Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla matkustaa AUTOLLA, riita miehen kanssa!!

Vierailija
28.05.2018 |

Pitäisi ajaa Hki-Oulu, voisin olla vaan kyytiläinen, mutta pelkään kolaria :(
Että koko perhe kuolee tai vammautuu. Olen katsonut liikaa sarjaa "toistaiseksi tuntemattomasta syystä"
Haluaisin mennä junalla, mutta miehestä liian kallis (nyt oli 450e menolippu, paluu säästölipulla)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helvetissä 450 €?

Junaliput ovat ihan törkeän hintaisia.

Vierailija
22/38 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli jäädä kotiin p*rkele.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakin sattuu niin syytän teitä vastaajia ja alapeukuttelijoita. Tulen jopa kummittelemaan jos tarvitsee

Ap

Vierailija
24/38 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provolta tämä tosiaan haisee, koska vaikea kuvitella kenenkään olevan noin jäätävä torvelo, mutta toisaalta on taas vaikea kuvitella kenenkään tekevän näin paskaa provoakaan.

Vierailija
25/38 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheellinen pelko. Tollaset pitkät ajomatkat ahdistais muakin. Sitäpaitsi kun ottaa huomioon auton kulumisen yms niin se Oulu-Helsinki ja takaisin maksaa autollakin satoja euroja. Jos käyttäis verohallinnon kilometrikorvausta mittarina, niin 0,40€ kertaa 1200km (Oulu-Helsinki-Oulu) tulisi maksamaan 480€ omalla autolla. Että se siitä säästöstä sitten!

Vierailija
26/38 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo. Ja melkein kolmevuotiaalla on kasvot menosuuntaan istuin, (meillä ei siis autoa, vaan appivanhempien autolla mentäisiin) siinä autossa, eikä ole varaa ostaa mitään uutta 300e istuinta yhtämatkaa varten) Siksikin menisin junalla...

Vierailija
27/38 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät pohjimmilta itsekin, että tuo pelko on syntynyt vain tv-ohjelman ja oletusten myötä. Nyt tsemppaat itsesi ennen matkaa, itket pelkosi pois ja menet sitten autoon vaikka lääkkeiden voimin mutta et missään nimessä näytä pelkosi lapsille ettet tartuta samaan heihin.

Teet vaikka diilin miehesi kanssa, että ette aja yli 100km/h. Pidät hyvänä apukiskina silmällä liikennettä. Kaikkiään hyvin.

Olen vähän samanlainen, mutta onneksi osaa hillitä pelkoni. Auttaa myös jos pääsen itse rattiin niin tottuu ja tuntee ajamista.

Vierailija
28/38 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheemme piti toissatalvena matkustaa pohjoiseen hiihtoloman viettoon. Talvikeli ja miehen ajotapa kuitenkin pelottivat minua ja niinpä minä hankin itselleni ja lapselleni junaliput, meno - paluu. Mies sai huristella autollaan niin paljon kuin kaasujalastaan irti sai ja minä sain mielenrauhan. Oli hieno loma.

Mies vei autolla tarvittavat tavarat perille ja takaisin, me saimme lapsen kanssa matkustaa vähillä tavaroilla. Ystäväperheemme tekee joka hiihtoloma näin, kun matkustavat Pohjois-Suomeen. Paikanpäällä on oma auto käytössä ja pääsi helposti liikkumaan lähialueille.

Sen auton saisi tavaroineen myös junan kyytiin. Jos siis mues ei välttämättä halua ajaa.

Vierailija
29/38 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo. Ja melkein kolmevuotiaalla on kasvot menosuuntaan istuin, (meillä ei siis autoa, vaan appivanhempien autolla mentäisiin) siinä autossa, eikä ole varaa ostaa mitään uutta 300e istuinta yhtämatkaa varten) Siksikin menisin junalla...

Jos ei halua ostaa, sen voi myös vuokrata. Esim täältä: https://www.liizi.fi/lastentarvikkeet/turvaistuimet.html

Vierailija
30/38 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan aiheellinen pelko. Tollaset pitkät ajomatkat ahdistais muakin. Sitäpaitsi kun ottaa huomioon auton kulumisen yms niin se Oulu-Helsinki ja takaisin maksaa autollakin satoja euroja. Jos käyttäis verohallinnon kilometrikorvausta mittarina, niin 0,40€ kertaa 1200km (Oulu-Helsinki-Oulu) tulisi maksamaan 480€ omalla autolla. Että se siitä säästöstä sitten!

Unohditko laskelmissasi, että junalla jos menee, niin myös paluuliput pitäisi ostaa...

Vierailija
31/38 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan vr sivuille katsomaan, säästölippu 6 henkeä yhteensuuntaa säästölippu 177e tai 449e normi tai 256e . Riippuu päivästä milloin matkustaa ja monellako vaihdolla. En matkusta taaperon kanssa yöllä jos junanvaihto on klo 01.00

Ei kai nää kaikki kuus nyt kuitenkaan aikuisia ole? Lapset matkustaa puoleen hintaan...

Vierailija
32/38 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan vr sivuille katsomaan, säästölippu 6 henkeä yhteensuuntaa säästölippu 177e tai 449e normi tai 256e . Riippuu päivästä milloin matkustaa ja monellako vaihdolla. En matkusta taaperon kanssa yöllä jos junanvaihto on klo 01.00

Ei kai nää kaikki kuus nyt kuitenkaan aikuisia ole? Lapset matkustaa puoleen hintaan...

Laitoin 4 lasta ja tuo hinta tuli

Vierailija
33/38 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ajaa Hki-Oulu, voisin olla vaan kyytiläinen, mutta pelkään kolaria :(

Että koko perhe kuolee tai vammautuu. Olen katsonut liikaa sarjaa "toistaiseksi tuntemattomasta syystä"

Haluaisin mennä junalla, mutta miehestä liian kallis (nyt oli 450e menolippu, paluu säästölipulla)

Älä katso enää sitä ohjelmaa, vaihda lentoturmatutkinta-ohjelmaan....

Vierailija
34/38 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provolta tämä tosiaan haisee, koska vaikea kuvitella kenenkään olevan noin jäätävä torvelo, mutta toisaalta on taas vaikea kuvitella kenenkään tekevän näin paskaa provoakaan.

Tämän tekstin kirjoittaja voisi hieman miettiä ulosantiaan.

Vierailija
35/38 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja itse niin ei tartte heittää henkikultaansa kenenkään muun käsiin

Vierailija
36/38 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö kävelyä? Kaatumistapaturmissa kuolee yli 1000 suomalaista joka vuosi.

Vierailija
37/38 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin, jos haluaisit mennä junalla sen takia, että autossa istuminen on puuduttavaa.. Ei ole normaalia pelätä autossa matkustamista..

Vai provoiletko?

No jotkut pelkäävät esim. laivalla matkustamista, siis isolla laivalla. Yks entinen pomo duunissa ei uskaltanut matkustaa lentokoneella eikä laivalla.

Joten varmaan niitäkin on, jotka pelkäävät autolla matkustamista.

- eri

Noita ruotsinlaivoja uppookin niin helvetin usein että ihan järkevältä ja kohtuulliselta pelolta kuulostaa...

Pelko on harvoin järkevä tai kohtuullinen. Ei myöskään aina tahdonalainen. Itse pelkään korkeita paikkoja ja siten myös lentämistä, vaikka se ei olekaan estänyt minua lentämästä. Toiset pelkäävät hämähäkkejä, pimeää tai suljettuja paikkoja. Jos pelko valtaa mielen ja estää tai haittaa liiaksi normaalia elämää, siihen on saatavissa apua.

Vierailija
38/38 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitas nyt tsempata... ei helvetti nyt valoja päälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi