Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat ja rantaloma

Vierailija
29.05.2018 |

Kesäloma varattu välimerelle ja nyt ikävästi näyttää siltä että menkat alkavat juuri lähtöpäivänä. Eli kestävät lähes koko loman. Kuukautisten siirtoa olen miettinyt, mutta hormonit eivät oikein sovi minulle ja pelkään myös veritulppariskiä( itsellä lievä ylipaino, pinnallisia laskimotulehduksia ollut ja lento päälle) . Onko kenelläkään kokemusta kuukupista rantalomalla? Kuinka sen puhdistaminen onnistuu lomalla voiko huuhdella hanavedellä jne? Tamponit ei innosta koska luvassa paljon uimista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ne tamppoonit uimiseen vaikuttaa?

Mä ainakin uin niiden kanssa. Nyt kierukan kanssa oon laittanu phs bikineihin kun tiputtelee eikä voi pitää tamppoonia, en vaan ui.

Vierailija
2/8 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koen tamponit jotenkin hankalaksi jos pitää vaihtaa jokaisen uinnin jälkeen ja lasten kanssa altaassa tulee pulahdettua tämän tästä. Olen ymmärtänyt että kuukuppia ei tarvitsisi vaihtaa esim. joka uinnin jälkeen koska siinä ei pääse bakteerit kasvamaan samalla tavalla kuin tamponissa? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kuukuppi! Riippuen menkkojen runsaudesta tyhjennät sen vaa 2-3 kertaa päivässä. Kun aloin käyttämään kuukuppia niin tuntuu melkeen että ei oo menkkoja ollenkaan kun ei tarvii sählätä tamppoonien kanssa. Ja vesipesu riittää ja niitä on semmosia kuukupeille tarkoitettuja kosteusliinojakin olemassa jos haluaa puhtaampaa. Menkkojen jälkeen sitten vaan kuppi pitää keittää.

Vierailija
4/8 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi on aivan ehdoton! Tamponit on todella inhottavia käyttää uidessa, mutta kuukuppi on oikeasti ihan eri maata, koska ei kastu. Ei tarvitse putsata joka uinnin jälkeen. Itse en putsaa/tyhjennä kuin kerran aamulla ja kerran illalla (pois lukien ensimmäinen vuotopäivä jolloin vuotoa on hieman reilummin). Hanavesi käy huuhteluun ihan hyvin, ja voithan käyttää myös pullotettua vettä jos hanaveden puhtaus mietityttää tai sitä ei ole saatavilla.

Ekat kuukupin käyttökerrat voi kyllä vaatia hieman säätöä, eli jos sinulla on kuukautiset vielä ennen reissua, niin hommaa kuppi heti jotta voit hieman harjoitella sen käyttöä.

Vierailija
5/8 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin lähteä heti kuppiostoksille että ehdin harjoitella. Onko merkillä väliä, onko joku parempi kuin toinen? Niitä taitaa olla vain kahta kokoa? ap

Vierailija
6/8 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi toimii uidessa hyvin. Jos hanavesi epäilyttää, voit huuhtoa pullovedellä (pullovettä olen itse käyttänyt retkeillessä tai reissatessa alkeellisissa oloissa). Googlaa eri kuppimerkkien koot ja mallit, itse olen tykännyt suomalaisesta lunetesta, olen kokenut että on helpoin puhdistaa ne kupin ylälaidassa olevat pikkureiät. Diva oli aiemmin ja hyvä sekin oli.

Vierailija
7/8 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin sen juurikin tuohon tarkoitukseen ja hyvin toimi. Mulla oli myös sitä kuukupille tarkoitettua pesunestettä mukana. Laitoin pikkupulloon että sain käsimatkatavaroihin.

Sen voi tyhjentää tarvittaessa missä vain vessakopissa, pesee sitten hotellilla paremmin. Toisaalta usein riittää, kun tyhjentää aamulla ja illalla, joten sen voi ehkä tehdä hotellissa täysin. Lisäksi hommasin varalta mustat bikinit, ettei näy jos kuitenkin sattuisi joku pieni ohivuoto tai sottaisin tyhjentäessä. En kovin paljoa ehtinyt harjoitella ennen matkaa, joten olin hieman epävarma.

Siinäkin mielessä tuo on matkalla kätevä, jos liikkuu paljon kaupungilla tms. ja vessat on usein hakusessa. Ja kun sen löydät, siellä ei ehkä ole rengasta, saati paperia... Niin ei tarvi säätää menkkojen kanssa muualla kuin omassa hotellihuoneessa.

Vierailija
8/8 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoa valitessa luota ohjeen sijasta omaan tuntemukseesi. Itse tunnet itsesi ja kokosi parhaiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän