Tajutonta alentavaa kohtelua autokaupassa
Tarkoituksena oli valmiiksi katsottu auto käydä ajamassa, mutta jäipä tekemättä. Vastaan tuli myyjä naureskellen että meinaa tyttö sitten ison auton itselleen laittaa, hehhehhee, lupasi lähteä mukaan läheiselle isolle parkkipaikalle jossa tyttö saa rauhassa totutella tuntumaan. Järkyttävää tytöttelyä aikuiselle naiselle, uskomatonta. mitätöintiä. Menin jotenkin noloksi ja hämilleni, änkytin että katselen vaan ja kopitin pois, miksi sitä aina keksii ne terävät kommentit kotiin ajaessa. Miestä vaan naurattaa että olin taas liian niuho ja on harmissaan kun nyt sitä autoa en kyllä mene katsomaan ikinä.
Kommentit (44)
Kamux on lahkon omistuksessa ja kertoo kaiken naisen arvostuksesta siinä sakissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoituksena oli valmiiksi katsottu auto käydä ajamassa, mutta jäipä tekemättä. Vastaan tuli myyjä naureskellen että meinaa tyttö sitten ison auton itselleen laittaa, hehhehhee, lupasi lähteä mukaan läheiselle isolle parkkipaikalle jossa tyttö saa rauhassa totutella tuntumaan. Järkyttävää tytöttelyä aikuiselle naiselle, uskomatonta. mitätöintiä. Menin jotenkin noloksi ja hämilleni, änkytin että katselen vaan ja kopitin pois, miksi sitä aina keksii ne terävät kommentit kotiin ajaessa. Miestä vaan naurattaa että olin taas liian niuho ja on harmissaan kun nyt sitä autoa en kyllä mene katsomaan ikinä.
En suoraan sanottuna usko. Ei yhdelläkään autokauppiaalla ole varaa vähätellä naisostajaa. Jos totta, niin samanlaisia autoja löytyy muista liikkeistä, tuon liikkeen suuntaan et enää edes pieraise.
Usko pois! Naisten saama palvelu on ala-arvoista. Ilmeisesti monessa perheessä asia kierretään siten, että mies hoitaa autoasian yksin ja vaimo tyytyy statistiksi.
Typerää kantaa rahansa paikkaan mistä saa huonoa palvelua. Minua naisena kohdellaan yleensä autokaupassa oikein hyvin. Kerran jäi kauppa tekemättä, kun myyjä kohteli meitä molempia alentuvasti. Olimme silloin nuoria, mutta uutta johtuu kallista autoa käteisellä ostamassa. No naapuriliikkeestä ostimme, ja sieltä ostimme myöhemmin useamman uuden auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autokaupat on saatanasta! Etsimme perheautoa pääasiassa minun käyttööni ja kiersimme muutaman kymmentä autokauppaa Etelä-Suomen alueella. Vain YHDESSÄ myyjä puhui minulle ja ylipäänsä otti huomioon!! En tajua miten pääsääntöisesti naisia kohdellaan niin huonosti autokaupoissa. Vai, että pitäisi autokauppaan pukeutua... Aivan kuin miehet jotenkin erityisesti valmistautuisivat autokaupoille!
ps
Ja tuo liike oli Kamux.
Riippuu varmaan siitä että miten se mukana oleva mies käyttäytyy. Jos hänellä näyttää olevan tilanteen hallinta, niin keskustelut käydään hänen kanssaan. Jos nainen on selvästi ostaja, niin melko tollo myyjä jos ei osaa lukea tilannetta.
Jos ollaan ostamassa PERHEAUTOA, ei liene autokauppiaallekaan KEITÄ ne ostajat on.
Tervetuloa vuoteen 2018, jossa myös naiset ajavat autoa ja ostavat niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suoraan sanottuna usko. Ei yhdelläkään autokauppiaalla ole varaa vähätellä naisostajaa. Jos totta, niin samanlaisia autoja löytyy muista liikkeistä, tuon liikkeen suuntaan et enää edes pieraise.
Usko pois! Naisten saama palvelu on ala-arvoista. Ilmeisesti monessa perheessä asia kierretään siten, että mies hoitaa autoasian yksin ja vaimo tyytyy statistiksi.
Typerää kantaa rahansa paikkaan mistä saa huonoa palvelua. Minua naisena kohdellaan yleensä autokaupassa oikein hyvin. Kerran jäi kauppa tekemättä, kun myyjä kohteli meitä molempia alentuvasti. Olimme silloin nuoria, mutta uutta johtuu kallista autoa käteisellä ostamassa. No naapuriliikkeestä ostimme, ja sieltä ostimme myöhemmin useamman uuden auton.
Niin on! SIksi ihmettelenkin miten yksikään liike voi olla edes pystyssä, kun palvelu on surkeaa yhdeksän kertaa kymmenestä. Ap:n miehen asenne kyllä kertoo ettei puoliso edes ymmärrä mistä kiikastaa.
Mimmotti auto on tuo mainitsemasi miehellesi niin rakas valvo? Mulle ainakin aivan uusi merkki... joku markkinoilla uusi tulokas vai?
Vierailija kirjoitti:
Autokaupat on saatanasta! Etsimme perheautoa pääasiassa minun käyttööni ja kiersimme muutaman kymmentä autokauppaa Etelä-Suomen alueella. Vain YHDESSÄ myyjä puhui minulle ja ylipäänsä otti huomioon!! En tajua miten pääsääntöisesti naisia kohdellaan niin huonosti autokaupoissa. Vai, että pitäisi autokauppaan pukeutua... Aivan kuin miehet jotenkin erityisesti valmistautuisivat autokaupoille!
ps
Ja tuo liike oli Kamux.
Juu, se ei olekaan saatanasta.....
Mua ei edes toi haittaa. Mun mies tietää enemmän autoista ja yhdessä ollaan aina netistä jo katottu autoja mitä käydään paikan päällä katsomassa.
Mun kysymyksiin oon aina saanut vastauksen ja en koe että mua oltaisiin vähätelty.
Mä en tosiaan autoista hirveästi tiedä, mutta tiedän mitä haluan ja mun mies tietää myös ne, Auton hinta kilsoihin nähden ja kuntoon nähden jne. on mulle melkein hepreaa. Mies kyselkööt jakohihnan vaihdot, hoitakoot tinkimisen sunmuut, mulle riittää että auto miellyttää mun silmää ja siinä on haluamani varusteet ja aina olen saanut koeajaa tottakai!
Myyjä on aina kysynyt mun mielipiteen ajomukavuudesta.
Mä oon aina ollut tyytyväinen asiakas vaikka mulle ei kaikkea teknisiä seikkoja olla silmiin tuijottamalla kerrottu, riittää että ja hyvä juttu että on kerrottu ne miehelleni joka niistä jotain sentään ymmärtää!
Kokemukseni myös ikävä. Autokauppias jotenkin lyöttäytyi mieheni kanssa kaverisi tyyliin punainen sen värin pitää olla ja miten huulipunaa voi hyvin lisätä kun meikkipeiliin tulee valo. En ostanut autoa ja mieskin on entinen. Oikeesti voisi olla monilla myyjille hyväksi miettiä, hyvä kello kauas kuuluu paha paljon kauemmaksi.
Kyllä se on myös omasta asenteesta kiinni. Ja siitä, että menee sinne kauppaan ilman miespuolista esiliinaa. Ei asuta kuitenkaan muslimimaassa vielä. Itse olen saanut hyvää palvelua, kun.olen mennyt myyjältä kysymään tietystä autosta ja halunnut lähteä koeajolle. Etukäteen katsitaan se auto eikä.mennä.sinne tyhmänä kyselemään, että mitähän mä haluaisin.
Sellainen tytöttely on omituista ja vaivaannuttavaa. Meillä on töissä yksi suunnilleen 55v mies joka tytöttelee kaikkia naisia. Siis minua, olen 30v, ja työkavereita jotka ovat 35-50v. En tajua sitä. Jotenkin noloa jopa.
Itse en ikinä ole ostanut autoa autokaupasta, ainoastaan käytettyjä autoja yksityisiltä henkilöiltä. Uskon kyllä että edelleen vuonna 2018 on automyyjien joukossa sellaisia tytöttelijöitä jotka kertovat naiselle korkeintaan että "punainen auto sopiikin hyvin naiselle ja tämä on tosi pieni niin ei ole vaikea parkkeerata rouvankaan sitten HÖHÖHÖ". Uskoisin että tämän tyyliset myyjät ovat niitä yli 50v miehiä. Tuskin nuoremmat tuollaista tekevät?
Eiköhän se kohtelu tule ihan myyjien omista kokemuksista johtuen
Vierailija kirjoitti:
Olen 50 v nainen, hyvötuloinen. Olen ostanut monta autoa itse itselleni ja omilla rahoillani. Välttelen viimeiseen asti autokauppoihin menoa koska palvelu on niin surkeaa. Ainoastaan Biliassa olen välillä saanut ok palvelua. Korjaamonkin olen valinnut sen perusteella ettö saan asiallisen kohtelun.
Biliassa tehtiin ainakin 2000-luvun alussa kovasti töitä juuri tämän asiakaspalvelun eteen. Kiva, jos ei ole mennyt työ hukkaan.
Aika rauhassa saa nainen pyöriä autokaupassa - ei hirveästi myyjiä kiinnosta. Itse kun olin autokaupoilla, niin kolmannessa liikkeessä sitten paloi hihat, ja kysäisin suht kovalla äänellä, että eikö teitä oikeasti kiinnosta esitellä asiakkaille autoja. Sitten siihen maleksi semmoinen keski-ikäinen setä äärimmäisen kyllästyneen oloisena kysymään, että minkäväristä rouva on ajatellut. Luettelin sitten toivomani ominaisuudet ja totesin, ettei herralla taida asiantuntemus riittää auton myymiseen. Onneksi viidennessä liikkeessä oli parempi palvelu, ja sieltä sitten ostin ihan kelpo menopelin.
Veljeni vei muutama vuosi sitten autonsa merkkihuoltoon, ja menin sitten sovitusti häntä sieltä hakemaan lounaalle. Olin ajoissa, joten päätin mennä katselemaan liikkeen valikoimaa. Myyjä tuli paikalle, ja kerroin että aikani kuluksi katselen. Juteltiin silti yhdestä autosta, joka vei huomioni, ja myyjä vastaili kysymyksiini mukavana ja asiantuntevasti. Kaksi vuotta myöhemmin palasin samaan liikkeeseen ja ostin sieltä auton. Myyjä oli eri, palvelu aivan yhtä hyvää.
Tätä ei Suomessa meinata millään ymmärtää, että millainen merkitys hyvällä asiakaspalvelulla on.
Erään kerran olin mieheni kanssa autoliikkeessä, ja koska minulla oli toinen käsi kipsissä, myyjä päätti ihan ääneen kertoa että keskittyy mieheeni, kun enhän minä autoa voi käsi paketissa ajaa. Voi äly, mikä idiootti.
Ei se nyt vaan ole asiakkaan tehtävä kouluttaa myyjää tekemään työnsä kunnolla. Ihan oikein teit, kun lähdit pois.
Mä en ole ikinä saanut huonoa palvelua tai tytöttelyä autoliikkeessä. Itse etsin itselleni autot, käyn koeajamassa ja teen kaupat, jos niikseen tulee. Asennekysymys myös ostajan puolelta. Ei anteeksipyydellen mutta ei toki vittuillenkaan. Toki pitää autoista jotain tietääkin eikä ainakaan mennä sinne hihittelemään, että emmätiää, joku sellainen mahollisimman pieni ja helppo parkkeerata sano sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että kukaan autokauppias olisi näin huono myyjä
Kyllähän sitä jatkuvasti hämmästelee, kun naisena käy autoliikkeissä.. Suurimmassa osassa pkseudulla on vielä voimassa tämä nokitussysteemi, että miehet ja tytöt. Naiset ei tiedä autoista mitään.
No, meidän perheessä se olen mä joka rallia ajan ja olen työkseni automekaanikko.
Kevään mittaan ollaan pojalle autoa käyty etsimässä. Aivan järkyttävää kohtelua olen saanut ja asiaa ei tietenkään auttanut, kun mieheni vielä ärsyynty asiasta enemmän kuin mä ja ärähti: "täältä ei osteta mitään, kun alkaa tytöttely tulla korvista". Kiitos rakkaani, mutta taistelisin nämä taisteluni ihan itse. Naisena. ;)
Ei, mitään ei moisista liikkeistä ostetakaan. Se on selvää se.
Noniin,mies jo veljensä esiliinaksi hälytti autokaupoille. Kerään kumminkin kiukkuni ja nyt olen varautunut, kirjoitan piikikkäät kommentit vaikka kymmeneen että en nyt hyydy. Olen kieltämättä vähän avuttoman näköinen pieni ja laiha, olen kuitenkin ensihoi raja ja, yleensä en jää sanattomaksi, isolla autolla osaan myös ajaa. Pitäsköhän lansilla käydä. Tarvitsen nyt kumminkin tuon cross country että pääsen mökkiteillä menee ja koirien häkki mahtuu konttiin, ja menen sen auton ostamaan , näytän naureskelijalle naisvoimaa. Ja aioin kyllä ihan palautetta antaa eilisestä oli siellä nyt mikä myyjä tahansa. Ja jos vastaava auto olisi muualta nyt tähän hätään löytynyt niin rahat olisi menny sinne. Toisaalta nyt on fiilis semmonen palautetta pursuaa jäi se niin nöyryytetty olo eilen.
Hyvin sanottu siellä perällä!
Nyt sitten vaan lomakkeet esiin ja valitsemaan, mulle ainakin manuaalia ja takavetoo, kiitos.