Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatanko joutua osastolle?

Vierailija
30.05.2018 |

Olen tämmönen nuori tyttö pian 16v. Oon kamppaillu syömisen kaa melkein 2v. Nyt oon kuitenki oppinu syömään säännöllisesti 4 krt päivässä, mut muiden mielestä aika pieniä annoksia, kun painoni vaan putoaa. Aiemmin söin siis vaan yhden aterian päivässä ja painoni pysyi samassa, tämä on outoa. Mulla oli aiemmin huonot veriarvot ja fyysinen kunto ja painoa enemmän mut nyt ne molemmat on paljon paremmat, mutta paino laskenut hurjasti siitä huolimatta, vaikka syön 4krt päivässä, enkä ees liiku muutakuin kävellen. Painoni on 42kg ja oon pitkä 163. En oo missään sairaalloisissa lukemissa, enkä koe itseäni syömishäiriöiseksi. Olen pudottanut painoa yhteensä n. 15-16kg. Olin pienellä osastojaksolla viime kesänä, mutta siellä vain pidettiin huolta, että alan syömään säännöllisesti. Jos mun veriarvot ja jaksaminen on hyvässä kunnossa, eikä syöminen enään ahdista mua, niin voinko joutua osastolle pelkän tuon laskeneen painon takia. Se on pudonnut 5kg viime osastokäynnistä. Tuntuu epäreilulta, jos joudun osastolle vaikka maailmassa on paljon vähempi painavia terveitä tyttöjä, niinkuin minäkin olen. Help me?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paino putoaa, yilanteesi ei ole kunnossa vaan olet edelleen sairas. Viikolla, että edessä on jopa pidempi jakso. Eikä se ole epäreilua vaan sinun parhaaksesi.

Kalotimäärä ratkaisee, ei se, kuinka usein syöt. Kyse on siitä, mitä syöt.

Mutta, paino putoaa, joten sinun tilanteeseesi ei ole hallinnassa. Ei sitä verrata muihin vaan jokaisen tila arvioidaan yksilöllisesti. Sinulla on yksi jakso takana ja tilanne on vain huonontunut, joten on hyvinkin mahdollista, että päädyt osastolle jopa pitkäksi aikaa tällä kertaa. Et selvästikään pärjää abohoidossa.

Vierailija
2/11 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu osastolle. Jos kerroit tässä rehellisesti syömisistäsi ja että teet asian eteen töitä, niin eiköhän painosi ala pitemmällä juoksulla olemaan paremmalla tolalla.

Mutta jos feikaat syömiseen suhteen ja et ole rehellinen itsellesi, niin sinnehän se sun matka sitten vie. Kai sulla on joku tukihenkilöä, ruokaterapeutti tai lääkäri, joka auttaa Sinua pääsemään normaalipainoon. Ja jos joudut sinne osastolle, niin he vain auttavat Sinua ja ei kai se niin paha juttu ole, Eihän ? Isä ja äitikö ovat huolissaan siellä taustalla vai kuka sinut on uhannut toimittaa osastolle ?

Lopputulema on kuitenkin se, että jos painosi vain laskee ja laskee, niin olet syömishäiriöinen. Siitä paraneminen ei tapahdu hetkessä vaan vaatii ison ponnistelun Sinulta ja läheisilläsi. Tsemppiä !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön n. 1000kcal päivässä ja viikonloppusin helposti ylitse 1000. Paino tasaantuu aina välillä, mutta yhtäkkiä se on taas laskenut. Osasto pahentaisi tilannettani, siellä saan vain pelon ja ahdistuksen syömisestä takaisin ja tulee taas pakkomielle pudottaa painoa. Enkä minun pitäisi syödä vähän suurempia annoksia, että paino ei ainakaan laskisi enempää. En koe itseäni läskiksi, mutta en halua myöskään olla mikään luuranko.

Vierailija
4/11 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et joudu osastolle, vaikka painat todella vähän, jos halusi on parantua ja pystyt huolehtimaan siitä, että painosi ei ainakaan jatka laskemista :) Tsemppiä ja hyvää kesää!!

Vierailija
5/11 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksen alottaja kirjoitti:

Syön n. 1000kcal päivässä ja viikonloppusin helposti ylitse 1000. Paino tasaantuu aina välillä, mutta yhtäkkiä se on taas laskenut. Osasto pahentaisi tilannettani, siellä saan vain pelon ja ahdistuksen syömisestä takaisin ja tulee taas pakkomielle pudottaa painoa. Enkä minun pitäisi syödä vähän suurempia annoksia, että paino ei ainakaan laskisi enempää. En koe itseäni läskiksi, mutta en halua myöskään olla mikään luuranko.

Tuossa on puolestaan liian vähän. Pelkkä olemassaolosi kuluttaa enemmän, kuin 1000kcl/vrk. Jos et pääse 2000kcal+/vrk, osasto kutsuu. Jos painosi jatkaa putoamista, edessä on kuomema, joten ei se osastohoiyo siitä voi enää tilaa pahentaa.

Selkeästi olet edelleen sairas.

Vierailija
6/11 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on puolestaan liian vähän. Pelkkä olemassaolosi kuluttaa enemmän, kuin 1000kcl/vrk. Jos et pääse 2000kcal+/vrk, osasto kutsuu. Jos painosi jatkaa putoamista, edessä on kuomema, joten ei se osastohoiyo siitä voi enää tilaa pahentaa.

Vierailija
7/11 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus: En ole sairas, en pelkää ruokaa, vaan sitä jos joudun alhaisen painoni takia osastolle, jaksan kyllä tarpeeksi hyvin ja kaikki arvot/sykkeet kunnossa. Pystyn kyllä syömään enemmän, silleen ettei paino laske mutta en varsinaisesti sen halua paljoa nousevankaan.

Vierailija
8/11 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sun elämä pyörii edelleen kaloreiden ja ruuan ympärillä. Eli et ole terve.

Mä oon 155cm painan 50kg, ja syön mitä mieli tekee, puntarilla kävin kerran viime vuonna (kun ei ollut hajuakaan painosta ja piti antibiottii saada, keuhkokuumeeseen).

Vierailija
9/11 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sun elämä pyörii edelleen kaloreiden ja ruuan ympärillä. Eli et ole terve.

Mä oon 155cm painan 50kg, ja syön mitä mieli tekee, puntarilla kävin kerran viime vuonna (kun ei ollut hajuakaan painosta ja piti antibiottii saada, keuhkokuumeeseen).

Jos laskee kaloreita ja kattoo mitä syö niin ei ole sairas :) Ette voi tuomita sairaaks ketää jos ite hotkitte kaikkee paskaa pitkin päivää. On täysin tervettä ja hyvä jos vähän kattoo miten syö. Ei oo terve sellanenkaa ihmine kenel on diabetes ja rasvamaksa. Säälittävää sakkia, tuskin sää mihkään osastolle joudut, vaikutat just fiksult ja hyvä et rupeet kattoo et painos ei enää laske :) Ei sul oo mitää ongelmaa jos arvot on kunnos ja jaksat elää ja painos ei enää laske. Puspus

Vierailija
10/11 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laskee kaloreita ja kattoo mitä syö niin ei ole sairas :) Ette voi tuomita sairaaks ketää jos ite hotkitte kaikkee paskaa pitkin päivää. On täysin tervettä ja hyvä jos vähän kattoo miten syö. Ei oo terve sellanenkaa ihmine kenel on diabetes ja rasvamaksa. Säälittävää sakkia, tuskin sää mihkään osastolle joudut, vaikutat just fiksult ja hyvä et rupeet kattoo et painos ei enää laske :) Ei sul oo mitää ongelmaa jos arvot on kunnos ja jaksat elää ja painos ei enää laske. Puspus <33

Ensimmäinen kunnollinen vastaus! Heti tuomitaan anorektikoks jos on vähän alipainoinen. Kattokaa youtubesta krista muhosen myyttejä anoreksiasta video nii se vähä niinku kertoo teist :D

Vierailija
11/11 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen takia tarvita painoa 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme