei sipseissä ole vegaanittomia mausteia eli ihan tavallisi ei mitään cream hommia.

Vierailija
11/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanien piilomainos, osa miljoona.

Vainoharhoihinkin on saatavilla apua!

Vierailija
12/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihersalaatti jossa kikherneitä tuomassa ruokaisuutta ja hedelmäsalaatti.

Molemmat helppoja ja maistuu kaikille.

Nauraisin ääneen yo-juhlien tarjoiluille, jos ne koostuivat vihersalaatista ja hedelmäsalaatista.

Pakotuksesi vegaaniruoan tarjoamisesta on naurettavaa

Vierailija
13/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniliiton sivuilta löytyy vinkkiä. Muutkin voi syödä vegaanista ruokaa. Esim vegaaninen salaatti ja makea piirakka sopii kaikille.

Vierailija
14/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kamomillankonditoria.com/2017/11/suklaakakku.html?m=1 Tämä on todella helppo! Jos kakulle ei ole aikaa, tee ruokaisa salaatti joka kelpaa myös vegaanille, ja osta hänelle sopivia valmiskeksejä (lista löytyy netistä mikä käy).

Vierailija
15/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini ryhtyi vegaaniksi ja viime kesän siskon rippijuhliin ratkaisin hänen osaltaan tarjoilun niin, että kävin vegaanikahvilasta ostamassa pari palaa suolaista piirakkaa, palan porkkanakakkua ja pari leivosta.

Lisäksi tein bataattifalafelejä ja toinen salaateista oli vegaaninen.

Vierailija
16/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-juhlat eivät ole mitkään salaattijuhlat. Huomaa millaisia moukkia vegaanit on

Vierailija
17/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai nyt kukaan mitään salaattia tarjoa ylioppilasjuhlissa, mikäli ei ole ruokajuhlista kysymys. Käsittämättömiä ehdotuksia.

Vierailija
18/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi olisi hyvä tietää mitä aiot tarjota muille. Monesta asiasta saa vegaaniversion. Kun vegaaneja on tulossa yksi, niin helpointa on laittaa pöytään sellaista mikä sopii kaikille ja sellainen määrä että sitä riittää muillekin. Nimimerkistä ja tekstistä päätellen et varmaan tee kaikkea kumminkaan itse, niin kaupasta saa valmiina ja puolivalmiina vaikka mitä. Katso vaikka vegaanituotteet.net sivuilta keksit ja leivonnaiset, munkit ja piirakat, suolaiset snacksit ja dipit. Leipomoista saa myös tilattua, jos et halua markettitavaraa tarjota. (henk.koht. en näe siinä mitään vikaa, ilahtuisin jo siitä että juhlanjärjestäjä on ajatellut minua muullakin kuin salaatinlehdellä)

Vierailija
19/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutakakku on helppo tehdä, googlaa Malla vegaani mutakakku löytyy ohjetta. Suolainen piirakka on helppo myös. Pohjaan vaihtaa voin tilalle sinistä keijua (pohja missä nypitään voi ja jauhot ja lisätään vähän kylmää vettä). Sitten kasviksia päälle ja makeuttamatonta soija jogurttia tai oatlyn fraichea ja pinnalle vegaanista juustoraastetta.

Vierailija
20/28 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin kyllästynyt mun siskon ruokatauteihin.

Meillä on 4 lasta, syntyneet 2 v välein ja jatkuvasti meillä on juhlia.

Milloin sisko on kasvissyöjä , milloin vegaani, milloin seurustelee metsästäjän kanssa ja vain riista on hyvää.

Nyt sitten ei syö lainkaan kotimaisia jauhoja ja ilmoitti tämän pv ennen. Sanoin kaikki on valmiina jo. Ja kamala valitus Mä en voi syödä tätäkään. Prk ole syömättä.

Hänelle on aina löytynyt jotain. Esim hänelle oli hedelmäsalaatti . Olisi halunnut kakkua. Kakun pohjat tein 3 pv ennen. Silloin en nähnyt kristallipallosta nyt on uusi ruoka-aine”allergia” menossa.