Tappaja melanooma voi näyttää myös näin vaarattomalta
Ei se ole se musta luomi mikä on aina se melanooman merkki.
Se voi olla ihan vaan tällainen punainen aknen näköinen juttu kuten tämän tarinan nainen osoittaa.
Melanooma tappaa talossa ja puutarhassa
Miksi nykypäivän nuoret ei sitä osaa varoa.
Tuolla Hietaniemen uimarannalla on kakskymppisiä aamusta iltaan grillaamassa itteensä... sitten käy huonosti kun nalli napsahtaa 10-20 vuoden päästä
Kannattaa tsekata tuo
https://www.metropoli.net/terveys-uutiset/melanooma-voi-nayttaa-myos-fi…
Kommentit (50)
Kyllä melanooma voi tulla myös pilven läpi.
No nyt on normikesäkelit. ei tarvi pelätä
Kaverilla (ei ota aurinkoa) oli kaksivärinen rosolaitainen luomi. jossa oli melanooma. Seurauksena yli kymmensenttinen leikkausarpi ja syvä monttu, mutta iloinen uutinen oli ettei ollut levinnyt imusolmukkeisiin. Silti oli tarkkailussa pari vuotta. Kannattaa tarkistuttaa varhaisessa vaiheessa, jos vähänkin epäilyttää.
Tutulla oli epätasainen ja röpelöinen aika iso tumma luomi. Ei mikään auringonpalvoja. Oli tosi pahan näköinen ollu kuulemma kauan. Äiti lääkäri katsoi että on ihan jees. En oo 10 vuoteen nähny hlöä mutta on kuulemma voimissaan. Ite olisin kyl nettitietojen perusteella diagnostisoinu pahanlaatuiseksi. Joten turha tässä on kenenkään sanoa mitään.
Minä olen 24-vuotias ja lopetin auringonpalvonnan 19-vuotiaana ihan kokonaan. En pala herkästi, mutta ulkomailla lämpimässä olen palanut ainakin 6-7 kertaa jostain puolelta kehoa. Palamisesta ei vanhemmat oikein ajatellut kamalan pahana asiana, mutta nykyään aina kun vanhempani lähtevät etelä lomalle, painotan heitä varovaisuuteen auringon kanssa. Ovat myös viisastuneet niistä ajoista kun olin lapsi.
Mielestäni auringon jatkuvan palvomisen voisi jo yhdistää tupakanpolttoon. Silloin tällöin pari kertaa kesässä on vielä ihan ok.
Ruskettunut iho on jo merkki ihovauriosta.
eikö siltsulla ollu melanooma?
tai jollain laulajalla
Huh huhu pakko käydä tsekkauttaas Ittellä tollaset 200 luonta vissii selässä. En oo ikinä tsekkauttanut
No nyt tuli pakkaset eli suomen suvi ja 10 astetta. Se on kesäkuu.
Ei tarvi enää melanoomiksia peljätä.