Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siileille vettä avuksi

Vierailija
29.05.2018 |

Viekäähän pihasiileille laakeita vesikuppeja. Kärsivät nestehukasta ympäri Suomen.

Kommentit (418)

Vierailija
81/418 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein astian iltapäivällä. Kun olen kulkenut ikkunan ohi, olen kaksi kertaa bongannut mustarastaan veden lähellä. Ehkä se on kelvannut tai sitten ei, näkyyhän noita muutenkin. Oravia on myös, mutta siilikanta taitaa olla liiskautunut autojen alle, kun ei niitä ole näkynyt vuosiin, edes lättynä asfaltissa. Tein kaiken varalta aidan alareunaan siiliaukon.

Täytyy vaihtaa vesi huomenna ja yrittää arvioida, olisiko sitä kadonnut.

Vierailija
82/418 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauriit varmaan löytävät puroja? Vai pitäisikö niilläkin olla ämpäri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/418 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupungin keskustassa ja vein juuri yhden kupin lähimpään puistoon jossa näkyi olevan jokin pesä/kuoppa maassa puskan juurella, toivottavasti siilin tai pupun nykyinen koti<3 Tuli hyvä mieli kun teki edes jotain, viekää ihmeessä tekin jotka ette vielä ole ehtineet!

Vierailija
84/418 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viety pari laakeaa vesiastiaa pihalle. Olette upeita ihmisiä, jotka autatte eläimiä<3

Vierailija
85/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vien myös oraville pähkinöitä. Pikkulinnut tykkää myös.

..ja rotat kanssa, älä ruoki, ellet halua rottia nurkkiisi

Rottakantaa on liikaa, eli ei todellakaan pidä laittaa ruokaa vessanpönttöön koska sillä tavoin ruokkii viemäristöissä kaupunkien alla asuvia rottia! Kannattaa muistaa että rotat ovat sitkeitä elukoita, ja taisivat kokeissa olla ainoita jotka kestävät radioaktiivista säteilyä eli jos väestö ja muu eläinkunta tuhoutuu ydinpommin takia joskus niin rotat jää tänne maan päälle nakertelemaan meidän ruumiita, yök!

Vierailija
86/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saataisi siilit ja norpat lisääntymään, ja rotat ja pulut vähenemään?

Vierailija
87/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ympäristöön rakennetaan 10 uutta kerrostaloa ja tuonne metsän reunaan, joten eläimet ovat joutuneet paeta jonnekin muualle :( Suomessa on lääniä vaikka kuinka, niin miksi kaikki paikat pitää rakentaa tukkoon ja pilata luontoa samalla?

Vierailija
88/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on väkilukuun nähden paljon eläinrääkkäystä ja suoranaista eläinvihaa, siilejä hakataan ja spreijataan, kissoja ja koiria vihataan ja niille jätetään herkkupaloja joissa on myrkkyä. Maatiloja joissa kymmeniä eläimiä, jätetään oman onnen nojaan jossa eläimet kuten lehmät ja hevoset kuolee ruuan ja juoman puutteeseen.

Sairas kansakunta.

Ulkomailla eläimiä kunnioitetaan enemmän seuralaisena ja hyötyeläimiä ruokana eli sillä pitää olla hyvä elämä jotta se tuottaa hyvää juustoa, hyvää lihaa jne. 

Vierailija
89/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sellainen yli metrin korkuinen iso saavi kasvien kastelua varten ja varmaan tästä syystä sieltä löytyi hukkunut orava :( melkein rupesin itkemään kun sääliksi kävi. Pikkuinen raukka yrittänyt juoda ja sitten molsk hukkunut sinne :( kansi oli siis lentänyt tuulen mukana pois

Tämän vuoksi saaveihin kannattaisi aina laittaa sellainen kelluva puupalikka jonka avulla oravat pääsevät kiipeämään pois saavista, mikäli sinne tipahtavat.

Vierailija
90/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt ja luin että SILLEILLE vettä avuksi :D

Vierailija
91/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen väsynyt ja luin että SILLEILLE vettä avuksi :D

Voi ei, silleille vettä ja kissanruokaa!

Vierailija
92/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siilille vesitarjoilu katettunaja käy ryöstämässä koiranruokakupista ruokaa jonka koira jättänyt syömättä. Varsinainen gourmet asiantuntija onkin meidän pihasiili Acanaa ja Alpha spiritin puolikosteat kelpaa ei muut. 

Vierailija
93/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viekäähän pihasiileille laakeita vesikuppeja. Kärsivät nestehukasta ympäri Suomen.

Kiinnitit keskustelijoiden huomion tärkeään asiaan!

Olen vienyt, nyt toukokuussa, joka ilta omille pihasiileillemme 

vettä juotavaksi ja vedessä turvotettuja kissanraksuja syötäväksi!

Kysyjille tiedoksi: Kommentoin tälle palstalle harvakseltaan, ja vain ohessa näkyvällä rekisteröidyllä nimimerkillä!

Vierailija
94/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös linnut, oravat..ne kärsivät kuivuudesta. Muistakaa vaihtaa vettä päivittäin, useampi astia city jos mahdollista niin riittää kaikille juotavaa ja pikkulinnuille kylpyvettä.

Kerran viikossa ajattelin pestä kupin, muuten vain lisäilen vettä. Joku roti nyt kun on kyse luonnoneläimistä, ei ne niin hygieenisiä oloja tarvitse kuin vastustuskyvyttömät ihmiset.

Luonnoneläimet päinvastoin saattavat saada negatiivisen efektin ylihygieenisyydestä eli en pesisi mitään kuppeja. Näiden immuunijärjetelmät kun ovat toista luokkaa verrattuna meihin ihmisiin. Tai mistä ihmeestä sen tietäisin, mutta luontoon kun ovat tottuneet, niin ei siellä kukaan kuppeja pese. Sitä paitsi suomen luonnossa kaikki on kutakuinkin puhdasta!

Vierailija
95/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kommenteista että luonnoneläimille ei olisi hygienialla merkitystä: joo on totta ettei luonnoneläimille iske esim vatsatauti vaikka lätäkköveden juomisesta yhtä helposti kuin kemiallisesti puhdistettuun vesijohtoveteen tottuneelle kaupunkilais-ihmisille. Mutta kyllä myös eläinten parissa liikkuu vakavia tarttuvia tauteja, salmonellaa, lintuinfluenssaa jne. Ja linnut varsinkin usein ulostavat paikkaan missä juovat tai kylpevät, ja juuri ne ulosteet levittävät tauteja. Joten kyllä itse vaihtaisin veden ja pesisin astian parin päivän välein.

Vierailija
96/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viety mutta kukaan ei ole juonut.

Vierailija
97/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin hyvä ihminen, että vien vettä läheiseen järveen kaloille ja vesilinnuille.

Vierailija
98/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että ne siilit ja oravat on jo kuollu. Kohta voidaan siirtyä suomen omaan valuuttaan eli oravannahkoihin ja siileistä saa kynätelineitä. Pikkulinnuista ne jotka ovat eteläeurooppalaisilta linnunräjäyttelijöiltä säästyneet voi hyödyntää paistina. Mutta eikö rusakot tarvitse vettä?

Vierailija
99/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä itse kauanko selviätte juomatta ja koska on viimeksi satanut? Niinpä, ihme jos ei niitä siilejä enää pihalla näy.

Vierailija
100/418 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elefantti Antti on vienyt Siili Suhosen jo pois. Ihmiset on pilannu kaiken. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi