Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon vuokrafirma riistää minun työstä?

Riistetty
28.05.2018 |

Oon nollasopparilla ja oon miettinyt, että paljonkohan vuokrafirma oikein saa minun työstä? Tuli vaan mieleen miten paljon tää yritys, jolle oon töissä joutuu maksaa mun jokaisesta työtunnista, jos saisinkin ne rahat ite?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kyllä kiinnostavaa tietää. Oon ite samassa tilanteessa. Nyt siis oottelen ja toivon joskos sais jollekin päivälle ees töitä.

Vierailija
2/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helvetisti. Olin ihan kokopäiväsessä hommassa vuokrafirman kautta ja satuin bongaamaan heidän laskunsa minusta, summa oli yli kaksinkertanen mun bruttopalkkaan verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ei yhtään. Sinä saat palkan, siihen tulee palkan sivukulut ja lomraha/lomakorvaus, vuokrafirman kulut ja tuotto sekä arvonlisävero. Riistosta olisi kyse siinä tapauksessa, että saisit TES:iä pienempää palkkaa.

Vierailija
4/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helvetisti. Olin ihan kokopäiväsessä hommassa vuokrafirman kautta ja satuin bongaamaan heidän laskunsa minusta, summa oli yli kaksinkertanen mun bruttopalkkaan verrattuna.

Arvaa mitä sun eläkkeet ja vakuutukset maksaa, palkanlaskijakin tarvii omansa kun laskee sun palkan lisäksi kaikki muut ryönantajamaksut siihen päälle.

Vierailija
5/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistetty kirjoitti:

Oon nollasopparilla ja oon miettinyt, että paljonkohan vuokrafirma oikein saa minun työstä? Tuli vaan mieleen miten paljon tää yritys, jolle oon töissä joutuu maksaa mun jokaisesta työtunnista, jos saisinkin ne rahat ite?

Joo ei se sitä ilmaiseksi tee, joten turha kitistä.

Vierailija
6/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs nämä firmat sitten jotka myy ilmaistyötä eli kuntouttavaa työtoimintaa

Vierailija
7/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 50% enemmän kuin sun tuntipalkka.

Vierailija
8/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs nämä firmat sitten jotka myy ilmaistyötä eli kuntouttavaa työtoimintaa

Ei kukaan vuokrafirma saa ilmaiseksi työntekijöitä. Ne on joko työsuhteessa tai sitten ei ole.

Vierailija
9/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplat

Vierailija
10/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistää? Ilman sitä sulla ei todennäköisesti olisi töitä ollenkaan. Ja jos saat vaikka 12€ tunti niin vuokrafirma laskuttaa 24€

Vierailija
11/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaa mitä sun eläkkeet ja vakuutukset maksaa, palkanlaskijakin tarvii omansa kun laskee sun palkan lisäksi kaikki muut ryönantajamaksut siihen päälle.

Työantajan osuus eläkemaksusta on reilut 18 %, siihen muut pakolliset maksut päälle niin 25 % pyöreästi pakolliset kulut mitkä työnantajan pakko maksaa.

Sitten kun huomioidaan muut kulut (työterveys, työvälineet jne), niin monesti arvioidaan että työntekijä maksaa 1.5 x palkkansa verran työntekijälle.

Ja vuokrafirma laskuttaa monesti 2 kertaa kuukausipalkan verran (ellei jopa yli) työnantajalta eli kyllä siinä kate todellakin on kohdallaan.

Vierailija
12/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulut vuokratyöntekijästä asiakasyritykselle ovat noin tuplasti suuremmat kuin se palkka jonka saat. Vaikka vuokralaisten palkkaaminen on yritykselle kallista, irtisanomisen helppous, työterveyspalveluiden järjestämättä jättäminen ja se ettei tarvitse tarjota muita työsuhde-etuja tekee vuokralaisten palkkaamisen houkuttelevaksi. Yrityksen ei tarvitse sitoutua :)

Vierailija
13/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne yli sen tuplat ottaa, mutta toisaalta sun palkkaan verrattuna melkein tuplat maksaisi palkata työntekijä suoraankin kaikkien mahdollisten työnantajamaksujen kanssa. Tämä olisi ihan hyvä jokaisen pitää mielessä niinä päivinä kun eniten laiskottaa.

Vierailija
14/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työantajan osuus eläkemaksusta on reilut 18 %, siihen muut pakolliset maksut päälle niin 25 % pyöreästi pakolliset kulut mitkä työnantajan pakko maksaa.

Sitten kun huomioidaan muut kulut (työterveys, työvälineet jne), niin monesti arvioidaan että työntekijä maksaa 1.5 x palkkansa verran työntekijälle.

Ja vuokrafirma laskuttaa monesti 2 kertaa kuukausipalkan verran (ellei jopa yli) työnantajalta eli kyllä siinä kate todellakin on kohdallaan.

Paitsi että työntekijä maksaa tänäpäivänä kaikkine kuluineen firmalle 2 x

Lisäksi kaikki muukin on kallistunut, vuokrat sähköt yms.

Vierailija
15/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuolla mitään väliä? Sulla on töitä ha sinun riski pieni, saat palkan jos teet töitä. Voithanbaina ruveta yksityisyrittäjäksi niin huomaat että tuplat on saatava jos meinaat elää.

Vierailija
16/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saisi rahoja ite, koska meille ei tule työnantajakuluja sinusta.

Sinkkumies

Vierailija
17/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen toiminimellä töitä ja laskutan puolet enemmän kuin saisin palkkaa. Ja nyt huomaa että saisi laskuttaa kyllä vieläkin enemmän.

Käytännössä saan siis palkan vain tehdystä työstä, paperihommat menee omaan piikkiini. Samoin lomat ja sairaslomat. Jos siis haluan vielä palkan noistakin niin pitäisi kyllä laskuttaa 2,5 kertaisena..

Vierailija
18/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset palkansaajat todellakin unohtavat aina että saavat palkan lisäksi kaikenlaisia muita etuja kuten:

- vakuutus

- eläke

- lomat ja sairaslomat

- työterveys

Ja mahdollisesti vielä työpaikalla saatavat etuudet..

Aina vaan mäkätetään kuinka tuntipalkka on pieni. Olen monesti sanonut että tule ihmeessä töihin toiminimellä jolloin itse maksat omat maksusi niin tuplaan mielläni palkkasi.. hetken aikaa muutama kokeili, kunnes kertyi verovelkaa ja porukurkussa halusivat takaisin palkkatyöläisiksi.

Vierailija
19/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisääteinen minimityöterveys ei todellakaan kata kuin työtapaturmat. Näin meidän vuokrafirmassa.

Vierailija
20/49 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että työntekijä maksaa tänäpäivänä kaikkine kuluineen firmalle 2 x

Lisäksi kaikki muukin on kallistunut, vuokrat sähköt yms.

Tuo kaksinkertainen on kyllä laskettu tarkoitushakuisesti eli esim. paljon saikuttava ja toimitilan ökyvuokra jaettu suoraan työntekijöiden "kuluksi". En oikein ymmärrä, jos yrityksellä on tuote/palvelu johon kuluu kustannuksia, miksi kaikki tuo pitäisi jakaa työtekijään liittyväksi kuluksi. Esim. toimitilan vuokra, sähkö ym.