Mitä kaltaiseni heikkolahjainen ihminen voisi tehdä työkseen?
Otsikossahan se kysymys jo tulikin. Ennen pääsi töihin tehtaalle, mutta enää ei varmaan niihinkään oteta ilman koulutusta. Eniten vaikeuksia tuottavat matemaattiset aineet, jopa tavalliset peruslaskut tuntuvat välillä todella vaikeilta. Myös sosiaalisissa taidoissani om hieman puutteita, koska olen koko ikäni ollut yksinäinen eikä ole oikein ollut ketään, kenen kanssa harjoitella. En uskalla katsoa ihmisiä silmiin ja jännitän kohtuuttoman paljon ihmisten seurassa. Jollain tavalla myös pelkään muita ihmisiä.
Minua on myös kiusattu aina, osittain älyn puutteen vuoksi, osittain rumuuden. Sen lisäksi että ajattelen pakonomaisesti että minun pitäisi olla älykkäämpi ja että ei olisi koskaan pitänyt edes syntyä, ajattelen myös ulkonäköäni. Ahdistaa aina kaupassa kun tuntuu, että ihmiset tuijottaa tätä rumaa naamaa ja vartaloa. Ja huomaavat tyhmyyteni. :( Mitä kaltaiseni ihminen voisi tehdä työkseen? Olen hakenut lukioon, mutta en tiedä, miten siellä selviän.
Kommentit (8)
Vartalosta voit tehdä kauniin ruokavaliolla ja kuntoilulla.
Samalla nousee itsetunto.
Hyvä itsetunto näkyy kasvoilta, mikä saa näyttämään viehättävämmältä.
Anteeksi, että tästä tuli näin pitkä... :/
Ap
Anteeksi, että tästä tuli näin pitkä... :/
Ap
Olen laihduttanut elämäni aikana yhteensä varmaan sata kiloa. Tällä hetkellä yritän myös laihduttaa, mutta mahdollisimman hitaasti, etten lihoisi kaikkea heti takaisin.
Kirjoittaminen onkin ainoa vahvuuteni, muuta en oikein osaa. En osaa laskea, en piirtää, en tanssia, en yhtään mitään.
Ap
On satoja aloja missä ei tarvitse laskea, tanssia tai piirtää. Eikä tanssi- ja piirustustaito nyt muutenkaan työllistä kuin harvoja. Mieti mikä sinua kiinnostaa niistä aloista joissa ei noita tarvita.
Ei myöskään ole sellaista päivää, ettenkö miettisi, että varmasti jään työttömäksi tai että mitä jos en koskaan pääse opiskelemaan minnekään. Jatkuva pelko syrjäytymisestä.
Parhaani mukaan olen yrittänyt tässä oravanpyörässä pysyä, mutta peruskoulun jälkeen se käy hankalaksi, jos ei pääsekään mihinkään kouluun.
Ap
Kirjoitat paremmin kuin suuri osa vauvapalstalla kirjoittavista. Hehän eivät osaa edes yhdyssanoja, eivät käytä isoja alkukirjaimia eivätkä välimerkkejä ja niin edelleen. Ainakaan heitä tyhmempi et siis ole.