Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkanlaskijoita? äitiysloman palkka ja poissaolopidätys..

Vierailija
29.05.2018 |

Mulla määräaikainen työsopimus joka loppui 28.5. Helmikuussa alkoi äitiysloma ja työnantaja maksanut palkan äitiysloman ajalta ja kela maksanut työnantajalle äitiysrahan. Nyt viimeisessä palkkakuitissa poissaolopidätys yli 1600e ja palkkaa maksussa n.450e.. Luulin saavani palkan työsopimuksen loppuun mutta ilmeisesti näin ei ole? Miksi palkasta on vähennetty noin paljon? En ole saanut kelastakaan mitään tältä kuukaudelta. Huomenna soitan kelaan ja palkkuriin mutta vähän nyt vaivaa tämä asia, että en toukokuulta saisi kuin tuon 450e palkkaa enkä kelastakaan mitään. Eihän tuolla laskuja makseta.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvtes 72arkipv (ma-la) palkallisia. Sen jälkeen menee kelan rahalle. Kelan raha pitää otse hakea.

Vierailija
22/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvtes 72arkipv (ma-la) palkallisia. Sen jälkeen menee kelan rahalle. Kelan raha pitää itse hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja on maksanut sulle toukokuussa palkan siltä osalta kun olet siihen oikeutwttu. Kvtessin mukaan saat 3 kk palkkaa äitiysloman ajalta. Eli johonkin toukokuun alkuun.

Kela taas maksaa kuukauden välein eli saat ensimmäisen Kelan rahan kesäkuun alussa. Tarkista oma äitiyspäivärahapäätöksesi. Paperinen on tullut sinulle kotiin ja kelan sivuilta voi kirjautua omiin tietoihin, josta löytyy myls päätökset ja maksupäivät ja määrät.

Vierailija
24/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ta maksa palkan vain kolmelta kuukaudelta? 

No miksi kelastakaan ei tule mitään?? Onko se tosiaan noin? Että 450e pitäis kuukausi elää?

Ja olin kyllä yli puoli vuotta k.o työpaikassa jo ennen ä.lomaa.

Ap

Oletko tehnyt hakemuksen kelaan ? Ne maksetaan takautuvasti eli toukokuun rahat Kelasta tulee maksuun kesäkuussa. Kelan sivuille kun kirjautuu niin näkee tarkat maksupäivä ja summat eli sieltä olisit voinut tämänkin tarkistaa ja suunnitella vähän etukäteen

Niinkuin kirjoitin, luulin että palkka maksetaan toukokuun loppuun. Tyhmä joo kun en tarkemmin selvittänyt. Ja niinkuin kerroin niin kelan sivuillani ei lue mitään seuraavaa maksua eli jos olisi tulossa jotain niin se kai olisi jo näkyvillä siellä..

Jotenkin tosiaan kuvittelin että kun työsopimus on kuun loppuun niin se palkka tulee koko kuulta mutta eihän se niin voi toki olla nyt kun järjellä ajattelen..voinkohan Mä nyt vielä hakea sitä kelasta?

Vierailija
25/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne kelan tuet tulee muuten jälkikäteen, eli voi hyvinkin olla että saat tässä kuussa sen lopun palkkasi ja ensi kuun puolella äitiyspäivärahan. Nää on kyllä rautalangasta selitetty kelan sivuilla, ihan laskureineen päivineen.

Tarkoitatko että toukokuun ä.raha (tai siis joku erotus todennäköiseati) voisi tulla kesäkuussa maksuun? Kelan sivulla ei näy mitään tulossa olevia maksuja mulle. Eikö ne jo pitäis näkyä?

Ap

Milloin olet tehnyt hakemuksen kelalle? Oletko laittanut siihen erikseen että haet etuutta 6kk:n tulojen perusteella. Silloin odottavat työnantajan ilmoituksen maksetuista palkoista.

Joo sen 6kk perusteella hain. Pitääkö mun jotenkin muistuttaa sitä työnantajaa ilmoittamaan sinne? Miten ne ei muka vieläkään ole ilmoittaneet sitä kelaan kun työsopimuksen loppumispäivä oli jo silloin helmikuussa tiedossa..

Vierailija
26/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja. Sinulle on siis syntynyt lapsi ja olet ollut töissä eikä sinulla ole sen vertaa säästöjä että yhden kuukauden pärjäisit vähän pienemmällä rahalla?? Mitä sinä olet niillä tahoilla tehnyt, juonut??

Vierailija
27/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne kelan tuet tulee muuten jälkikäteen, eli voi hyvinkin olla että saat tässä kuussa sen lopun palkkasi ja ensi kuun puolella äitiyspäivärahan. Nää on kyllä rautalangasta selitetty kelan sivuilla, ihan laskureineen päivineen.

Tarkoitatko että toukokuun ä.raha (tai siis joku erotus todennäköiseati) voisi tulla kesäkuussa maksuun? Kelan sivulla ei näy mitään tulossa olevia maksuja mulle. Eikö ne jo pitäis näkyä?

Ap

Kai sitä uusavuton olet älynnyt HAKEA sitä  rahaa ja toimittanut sinne kaikki liitteet joita Kela tarttee määritelläkseen paljonko sulle kuuluu maksaa? Ei se hakematta tule!

Vierailija
28/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ihmiset noin hyökkäävästi ap:lle vastaatte? Tajutkaa, että hän on vasta saanut vauvan, eikä monenkaan päähän mahdu vastasynnyttäneenä muuta kuin se vauva.

Ihan kuin ap:n saamatta jääneet rahat olisivat myös vastaajilta pois, ja ap. syyllinen siihen.

Uskon, että takautuvasti saa ainakin tuon yhden kk:n verran, kun hakee Kelalta.

Vierailija
29/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaattista väkeä täällä. Ihana kun saa netissä vähän purkaa omia turhautumisiaan nimettömänä, sallitaan se heille.. :D

Olen siis hakenut äitiys- ja vanhempainrahaa. Ja niinkuin olen kertonut niin työnantaja maksanut palkan ja kela maksanut työnantajalle. Tuolla selvisikin yhdestä asiallisesta vastauksesta, että Kela odottaa palkanmaksutietoja työnantajaltani, ja maksaa sen perusteella loput. Tätä en siis tiennyt ja kyllä, olen ollut välinpitämätön ja saamaton ja uusavuton jne kun en tätä selvittänyt etukäteen, tai viitsinyt kelan päätöksiä lukea loppuun :D. No hyvä että on tulossa kuitenkin siis. Kiitos asiallisille vastaajille. Muut; pyytäkää nyt heti seksiä miehiltänne, tunnutte olevan pippelin tarpeessa kun noin kiukuttaa :) <3

Vierailija
30/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kai sitä uusavuton olet älynnyt HAKEA sitä  rahaa ja toimittanut sinne kaikki liitteet joita Kela tarttee määritelläkseen paljonko sulle kuuluu maksaa? Ei se hakematta tule!

Olen kyllä, kiitos asiallisesta vastuksesta ja avusta ;)

Ap

Vierailija
31/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ihmiset noin hyökkäävästi ap:lle vastaatte? Tajutkaa, että hän on vasta saanut vauvan, eikä monenkaan päähän mahdu vastasynnyttäneenä muuta kuin se vauva.

Ihan kuin ap:n saamatta jääneet rahat olisivat myös vastaajilta pois, ja ap. syyllinen siihen.

Niin no eihän siinä vasta ole ollut kuin noin vuosi aikaa selvittää asiat. Jos tuossa ajassa ei ole ehtinyt niin ei kyllä muuta voi syyttää kuin itseään.

Vierailija
32/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no eihän siinä vasta ole ollut kuin noin vuosi aikaa selvittää asiat. Jos tuossa ajassa ei ole ehtinyt niin ei kyllä muuta voi syyttää kuin itseään.

Vähän on vaikea selvittää kun ei tiedä mitä selvittää! Jeesus mikä idari olet!

Meinaat että ap olis vuotta aikaisemmin selvittänyt että miksi kelasta ei tule rahaa ja sieltä oltais varmaan se osattu vuosi sitten kertoa.

Älä päde kun et osaa.

Vierailija
33/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan ilmoitus tehdään vasta kun viimeinen palkka on maksettu, eli sinun tapauksessa lopputili nyt kun työsuhde päättyi 28.5.

Vierailija
34/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat että ap olis vuotta aikaisemmin selvittänyt että miksi kelasta ei tule rahaa ja sieltä oltais varmaan se osattu vuosi sitten kertoa.

Älä päde kun et osaa.

Ai eikö kelan sivuilta voi selvittää miten nuo maksuasiat menee, mitä hakemuksia pitää milloinkin laittaa jne välittömästi sen jälkeen kuin tietää että on raskaana? Samaten olisi voinut selvittää etukäteen kuinka pitkään työnantaja maksaa palkkaa jne. Täälläkin nämä asiat on sanottu moneen kertaan...

Vierailija
35/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ap:n kaltaiset tyypit on raivostuttavia. Ei oteta mistään mitään selvää, ei suunnitella yhtään tulevaa, seistään tumput suorina eikä oteta elämää omiin käsiin. Voi argh!!

Vierailija
36/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä päde kun et osaa.

Ai eikö kelan sivuilta voi selvittää miten nuo maksuasiat menee, mitä hakemuksia pitää milloinkin laittaa jne välittömästi sen jälkeen kuin tietää että on raskaana? Samaten olisi voinut selvittää etukäteen kuinka pitkään työnantaja maksaa palkkaa jne. Täälläkin nämä asiat on sanottu moneen kertaan...

jep. se olisikin ollut ihan näin vaikeaa:

http://lmgtfy.com/?q=vanhempain+tuet

Vierailija
37/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empaattista väkeä täällä. Ihana kun saa netissä vähän purkaa omia turhautumisiaan nimettömänä, sallitaan se heille.. :D

Olen siis hakenut äitiys- ja vanhempainrahaa. Ja niinkuin olen kertonut niin työnantaja maksanut palkan ja kela maksanut työnantajalle. Tuolla selvisikin yhdestä asiallisesta vastauksesta, että Kela odottaa palkanmaksutietoja työnantajaltani, ja maksaa sen perusteella loput. Tätä en siis tiennyt ja kyllä, olen ollut välinpitämätön ja saamaton ja uusavuton jne kun en tätä selvittänyt etukäteen, tai viitsinyt kelan päätöksiä lukea loppuun :D. No hyvä että on tulossa kuitenkin siis. Kiitos asiallisille vastaajille. Muut; pyytäkää nyt heti seksiä miehiltänne, tunnutte olevan pippelin tarpeessa kun noin kiukuttaa :) <3

Ei sinun uusavuttomuuttasi pippelillä korjata.

Vierailija
38/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että ap:n kaltaiset tyypit on raivostuttavia. Ei oteta mistään mitään selvää, ei suunnitella yhtään tulevaa, seistään tumput suorina eikä oteta elämää omiin käsiin. Voi argh!!

Sun kaltaset ihmiset on raivostuttavia. Väitetäön että ei oteta mistää selvää ja yleistetään yksi asia koskemaan kaikkia asioita. Jos nyt yhden asian on vahingossa unohtanut ja kysyy sitten apua ni jo on helvetti irti

Vierailija
39/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep ja sitten itketään ja syytellään muita: no kiva kela pilasi mun joulun!!! Mistä mä olisin voinut tietää ettei sieltä soita joku ja kysy mitä tarvitsen, vaan itse pitäisi muka selvittää! Just!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä