Ero ja etävanhemman sukuun liittyvät juhlat
Käytättekö exän sukulaisten juhlissa lasta? Exä on niin ärsyttävä, ettei vie lasta ikinä mihinkään sukunsa juhliin. Itsensä vaan silloin, kun on kännit tiedossa. Nyt lapselle tuntuu olevan tosi tärkeää, että pääsisi yksiin juhliin. Exä ei suostu käyttämään. Ja itse taas tunnen itseni tunkeilijaksi, jos menisin. Lasta ei voi yksi jättää sinne. Hmh..
Täytyykö tällaiset vaan ratkaista niin, että jos exä ei vie, niin lapsi ei pääse? Sääli tulee lapsen puolesta vain..
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö exän sukulaisten juhlissa lasta? Exä on niin ärsyttävä, ettei vie lasta ikinä mihinkään sukunsa juhliin. Itsensä vaan silloin, kun on kännit tiedossa. Nyt lapselle tuntuu olevan tosi tärkeää, että pääsisi yksiin juhliin. Exä ei suostu käyttämään. Ja itse taas tunnen itseni tunkeilijaksi, jos menisin. Lasta ei voi yksi jättää sinne. Hmh..
Täytyykö tällaiset vaan ratkaista niin, että jos exä ei vie, niin lapsi ei pääse? Sääli tulee lapsen puolesta vain..
ONko siellä exän puolen suvussa ketään sulle edelleen jollain tavalla läheistä? Jos on, voisitko sopia järjestelyistä hänen kanssaan?
Miksei lasta voi yksin jättää? Kuka juhlat järjestää? Miten järjestäjä toivoo tehtävän? Miksi olisit tunkeilija? Eikö sukulaisetkin kuitenkin haluaisi nähdä lasta?
En käytä. On exän vastuulla, enkä hypi hänen tontilleen. Lapset voi mennä sitten itekseen, kun ovat tarpeeksi isoja, jos haluavat.
Eikö lapsi voi jäädä hetkeksi juhliin yksin ja itse odottelet jossain lähistöllä josta tarvittaessa pääset nopeasti paikalle?
Kyllä mä sitten varmaan menisin jotta lapsi pääsee. En mä missään vaiheessa ole ollut vihoissa eksän suvun kanssa, ihan tykätty miniä olin.
Juttele jonkun sen puolen sukulaisen kanssa. Vie lapsi juhliin, tervehdi ihmiset, sano että tulet häntä hakemaan sitten, ehkä parin tunnin päästä? Silloin voit istua hetkeksi ja juoda kupin kahviakin.
Valitettavasti ajan joudut kuluttamaan sitten jossain, jos juhlissa olo on liian kiusalliata.
En "käytä"; isä vie, jos kykenee ja jos lapsen voin antaa hänen mukaansa.
Lapsi on ollut eromme jälkeen tätinsä eli isänsä sisaren häissä.
Kun lapsi on vanhempi, hän lienee niin vieraantunut isänsä suvusta, ettei välttämättä halua enää juhliin.
Syy ei ole minun.
Kysyisin varmaan muilta sukulaisilta, että pääsisikö lapsi jonkun matkassa. En menisi itse, jos en olisi kutsuttu.