Siileille vettä avuksi
Viekäähän pihasiileille laakeita vesikuppeja. Kärsivät nestehukasta ympäri Suomen.
Kommentit (418)
Vierailija kirjoitti:
Huomatkaa, että helteillä pitää muistaa tankata myös suolaa. 15% suolaliuos pitäisi turvata riittävän suolansaannin.
Toki. Aina on vesilautasellisen ohella eläimille myös vadillinen suolaa tarjolla :)
Vierailija kirjoitti:
Huomatkaa, että helteillä pitää muistaa tankata myös suolaa. 15% suolaliuos pitäisi turvata riittävän suolansaannin.
Joo, mutta ei siileille.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa siilet, unohtakaa vanhukset!!
Amen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amen
Eikö voi muistaa molempia
Anteeksi viilaus, mutta monikkomuoto siilille on siilit, ei siilet.
Vierailija kirjoitti:
Joo, toivottavasti tämäkin huomio lisää eläinten juottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ketju nousi ylös. Itse aiheeseen liittyen kaikki eläimet tarvitsevat vettä ja jos jokainen veisi sen kupillisen ulos, niin monet eläimet voisisvat paremmin. Siileillä myöskin on fruokapula koska ei ole ollut sadetta ja kastemadot ovat vetäytyneet todella syvälle maan alle.
Vierailija kirjoitti:
siiliteille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ketju nousi ylös. Itse aiheeseen liittyen kaikki eläimet tarvitsevat vettä ja jos jokainen veisi sen kupillisen ulos, niin monet eläimet voisisvat paremmin. Siileillä myöskin on fruokapula koska ei ole ollut sadetta ja kastemadot ovat vetäytyneet todella syvälle maan alle.
Totta kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amen
Tuota noin, selitätkö mikä yhteys näillä kahdella asialla on? Pitäisikö mennä tuntemattomien vanhusten luo viemään vettä, vaiko mitä? En kyllä ole koskaan kuullut, että joku ikäihminen olisi janoon kotonaan yksin menehtynyt, ainakaan kotisairaanhoidon piirissä oleva.
Suomessa huolehditaan verrattain hyvin kuitenkin (on sattunut surullisia tapauksia, on on, mutta niistä ovat vastuussa omaiset tai juuri viranomaiskoneisto, eli terveydenhuolto, eivät tietämättömät ja ulkopuoliset taviskansalaiset).
Eli mitä tuo 'amen' tässä tapauksessa tarkoittaa? Sama kysymys myös edelliselle kommentoijalle "Muistakaa siilet, unohtakaa vanhukset"-kommentillaan.
"Siilit"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siilit syövät hyvin paljon muutakin kuin kastematoja, ne ovat kaikkiruokaisia ja syövät mm. hyönteisiä, pieniä selkärankaisia, muurahaisia, toukkia, etanoita, sammakoita jne. joten kyllä niillä ravintoa riittää luonnossakin vaikka on näin kuuma, mutta ei ruokinta haitaksikaan ole, jos niitä ruokkii oikein, eikä ruoki liikaa. Siilin luontainen ravinto on monipuolisempaa kuin ihmisen tarjoama. Kannattaa muistaa jatkaa siilien ruokkimista myös myöhään syksyyn, koska siili on ehtinyt tottua piharuokintaan eikä löydä luonnosta ravintoa niin helposti syksyllä kuin nyt, ja siili kerää silloin vararavintoa pitkän talvihorroksen ajalle.
Anteeksi siililuentopaapatukseni : )
Minä tarjoan siileille maitoa, koska se on paljon terveellisempää kuin pelkkä vesi.
Tyttö 10v. kirjoitti:
Minä tarjoan siileille maitoa, koska se on paljon terveellisempää kuin pelkkä vesi.
Höpönlöpön. Huono trollaus.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö 10v. kirjoitti:
Höpönlöpön. Huono trollaus.
Mikä on trolli? Minä juotan siileille maitoa, koska aikuiset sanovat, että siilit saavat maidosta ravintoa ja nestettä.
Muistakaapa taas laittaa siileille ja muille pieneläimille vettä. Jos pihassa ei ole lammikoita sateen jäljiltä, niin vedelle on edelleen tarvetta.
Ylen sivulla on taas juttu, kuinka koville kuumuus ottaa pääskysille
Siileille, linnuille, päästäisille, hiirille, rusakoille, supeille, ketuille ym. VETTÄ!! Näitä lajeja muun muassa asustelee ihmisen liepeillä. AUTTAKAA IHMISET, kun ihmisinä voitte <3
Olisittepa nähneet, miten kuivettunut rastaanpoika piristyi, kun löysi meidän lintualtaan.
Sitä polskimista ja juomista!