Tajutonta alentavaa kohtelua autokaupassa
Tarkoituksena oli valmiiksi katsottu auto käydä ajamassa, mutta jäipä tekemättä. Vastaan tuli myyjä naureskellen että meinaa tyttö sitten ison auton itselleen laittaa, hehhehhee, lupasi lähteä mukaan läheiselle isolle parkkipaikalle jossa tyttö saa rauhassa totutella tuntumaan. Järkyttävää tytöttelyä aikuiselle naiselle, uskomatonta. mitätöintiä. Menin jotenkin noloksi ja hämilleni, änkytin että katselen vaan ja kopitin pois, miksi sitä aina keksii ne terävät kommentit kotiin ajaessa. Miestä vaan naurattaa että olin taas liian niuho ja on harmissaan kun nyt sitä autoa en kyllä mene katsomaan ikinä.
Kommentit (44)
Mä olen saanut aina hyvää palvelua autoliikkeissä. Mulla tosin on ollut jo vuosia pelkkiä leasing-autoja, mutta samalla tavalla nuokin pitää käydä liikkeestä hankkimassa/tilaamassa.
Kakkosauto on oma, eikä senkään suhteen ollut alentavaa tai muuten sopimatonta käytöstä myyjältä mua kohtaan.
Minullekin kävi kerran vähän samalla lailla autokaupassa asioidessani, kun maasturia itselleni etsin, että alkoi myyjällä tytöttely ja sanoi just jotain että "Ei kait sitä tytön kannata noin isoa autoa itselleen laittaa" ja naureskeli päälle. Luuli kait olevansa hauskakin tyyppi....
Vastasin että "No on tuota rekkaa tullu 10vuotta ajettua että eiköhän se yksi maasturikin siinä mene..". Ukko katsoi mua silmät suurina ja änkytteli jotain "Juu, aivan niin.." ja alkoi kummasti palvelukin pelaamaan paremmin. :D
Lopulta löysinkin mieleiseni auton, jonkalaista olin etsinytkin ja kaupat syntyi, vaikka melkein teki mieli lähteä koko liikkeestä pois ääliömäisen myyjän vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Noniin,mies jo veljensä esiliinaksi hälytti autokaupoille. Kerään kumminkin kiukkuni ja nyt olen varautunut, kirjoitan piikikkäät kommentit vaikka kymmeneen että en nyt hyydy. Olen kieltämättä vähän avuttoman näköinen pieni ja laiha, olen kuitenkin ensihoi raja ja, yleensä en jää sanattomaksi, isolla autolla osaan myös ajaa. Pitäsköhän lansilla käydä. Tarvitsen nyt kumminkin tuon cross country että pääsen mökkiteillä menee ja koirien häkki mahtuu konttiin, ja menen sen auton ostamaan , näytän naureskelijalle naisvoimaa. Ja aioin kyllä ihan palautetta antaa eilisestä oli siellä nyt mikä myyjä tahansa. Ja jos vastaava auto olisi muualta nyt tähän hätään löytynyt niin rahat olisi menny sinne. Toisaalta nyt on fiilis semmonen palautetta pursuaa jäi se niin nöyryytetty olo eilen.
Et todellakaan osta autoa ainakaan sellaiselta myyjältä, joka kohtelee sinua huonosti. Mielellään eri liikkeestä, luulisi, että Suomesta löytyy, mutta jos ei, niin varmista, että tuo myyjä ei saa kaupasta mitään bonuksia.
No kai siellä sitten käy niitä naisia, jotka sanoo "hihi, en mä näistä mitään tiedä" ja vetävät maton muiden alta.