Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloinka se rauha saadaan sinne Lähi-Itään?

Vierailija
29.05.2018 |

Montako tuhatta vuotta siellä ollaan heimosodittu, jostain hedelmällisestä maakaistaleesta, joka on jo pommitettu montuille ajat sitten? Miksi on niin vaikeaa elää rauhassa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loputonta tappelua jossain hiekkaerämaassa. Surkea paikka.

Vierailija
2/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ovat kaikki täällä. Tosin meillä on sitten sota jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on Islam, joka jakaa ihmisiä. Lähi-idän ihmiset ajattelevat että toisinajattelevat ovat väärässä ja heidät pitää voittaa, keinolla millä hyvänsä. Epäonnistuminen koetaan äärimmäiseksi häpeäksi. Tätä ne on jauhaneet jo niin kauan kuin ovat siellä eläneet. Tilannetta ei myöskään paranna se että muut maailman Valtiot varustelevat näitä erilaisia ryhmiä lähes kilpaa. Se on kuin porukka löisi vetoa ringissä kun katutappelijat ottaa yhteen.

Vierailija
4/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun ovat kaikki täällä. Tosin meillä on sitten sota jatkuvasti.

Onneksi olen ja kuollut kun ovat kaikki täällä.

Vierailija
5/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uskonto ei enää ole niin merkittävässä roolissa sikäläisessä elämässä. Siellä kun on useampikin jumalan oma kansa joilla kaikilla on mielestään etuoikeus asua paikassa x ja ajaa muut pois/tappaa/käännyttää, koska he ovat niitä jumalan lempilapsia ja muut eivät.

Vierailija
6/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Ei koskaan” sanoi isäni minulle kun olin lapsi, ja olen samaa mieltä.

Vierailija
7/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun uskonto ei enää ole niin merkittävässä roolissa sikäläisessä elämässä. Siellä kun on useampikin jumalan oma kansa joilla kaikilla on mielestään etuoikeus asua paikassa x ja ajaa muut pois/tappaa/käännyttää, koska he ovat niitä jumalan lempilapsia ja muut eivät.

No miksi ne ei voi kaikki asua siellä samassa paikassa kun siellä kuitenkin näyttää sitä tilaa olevan? Kuin pikkulapset jankkais että kuka saa istua etupenkillä ja kuka takapenkillä.

Vierailija
8/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ne ei voi kaikki asua siellä samassa paikassa kun siellä kuitenkin näyttää sitä tilaa olevan? Kuin pikkulapset jankkais että kuka saa istua etupenkillä ja kuka takapenkillä.

Koska ihmiset ovat tyhmiä. Eipä täällä Euroopassakaan rauha kovin pitkään ole ollut, vuosituhansia sodittu sitä ennen.

Vierailija
9/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska molemmat tappelee siitä kumman satuolento on parempi.

Ihan kuten lapset takapenkillä.

Vierailija
10/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun kaikki on tapettu. Hautausmaalla on rauhallista.

Vierailija
11/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaisaa tuolla on ollut jo ennen kristinuskoa tai islamia. Uskontoja on turha syyttää, jotain vikaa niissä ihmisissä täytyy olla...

Vierailija
12/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu myös maantieteellisetä sijainnista kun alue yhdistä kaikki kolme mannerta. Sitten kun siellä alueella ei enää voi elää niin se loppuu.

Vierailija
13/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi Idän raakuudet eivät lopu koskaan siitä yksinkertaisesta syystä että villi on villi ja villinä pysyy.

Vierailija
14/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi-ihmisiä!

Vierailija
15/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähi Idän raakuudet eivät lopu koskaan siitä yksinkertaisesta syystä että villi on villi ja villinä pysyy.

Onko keskustelussa mukana Pocahontas elokuvastakin tuttu John Ratcliffe?

Vierailija
16/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko.

Vierailija
17/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Ei koskaan” sanoi isäni minulle kun olin lapsi, ja olen samaa mieltä.

Aika samaan tyyliin tokaisi kerran yli ysikymppinen mummoni: tuonne sitä rauhaa ei saada ikkää.

Vierailija
18/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun Yhdysvallat vetäytyy.

Vierailija
19/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loputonta tappelua jossain hiekkaerämaassa. Surkea paikka.

Itseasiassa siellä on hyvinkin kauniita alueita. Ei oo sattumaa miksi ihmiskunta asettui sinne aloilleen ensimmäisenä.

Uskonnon vika ne sodat ei ole vaan sen että noi alueet on sekä historiallisesti tärkeitä että niiden omistajuudesta tapellaan. Kuten myös luonnontieteellisesti rikkaita (öljy ja esim. Afghanistanin mineraalit). Muut valtiot kuten usa ja venäjä on niin vahvasti sotkeutuneet noiden alueiden epävakauttamiseen vuosikymmeniä jo että ihme jos ei olisi kaikki sekaisin. Me ollaan havahduttu informaatiosodankäyntiin nyt mutta noilla alueilla se on ollut todellisuutta jo aikoja. Ihan sen konkreertisen sodankäynnin lisäksi.

Uskonto antaa voimaa ihmisille jaksaa vaikeita tilanteita, ei aiheuta niitä.

Vierailija
20/30 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa ei auta, että muut maat, etunenässä Yhdysvallat pyörii siellä edelleen kukkona tunkiolla. Trump saisi antaa olla, selvittäkööt itse lopullisesti välinsä. Olen sitä mieltä, että Israelin valtiota ei olisi koskaan pitänyt perustaa, mutta koska sitä ei voida enää perua, joten ainut mahdollisuus on yrittää elää yhdessä. Jerusalemissa vierailemalla käy selväksi, että sekin olisi kyllä mahdollista. Muslimien ja juutalaisten jos keiden pitäisi tässä asiassa pystyä ymmärtämään toisiaan hyvin, kun kyse on pohjimmiltaan uskontoon ja vahvaan traditioon perustuvasta kysymyksestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä