Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkanlaskijoita? äitiysloman palkka ja poissaolopidätys..

Vierailija
29.05.2018 |

Mulla määräaikainen työsopimus joka loppui 28.5. Helmikuussa alkoi äitiysloma ja työnantaja maksanut palkan äitiysloman ajalta ja kela maksanut työnantajalle äitiysrahan. Nyt viimeisessä palkkakuitissa poissaolopidätys yli 1600e ja palkkaa maksussa n.450e.. Luulin saavani palkan työsopimuksen loppuun mutta ilmeisesti näin ei ole? Miksi palkasta on vähennetty noin paljon? En ole saanut kelastakaan mitään tältä kuukaudelta. Huomenna soitan kelaan ja palkkuriin mutta vähän nyt vaivaa tämä asia, että en toukokuulta saisi kuin tuon 450e palkkaa enkä kelastakaan mitään. Eihän tuolla laskuja makseta.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä ole tehnyt töitäkään.

Vierailija
2/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ta maksa palkan vain kolmelta kuukaudelta? 

Vierailija
4/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä pysy kauaa aloitus näkyvillä..pakko nostaa.

Vierailija
5/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa alkoi äitiysloma? Useimmat tessit sallii palkanmaksun n. 3kk ajan, eli tuohan sulla täyttyi jo. Tarkistapa nyt mitä se oma tes sanoo ja laske päivät jolloin olet palkanmaksuun oikeutettu. Oletko siis äitiyspäivärahaa edes hakenut?

Vierailija
6/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk saa kai palkan. Sit Kelalta? Soita Kelaan. Ja guuggeloi sen verran nyt tietoa netistäki löytää.

Vierailija
7/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan työnantaja yli 3kk palkkaa maksaa. En ainakaan tiedä missä TESsissä näin olis. Ootko sä itse hakenut Kelalta korvausta vai oletitko et se vaan "tulee"?

Vierailija
8/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän työnantaja maksaa palkkaa kolmelta ensimmäiseltä äitiyslomakuukaudelta ja sitten työntekijä siirtyy kelan rahoille. Jos äitiyslomasi on alkanut helmikuussa, niin äitiyslomapalkkaa on siis maksettu se kolme kuukautta, eli johonkin toukokuun päivään asti, ja sen jälkeen loput toukokuun palkkakaudesta on palkatonta.

Vierailija
9/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne kelan tuet tulee muuten jälkikäteen, eli voi hyvinkin olla että saat tässä kuussa sen lopun palkkasi ja ensi kuun puolella äitiyspäivärahan. Nää on kyllä rautalangasta selitetty kelan sivuilla, ihan laskureineen päivineen.

Vierailija
10/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso oma tes. Joissakin ä-loman maksuvelvollisuus 56 kalenteripäivää, joissakin 3kk. Työnantajan maksuvelvollisuus loppunut luultavasti toukokuun alkupuolella.

Vierailija
11/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi kelastakaan ei tule mitään?? Onko se tosiaan noin? Että 450e pitäis kuukausi elää?

Ja olin kyllä yli puoli vuotta k.o työpaikassa jo ennen ä.lomaa.

Ap

Vierailija
12/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvtes on käytössä. En osaa sieltä etsiä hevonkukkua..

Ap

Vierailija
13/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh elikkästen... Miksi ihmiset ei jaksa käyttää yhtään itse aikaa siihen että selvittäisi miten asiat menee. SINÄ OLET AIKUINEN!!! Kukaan ei ole velvollinen selvittämään sun puolesta asioita. "Ei tällä laskuja makseta".... Oisit SELVITTÄNYT. En kestä miten avuttomia ihmisiä on.

Vierailija
14/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne kelan tuet tulee muuten jälkikäteen, eli voi hyvinkin olla että saat tässä kuussa sen lopun palkkasi ja ensi kuun puolella äitiyspäivärahan. Nää on kyllä rautalangasta selitetty kelan sivuilla, ihan laskureineen päivineen.

Tarkoitatko että toukokuun ä.raha (tai siis joku erotus todennäköiseati) voisi tulla kesäkuussa maksuun? Kelan sivulla ei näy mitään tulossa olevia maksuja mulle. Eikö ne jo pitäis näkyä?

Ap

Vierailija
15/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi kelastakaan ei tule mitään?? Onko se tosiaan noin? Että 450e pitäis kuukausi elää?

Ap

Oletko tehnyt hakemuksen kelaan ? Ne maksetaan takautuvasti eli toukokuun rahat Kelasta tulee maksuun kesäkuussa. Kelan sivuille kun kirjautuu niin näkee tarkat maksupäivä ja summat eli sieltä olisit voinut tämänkin tarkistaa ja suunnitella vähän etukäteen

Vierailija
16/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No oletko edes hakenut sieltä kelasta mitään?

Olisi ehkä kannattanut etukäteen selvittää nuo asiat, niin ei tarttis kituutella kuukautta 450 eurolla.

Vierailija
17/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiva nenän eteen äitiyspäivärahapäätös. Siellä lukee, minä päivinä rahat maksetaan. Tai soita Kelaan.

Vierailija
18/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Katsot kelan omilta sivuilta. Siellä pitäisi näkyä sinulle myönnetyt tuet ja kun klikkaat ”vanhempainpäiväraha” niin pitäisi näkyä eriteltynä joka kuukaudelle maksupäivä ja määrä. Ja tuo määrä on ennen veroja eli siitä vielä verot pois! Ja toukokuun raha tulee vasta kesäkuussa.

Vierailija
19/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kai sä olet hakenut Kelalta äitiyspäivärahaa alunperin?

Kyllä ne sulle lasketut vanhempainrahaetuudet näkyy Kelan sivuilla kun sinne kirjaudut.

Vierailija
20/39 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että toukokuun ä.raha (tai siis joku erotus todennäköiseati) voisi tulla kesäkuussa maksuun? Kelan sivulla ei näy mitään tulossa olevia maksuja mulle. Eikö ne jo pitäis näkyä?

Ap

Milloin olet tehnyt hakemuksen kelalle? Oletko laittanut siihen erikseen että haet etuutta 6kk:n tulojen perusteella. Silloin odottavat työnantajan ilmoituksen maksetuista palkoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän