Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon ahdistelijan aiheuttamasta ahdistuksesta?

Vierailija
30.05.2018 |

Olin perjantaina viettämässä iltaa porukassa, josta tunsin yhden henkilön ennestään. Porukassa oli yksi (tumma) mies, joka vaikutti alussa ihan mukavalta. Kolme vuotta kuulemma asunut Suomessa. En ollut alkuunkaan kiinnostunut hänestä, mutta olin hänelle normaalin kohtelias ja mukava. Kun olin lähdössä kotiin, niin tuo mies tuli yllättäen perässäni. Hän ehdotti, että jatkaisimme iltaa kahdestaan. Sanoin, etten ole kiinnostunut, mutta hänpä ei uskonut. Alkoi asian jankkaaminen ja painostaminen. Hän yritti tulla halaamaan, eikä päästänyt minua lähtemään. Yritti väkisin lähteä kanssani yhtä matkaa samaan suuntaan. Vihdoin pääsin tilanteesta pyörälläni pakoon. Hän sattui illan aikana kuulemaan, missä asun. No, tänään tämä ahdistelija kuljeskeli pyörällään ihan mun kotikulmilla!! Ja yritti taas ängetä väkisin seuraani ja painostaa minua jäämään seuraansa. Asun sen verran eri puolella kaupunkia kuin hän ja tuli melko syrjäisellä tiellä vastaan, eli melko varma olen siitä, että mua oli etsimässä.. Sanoin hänelle melko suorat sanat, mutta en tiedä menikö perille.. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Eniten ärsyttää se, että tää ihminen aiheuttaa muassa ahdistusta ja pelkoa ja vie turhaan energiaa.. Alkaa mielikuvitus laukkaamaan, että mitä jos hän ei jätäkään mua rauhaan vaan törmään häneen vielä täällä vaikka illalla pimeällä.. Ahdistaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti. Hei nyt on 2018.

Vierailija
2/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika auttaa. Ja tuollainen ahdistelu on jo sitä luokkaa, että tee ilmoitus poliisille, jos mies ei lopeta tähän. Kerro se myös miehelle. Uskoakseni noissa tapauksissa kyse on usein kulttuurieroista, jos se pelkoa yhtään lieventää, eli toisissa kulttuureissa (esim. arabikulttuurissa, tiedän koska eksäni oli puoliksi arabitaustainen ja kertoi) naisen kuuluu esittää vaikeasti tavoiteltavaa, kun haluaa saada miehen kiinnostumaan. Jos on juuri muuttanut Suomeen, voi olla vaikea ymmärtää tätä.

Tärkeintä on silti, että pidät tiukasti kiinni omista rajoistasi ja turvallisuudestasi. Joskus voi auttaa, jos tilanteeseen saa oman tuttavamiehen mukaan selvittämään. Eli jos pystyt niin järjestämään, se voi jo tilanteen rauhoittaa. Machokulttuureista tulevat miehet ikävä kyllä suhtautuvat naisen sanaan monesti erilailla kuin miehen. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
4/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta mietin vaan että mitä poliisi voi tässä tilanteessa tehdä? Tänään kun sanoin hänelle, että enkö tehnyt jo perjantaina hyvin selväksi etten ole kiinnostunut, niin hän väitti, että nimenomaan olin osoittanut olevani kiinnostunut (wtf?). Alussa olinkin hänelle hyvin mukava, niin oli ilmeisesti tämän tulkinnut kiinnostukseksi? Sanoin hänelle kyllä perjantaina hyvin monesti topakasti ei, mutta tänään väitti, etten ollut muka kertaakaan sanonut ei. Raivostuttava tyyppi. Miespuolinen kaveri lupasi puhua hänelle, mutta tosiaalta pelkään että mitä jos tämä juuri provosoi häntä lisää? Tai eihän näistä koskaan tiedä, että ovatko väkivaltaisia. Lähinnä ahdistaa nyt tämä jatkuva pelossa eläminen ja toisaalta se, että mitä jos tapahtuukin jotain vielä pahempaa..

Vierailija
5/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 oli Ap

Vierailija
6/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä se metsään kahdenkeskiselle jutustelulle, voit huutaa siellä sille kaikki rivoudet eikä kukaan oo kuulemassa...eiku..

Vierailija
7/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta mietin vaan että mitä poliisi voi tässä tilanteessa tehdä? Tänään kun sanoin hänelle, että enkö tehnyt jo perjantaina hyvin selväksi etten ole kiinnostunut, niin hän väitti, että nimenomaan olin osoittanut olevani kiinnostunut (wtf?). Alussa olinkin hänelle hyvin mukava, niin oli ilmeisesti tämän tulkinnut kiinnostukseksi? Sanoin hänelle kyllä perjantaina hyvin monesti topakasti ei, mutta tänään väitti, etten ollut muka kertaakaan sanonut ei. Raivostuttava tyyppi. Miespuolinen kaveri lupasi puhua hänelle, mutta tosiaalta pelkään että mitä jos tämä juuri provosoi häntä lisää? Tai eihän näistä koskaan tiedä, että ovatko väkivaltaisia. Lähinnä ahdistaa nyt tämä jatkuva pelossa eläminen ja toisaalta se, että mitä jos tapahtuukin jotain vielä pahempaa..

Ei poliisi tee mitään, mutta on sentään joku epäilty, kun olet kuollut. Eli poliisi hyötyy.

Vierailija
8/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan kysy neuvoa av:ltä😊

Vierailija
9/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poliisi pelaa vielä samalla pakalla kuin n. 20 vuotta sitten, ne ei pysty tekemään mitään ennen kuin jotain on oikeasti tapahtunut. Minua vainosi ihan kotimainen mies, entinen koulukaveri. Kulki pitkin kyliä perässä, pyyteli mukaansa milloin mihinkäkin ja pyrki asuntooni vaikka jo ensimmäisellä lähestymisyrityksellään olin tehnyt hyvin selväksi etten ollut kiinnostunut. Muutin työn perässä toiselle paikkakunnalle, ja stalkkaaminen loppui siihen. Olin kyllä vuosikaudet sen jälkeen äärimmäisen tarkka siitä kenen kanssa aloin edes juttusille, mutta lopulta oli vaan pakko uskaltaa takaisin maailmaan.

Vierailija
10/10 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimiskokemus. Todennäköisesti jää tuohon, mutta yhteys poliisiin jos ei jää. Sitten jatkossa et ala vänkäämään ja perustelemaan miksi et halua seuraa, vaan huiskaiset huis pois niinkuin kärpäsen. Ei perusteluja, pelkkä ei. Ei katsekontaktia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan