"Narkomaaniporukat ovat omineet itselleen keskustan keskeiset alueet" – Lukija lähetti surullisen kuvan Tampereen ydinkeskustasta
https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/666434-narkomaaniporukat-ovat-om…
Ennen jopa harkitsin Tampereelle muuttamista, mutta onneksi jäin Helsinkiin. Täällä nistit ovat pääasiassa lähiöissä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Mistä toi nyt on varma, että nitkut on roskannu noi kumihanskat tohon. Siks vai kun tossa on kumihanskoja. Mistä lähtien nitkut on käyttäny kumihanskoja.
Niillä on siistimpää kaivella lähetyksiä perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi niitä narkomaaneja haukutaan nyt lehdessä ja netissä joka päivä. Taitaa olla jokin sosiaalinen muotijuttu, että nyt on narkomaanien vuoro olla vihan kohteena.
Ihan yhtä "paheksuttavaa ja kaupunkia rumentavaa ja yleistä järjestystä häiritsevää" on että joku ukkeli istuu koko päivän puistonpenkillä juomassa pussikaljaa. Ja se kun tavalliset kansalaiset heittää kuitit ja jäätelöpaperit maahan supermarketin parkkipaikalla. Ja se kun jalankulkijat kävelee tahallaan keskellä pyörätietä, jonkinlaisena mielenosoituksena pyöräilijöitä vastaan.
Mua ei narkomaanit haittaa yhtään. Mutta mua häiritsee kaikki tuhannet tolvanat Tampereen keskustassa jotka odottaa bussia sillä lailla että ne tukkii koko jalkakäytävän - päästäkää muut kulkemaan!
Tavalliset päihteettömät ihmiset ei riehu ja hyökkää muiden ihmisten kimppuun esim. busseissa, ratikoissa, pysäkeillä tai varastele tavaraa jotta on rahaa viinaan ja huumeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä siis narkkareista on?
Jos heidät saadaan kuntoutettua, niin monesta tulee vielä tuottava yhteiskunna jäsen. Samaa ei voi sanoa vaikkapa vaikeavammaisista tai eläkeläisistä. He ovat vain kuluerä, joten mitäs heidän kanssaan tulisi tehdä, mein Führer? Laitetaan uunit päälle jo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos heidät saadaan kuntoutettua, niin monesta tulee vielä tuottava yhteiskunna jäsen. Samaa ei voi sanoa vaikkapa vaikeavammaisista tai eläkeläisistä. He ovat vain kuluerä, joten mitäs heidän kanssaan tulisi tehdä, mein Führer? Laitetaan uunit päälle jo?
Eläkeläiset ovat työnsä jo tehneet ja kehitysvammaiset eivät ole itse aiheuttaneet tilaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat työnsä jo tehneet ja kehitysvammaiset eivät ole itse aiheuttaneet tilaansa.
Eli kyse ei sittenkään ollut hyödystä, kun selittelykoneisto alkoi heti sopertaa jo ihan muuta. Arvasin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä ne on heki. Ohjatkaamme kanssa ihmisiä oikeaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo pelkästään Tampereen ongelma ole. Huumeidenkäyttö on lisääntynyt ja saatavuus helpottunut Suomessa ja se näkyy kyllä katukuvassa muissakin isoissa kaupungeissa. Ja kyllä itseäni pelottavat narkomaanit enemmän kuin juopot, heidän käyttäytymisensä kun voi olla paljon arvaamattomampaa ja reaktiot nopeampia.
Tämä juurikin. Esimerkiksi täällä Oulussa katukuvassa näkyy nykyään huomattavasti enemmän huumeidenkäyttäjiä kuin vaikka 7 vuotta sitten. Näitä yleisiä diilauspaikkoja tuntuu olevan joka puolella ja velkojen perintä aiheuttaa poliisille töitä, samoin päivystyksessä. Ja tämä arvaamattomuus on se ongelma, joka itseä pelottaa. Juuri pari viikkoa sitten kaupassa keskipäivällä käydessäni joku narkkari pupillit lautasen kokoisina alkoi täysin varoittamatta riehumaan myyjälle. Yritti käydä käsiksi, onneksi vartija oli kutsuttu jo aiemmin. Toki humalaisetkin tätä tekevät mutta narkomaanin käytös on huomattavasti arvaamattomampaa, kuin humalaisen ihmisen. Lisäksi juopunut on kyllä helpompi taltuttaa kun narkomaani tuntuu saavan järjettömiä voimia toisinaan. On se silti todella väärin, ettei puistoja, leikkipaikkoja ja muita voida enää käyttää alkuperäiseen tarkoitukseensa, kun huumeporukat ovat nämä merkanneet itselleen. Ei oikein huvita lapsia viedä leikkimään puistoon, jossa 20m päässä piikitellään neulalla käteen.
Tätä vasemmistovihreät saavat aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä toi nyt on varma, että nitkut on roskannu noi kumihanskat tohon. Siks vai kun tossa on kumihanskoja. Mistä lähtien nitkut on käyttäny kumihanskoja.
Niillä on siistimpää kaivella lähetyksiä perseestä.
Ja niiden puistoilijoidenko luulet niitä lähetyksiä hoitavan? E-hei, kyllä niitä hoitaa enemmän pukumiehet ja jakkupukunaiset.
Viikonloppujen ja isojen juhlien jälkeen on kadut kamalassa kunnossa. Rautatieaseman tunnelissa vartija häätää koko ajan narkkeja. Bussipysäkkien penkit on juoppojen päiväunia varten. Seinustoilla kusinoroja ja lasinsiruja. Ja kyllä siellä siivotaan. Joka aamu kun töihin menen bussilla keskustan läpi näen useammassakin kohdassa kadunlakaisijoita. Kyse on lähinnä ihmisten välinpitämättömyydestä. Ajatellaan että kyllä joku nää roskat siivoo
On se Tampere muutenkin kunnostautunut paitsi narkkareiden määrässä: siellähän katoaa ja kuolee väkivaltaisesti ihmisiä harva se päivä. Henkirikokset ratkaistaan, mikäli tekijä tulee itse ilmoitttautumaan poliisille. Hitaat hämäläiset nääs.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi niitä narkomaaneja haukutaan nyt lehdessä ja netissä joka päivä. Taitaa olla jokin sosiaalinen muotijuttu, että nyt on narkomaanien vuoro olla vihan kohteena.
Ihan yhtä "paheksuttavaa ja kaupunkia rumentavaa ja yleistä järjestystä häiritsevää" on että joku ukkeli istuu koko päivän puistonpenkillä juomassa pussikaljaa. Ja se kun tavalliset kansalaiset heittää kuitit ja jäätelöpaperit maahan supermarketin parkkipaikalla. Ja se kun jalankulkijat kävelee tahallaan keskellä pyörätietä, jonkinlaisena mielenosoituksena pyöräilijöitä vastaan.
Mua ei narkomaanit haittaa yhtään. Mutta mua häiritsee kaikki tuhannet tolvanat Tampereen keskustassa jotka odottaa bussia sillä lailla että ne tukkii koko jalkakäytävän - päästäkää muut kulkemaan!
Kaikki roskaaminen on typeryyttä, mutta silti mieluummin astuisin vahingossa jätskipaperin kuin käytetyn neulan päälle... Narkkareissa ongelma on muun häiriön lisäksi se, että he levittävät vaarallisia tauteja roskillaan. C-hepatiitti on n. 80 %:lla suonensisäisten huumeitten käyttäjistä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole narkomaanit, vaan erittäin huonosti järjestetty katujen puhtaanapito.
Tampereen kadut ovat aina paskaa täynnä, kun kukaan ei siivoa.
Niin, nämä ongelmathan nimenomaan nivoutuvat toisiinsa. Kadut täynnä jätettä, joka täytyisi siivota pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki roskaaminen on typeryyttä, mutta silti mieluummin astuisin vahingossa jätskipaperin kuin käytetyn neulan päälle... Narkkareissa ongelma on muun häiriön lisäksi se, että he levittävät vaarallisia tauteja roskillaan. C-hepatiitti on n. 80 %:lla suonensisäisten huumeitten käyttäjistä.
Korjaus: suonensisäisesti huumeita käyttävistä
En tiedä missä fantasiagetossa av-mammat elävät, kun tuntuvat jatkuvasti joutuvan päihdeongelmaisten ihmisten hyökkäysten, varastelun ja tautitartuntojen kohteeksi. Minulla ei moisia ongelmia ole ollut, sillä en ole erityisen kiinnostunut narkomaaneista (sen enempää kuin muistakaan keskustassa liikkuvista ihmisistä) eivätkä he minusta. Omia asioitaan nuo vaikuttavat toimittelevan. Että jos keskityttäisiin taas jokainen ihan siihen omaan tekemiseen.
Narkkeja puolustelevat tuskin ovat koskaan joutuneet oikeasti pelkäämään kun samaan bussiin/metroon/junaan sattuu todella sekaisin oleva yksilö tai porukka jotka alkavat psykoosipäissään rähinöimään ympärillä oleville tai yrittävät käydä kiinni. Ihmiskunnan pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä vasemmistovihreät saavat aikaan.
Niin, kyllä Anna Kontula kohta rientää puolustamaan narkkareita. Ah, ihana Anna. Anna joka suvaitsee kaiken ja kaikki, lapsenraiskaajista lähtien ( ja ennen kuin joku kysyy: kyllä Anna Kontulan Facebook-kavereihin kuuluu Muuramen pedofiili).
Tampereella ei todellakaan siivota tai tyhjennetä roskiksia tarpeeksi usein. "Isoksi tapahtumaksi" riittää aurinkoinen päivä, jolloin roskapöntöt ovat tukossa jo alkuillasta. Vien itse roskat aina roskiin, mutta kyllä se hieman vie motivaatiota kun 2km säteellä Keskustorista pursuaa jokainen roskis kadulle saakka.
Toinen asia mitä ihmettelen on se, että miksei yleisiä vessoja ole enempää, ja varsinkin se että miksi moni niistä sulkeutuu aikaisin? Olipa hauskaa viettää piknikkiä Emil Aaltosen puistossa, kun ei naisena päässyt kuselle kuin baariin. Ihan normaalitkin ihmiset tarvitsevat vessaa, ei pelkästään nistit ja juopot!
Mistä puheenollen, kusen kyllä puskiin ja porttikongeihin päissäni, kun ei vaan ole mitään muuta mahdollisuutta. Housuun en voi kusta kun kastelisin bussinpenkit, ei auta vaikka lähtiessä kävisin vessassa koska kotimatka vie puoli tuntia ja rakkoni on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Narkkeja puolustelevat tuskin ovat koskaan joutuneet oikeasti pelkäämään kun samaan bussiin/metroon/junaan sattuu todella sekaisin oleva yksilö tai porukka jotka alkavat psykoosipäissään rähinöimään ympärillä oleville tai yrittävät käydä kiinni. Ihmiskunnan pohjasakkaa.
Narkki on halveksuva termi. Tuollaisia nimityksiä käyttävät vain kiusaajat.
Minusta kuvailemasi henkilö on tyypillinen mt-potilas.
Mielenterveyspotilaat ovat usein sekakäyttäjiä.
Ongelma on yleensä aina lähinnä mielenterveydellinen ja ahdistukseen sekä masennukseen vedetään sitten kaikkea. Ongelma ja käytös on sitten enemmän mielenterveysongelman tulos. Ei varsinaisesti päihteen tai lääkkeen. Lääkkeiden ja huumeiden vaikutuksessa ollaan usein rauhallisempia ja ei aiheuteta häiriötä.
Sinä vain olet tietämätön ja levität fobiaa ja vihaa ympärillesi.
Eläkeläiset ja nistit aivan sama asia, joo joo.