Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ikään asti lapsi voi nukkua vanhempien sängyssä?

Vierailija
28.05.2018 |

Mulla nyt 5v tyttö, oon sinkku yh. Tyttö on vauvasta asti nukkunut ainakin osan yötä mun vieressä (yösyötölle oon nostanut viereen rinnalle ja siihen nukahdettu). Sitten kun siirtyi omaan sänkyyn niin sieltäkin aina yöllä hipsi mun viereen 2-3 aikaan yöllä. Nyt oon luovuttanut ihan kokonaan ja viimesen melkein vuoden nukkunut ihan joka yö mun sängyssä. Omassa sängyssään ei ole edes ollut tyynyä :D

Mietin nyt vaan että mihin ikään asti ok? Nyt vielä ehdottomasti, eikä mua haittaa ollenkaan. Mutta varmaan kouluikään mennessä pitäisi saada tyttö omaan sänkyyn. Kuitenkin jossaan vaiheessa tulee yökyläjuttuja ja kaikkea niin se on sitten noloa jos on aina nukkunut äidin vieressä :/ Mummilassa vain ollut yökylässä ja sielläkin nukkuu aina mummin ja vaarin välissä.

Jotenkin en vaan raaskisi pakottaa omaan sänkyyn. En jaksa uskoa että rakkautta ja läheisyyttä voi koskaan olla liikaa lapsen ja äidin välillä. Mutta toisaalta ajattelen tulevaisuutta että olisko sittenkin parempi jo alkaa opettaa omaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika nukkui johonkin 7v asti vieressä. Sitten halusi sujuvasti omaan sänkyyn. Jos näki painajaisia, tuli viereen. Minusta se tuntui luonnolliselta, että siinä se pötkötti selkä minun selkää vasten. Nyt on niin iso teini, että saattaa vaan aamulla kertoa jos nähnyt outoa unta. Anoppi painosti ja nauroi aina asiasta, hän nyt itse onkin niin täydellisen etäinen. 

Vierailija
22/22 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisivuotias on ihan pieni vielä. Kyllä lapset itsenäistyy aikanaan. Meillä ei enää kouluikäiset ole samalla tavalla tullut viereen. Itse nukun samassa huoneessa kohta nelivuotiaan kanssa, joka kömpii viereen melkein joka aamu. Nukkuisi koko ajan vieressä, mutta vähän niin kuin pakotetaan omaan sänkyyn yöksi. Mies ja isommat lapset nukkuu omissa huoneissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi