Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä, kunbyhäbuseammassa paikassa teitä palvelee (yleensä palkaton) harjoittelija

Vierailija
29.05.2018 |

Mua on alkanut harmittaa. Esim terveyskeskuksessa vaihtuu koko ajan lääkäri, kun ne tarvitsevat tietyn määrän terveyskeskus kokemusta. Aina uusi kokematon lääkäri. (Joka tosin saa palkkaa)

Sitten kauppojen kassat. Meillä on 2 kauppaa lähellä ja niissä on koko ajan uusia, jotka ei osaa mitään eivätkä tiedä mitään. Esim antavat väärin takaisin ja yksikin myi mulle 50 sentin merkkejä, kun pyysin postimerkkejä.

Pankissa (asioin vanhusten puolesta) palvelee yhä uudet harjoittelijat.

Teetän vaikka remontin ja sieltä tulee 2, joista toinen on harjoittelija ja lasku menee kahdesta.

Saisi sitten edes olla halvempi hinta ja asiakkaalle vapaaehtoista ottaa harjoittelijan palveluksia.

Ei niille kaikille riitä sen alan palkkatyötä kuitenkaan. firmat palkkaa yhä uusia.

Ärsyttääkö teitä, kunbyhäbuseammassa paikassa teitä palvelee (yleensä palkaton) harjoittelija

Vaihtoehdot

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ärsyttää. Ärsyttää, että yrittäjät tekevät itselleen tulosta käyttämällä ilmaistyövoimaa.

Vierailija
2/12 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmiksesi voin kertoa, että niillä kokemattomilla harjoittelijoilla on vain yksi tapa saada lisää kokemusta. Taidat kyllä tietää sen jo itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää. Minusta pitäisi olla laki, että ilmaistyövoimaa ei saisi tehdä ollenkaan työtä, ainoastaan katsella. Työtä tekevälle pitäisi maksaa palkka.

Vierailija
4/12 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmiksesi voin kertoa, että niillä kokemattomilla harjoittelijoilla on vain yksi tapa saada lisää kokemusta. Taidat kyllä tietää sen jo itsekin.

Jos olisi niin, että oikeasti ovat harjoittelun jälkeen työllistymässä siihen työhön vakituisesti, asia olisi ymmärrettävää. Tämä ei ole ok, että tuleee yhä uusia harjoittelijoita. Niille ei taatusti löydy vakityötä, kun ne muutkin voivat ottaa ilmaisharjoittelijan.

Olen käyttänyt samaa hammaslääkäriä 25 vuotta. Sillä on ollut siinä ainakin 15 eri hammashoitajaa. Sekin on kummallista.

Vierailija
5/12 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On menty siihen, että harjoittelujen ja muiden samankaltaisten juttujen avulla vältytään palkkaamasta ketään pysyvästi.

On kahdet työmarkkinat.

Vierailija
6/12 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kahdet työmarkkinat ja halpatyövoimapula. Hyviä ilmaisia ei riitä kaikille. Palkata ei haluta.

Vierailija
7/12 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän häiritsee se, ettei viitsitä edes otsikkoa tarkistaa ennen viestin lähettämistä. Buyroonyygvk.

Vierailija
8/12 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50-v ja huomaan muutoksen selvästi. Ennen kaikkialla oli osaavaa henkilökuntaa, joka oli pitkään samassa hommassa ja osasi sen. Nykyään on joka paikassa uusia työntekijöitä, jotka ovat toki innokkaita, mutta eivät juurikaan osaa asioitaan.

Rautakaupan maaliosastolla kysyin myyjältä, että saako tätä säilyttää pakkasessa talven yli. Hän sanoi katsovansa ja luki etiketin (jonka tietty olin lukenut itsekin). Katsoin sitten tietokoneelta ja vastasi, ettei tiedä ja siellä ei olut. Sanoin, että eikö hänen ammattitaitoista kuulu tietää, voiko näitä pellavaöljymaaleja säilyttää pakkasessa. Hän vastasi olleensa siinä myyjänä vasta 3 viikkoa. Ei kysynyt muitakaan myyjiltä. (Eikä olisi auttanut kysyminen, kun viime viikolla huomasin toisen myyjän ihan samanlaiseksi aloittelijaksi.)

Kodinkonelikkeessä mulle yritti innokkaasti myydä pesukoneet tai nuori mies, joka ei tiennyt pyykinpesusta ja koneista juuri mitään.

Vierailija
9/12 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän häiritsee se, ettei viitsitä edes otsikkoa tarkistaa ennen vie

stin lähettämistä. Buyroonyygvk.

Hahaa. Juu, valitettavasti noin kävi.

Vierailija
10/12 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kumma juttu että monessa kaupasa myyjälle rittää edelleen se päivän-parin perehdytys mutta sitten jossain pitääkin harjoitella ilmaiseksi 3-6 kk...

Vierailija
11/12 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kaiken korjaisi heti, jos ilmaisharjoittelijan ei enää saisi osallistua töihin. Olisi pakko palkata oikeat tekijät.

Vierailija
12/12 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ärsytä. Opiskella jne. voi vaikka kuinka paljon, mutta se itse työnteko opitaan vain käytännössä sitä työtä tekemällä, joka ihmisellä on näin, alasta ja työstä riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän