Siileille vettä avuksi
Viekäähän pihasiileille laakeita vesikuppeja. Kärsivät nestehukasta ympäri Suomen.
Kommentit (418)
Vien myös oraville pähkinöitä. Pikkulinnut tykkää myös.
Muistutellaan vielä, kipot ulos!
Mistä te ostatte matalia savilautasia?
Mä olen jo saanut yhdestä siilistä ystävän. Se tulee joka ilta syömään ja juomaan. Tänäänkin noin yhdeksän aikoihin oleskelin takapihalla kun siili rauhallisesti tallusteli syöttöpaikalle ja tuhahti kun en ollut jo täyttänyt lautasta. Kipaisin äkkiä sisältä kissan märkäruokaa ja siili kärsivällisesti odotti vieressä kun täytin lautasen. ♥
Toki juomaan saa tulla muutkin eläimet, kaikki janoiset ovat tervetulleita.
Juoma-astia voi olla vaikka vanha paistinpannu. Savialustoja saa vaikka Tokmannilta, edullisia ovat. Pesuvatia ei kannata laittaa: Siili ei ylety ja oravanpoikasetkin voivat hukkua.
Tänäänkin kuiva päivä tulossa, kaatelin kannusta uudet vedet ( itsellä pihalla syvät lautaset, jotka kuitenkin niin matalia ettei tule meillä ihmisillä käytettyä), mukavaa päivää!
Meidän hevosten juoma- astiasta tuli pikkulintujen kylpylä, siinä on koko ajan populaa reunalla ja sontaa ympäriinsä. Vein aidan taakse pesuvadin; ei kelvannut. No sitten vedin sen hevosten juoma- astian aidan toiselle puolelle ja vein hevosille uuden, eri värisen astian kauemmas, nyt se saa olla rauhassa :)
Viety! Heti tuli muutamia lintuja juomaan :)
Miksi sitä vettä pitäisi muka vaihtaa usein? Eivät eläimet luonnossa mitään puhdasta hanavettä juo.
Minä vein eilen kaksi laakeaa uunivuokaa joissa matalat reunat :) Näin Facebookissa jonkun Ylen jutun asiasta, niin ajattelin että aika pieni vaiva mulle jos sillä säästyy edes yksi eläin nestehukalta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo saanut yhdestä siilistä ystävän. Se tulee joka ilta syömään ja juomaan. Tänäänkin noin yhdeksän aikoihin oleskelin takapihalla kun siili rauhallisesti tallusteli syöttöpaikalle ja tuhahti kun en ollut jo täyttänyt lautasta. Kipaisin äkkiä sisältä kissan märkäruokaa ja siili kärsivällisesti odotti vieressä kun täytin lautasen. ♥
Toki juomaan saa tulla muutkin eläimet, kaikki janoiset ovat tervetulleita.
En kestä, ihana siili ja sinäkin olet ihana! Kiva että tuollaisia sydämellisiä ihmisiä on :)
Miksi te niitä linnuntappajia, paksuhäntärottia suositte? Inhoan oravia. Pesärosvoja pahimmasta päästä.
Siilit ovat sympaattisia.
Sääli jos nyt on pitkästä aikaa taas paljon siilikantaa, ja jos ne kuolee kuivuuteen!
Siilithän tappaa kyykäärmeitä, joten pelastavat meidän lapsia ja lemmikkejä mahdollisilta käärmeenpuremilta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te niitä linnuntappajia, paksuhäntärottia suositte? Inhoan oravia. Pesärosvoja pahimmasta päästä.
Siilit ovat sympaattisia.
Miten niitä nyt suositaan? Ihan kaikki eläimet näistä kipoista voi juoda. Ja kyllä, luonto on julma. Orava voi tappaa söpön linnunpoikasen, ihan niinkuin leijona vaikka ihanan norsulapsen tai uroskarhu naaraskarhun pennun, mikäli ei ole tämän oma. Luonto on julma, mutta näin se toimii ja on aina toiminut.
Vietiin illalla teinien kanssa pihalle muutama kuppi. Siilejä meillä käy vain satunnaisesti mutta oravia pyörii päivittäin. Toivottavasti löytävät kupit, yritettiin ne viedä niille paikoille joissa siili yleensä on nähty.
Ihania te ihmiset kun autatte! Tuli hyvä mieli ❤️
Siileille vettä, muistakaahan käydä viemässä!! :)
Meillä linnut kylpee ❤️. Vaihdan vettä 2x päivässä ja yöksi uutta myös & pesen päivittäin astiat.