Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Inhoan rippijuhlia ja nyt taas niihin satelee kutsuja
28.05.2018 |
Nyt jo neljät tiedossa ensi kesälle. Mikä tarkoittaa että ainakin neljä viikonloppua menee sen takia hukkaan. Jossain päin ovat vieläpä lauantaina niin ei tosiaan voi siihen suunnitella muuta. Rippijuhlien ohjelmakin on aina sama tylsä ja toisilleen tuntemattomat ihmiset ryystävät kahvia juhlavetimissään ja ainakin osa miettii koko ajan milloin kehtaisi häipyä. Nykyään juhliin täytyy näköjään kutsua kaikki kaukaisemmatkkn ihmiset, ei riitä että lähimmät joille juhlilla ehkä on jotain merkitystäkin.
Ja turha kommentoida että älä sitten mene. Kuinka moni muka oikeasti kehtaa sanoa, että kiitos kutsusta mutta ei kiinnosta tulla, tai valehtelee jonkin menon.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Rippijuhlat on niin hölmöt kaikenkaikkiaan, kun ei ne nuoret ole uskossa ja aniharvoin vanhemmatkaan. Se uskohan siinä on perusjuttu ja ymmärrän, että ne jotka oikeasti uskovat ja joille tuolla juhlalla on oikeasti merkikystä, haluavat juhlia. Tykkään juhlista noin yleensä, mutta kun sillä juhlalla pitää mun mielestä olla joku oikea merkitys, esim. yo, valmistuminen ammattiin, häät, tasavuotissynttärit, mulle tulee kyllä rippijuhlista aina sellainen olo, että jaahas, rahaa ollaan vailla. Monet vanhemmatkin lahjoo nuorensa, että saavat tämän rippileirille ja ne lahjukset ei ihan pieniä olekaan, on mopoa ja skootteria, ulkomaan matkoja ja isoja rahasummia. Miksi ihmeessä se rippikoulu on niin tärkeä vanhemmille? Eikö uskalleta olla erilaisia vai isovanhempien mieliksikö se nuori sinne lahjotaan menemään? Ihan hullua hommaa.
Minä en kuulu kirkkoon ja kirkkoon en todellakaan mene rippilasta juhlimaan, mutta menen sitten hänen kotiinsa onnittelemaan, vaikka en oikein tiedä mistä onnitellaan. Hyviin tapoihin kuuluu kuitenkin mielestäni aina muistaa juhlinnan kohdetta, vaikka se ei omaan pirtaan sopisikaan.