Mikä siinä on, että lääkäri/hoitaja saa vähätellä potilasta
mutta auta armias jos vähäkään kyseenalaistat heidän touhua. Alkaa mennä niin hermo.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
No se, joka on itse työssään aina virheetön ja kaikille vittumaisille asiakkaille aina täydellinen asiakaspalvelija, heittäköön ensimmäisen kiven. Yleensä ne kaikesta ja kaikista valittajat ja kovimmin mäkättävät on vähiten sairaita ja oikeasti monisairaat vanhukset odottaa kiltisti, kun näitä "olen odottanut jo kolme tuntia tämän kännissä korkokengissä saadun nilkan muljahdukseni kanssa" tai "haluan borrelioosin heti poissuljettavaksi" tai "painan 100kg a helteellä nilkat turpoaa, minulla on varmaan veritulppa" tai "minulla menee flunssa aina keuhkoputkiin" primadonnia palvellaan.
Monisairailla vanhuksilla on aikaa odottaa, ja nehän kuolevat kohta kuitenkin.
Muakin kiinnostaa tämä apn mysteerisairaus? Jos teet tälläisen aloituksen kerro myös mitä tämä hoito on?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko tuosta hoitajien asenteesta sanoa joskus lääkärille? Osaavat kyllä laittaa ruotuun ylimieliset hoitajat. Itsekin sanoin yhdelle nuorelle lääkäritytölle että hoitaja ei halunnut auttaa (vaikka pitäisi olla erikoissairaanhoitaja juuri tähän sairauteen). Seuraavan kerran kun näin samaisen hoitajan, sitä hävetti eikä kehdannut katsoa edes minuun päin. Oli arvattavasti saanut nuhteita ylemmältä taholta ja ihan asiasta kyllä.
Siis mitä mä luin? Voi apua. Huomaa ettet ainakaan terveydenhuoltoalalla ole päivääkään työskennellyt.😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko tuosta hoitajien asenteesta sanoa joskus lääkärille? Osaavat kyllä laittaa ruotuun ylimieliset hoitajat. Itsekin sanoin yhdelle nuorelle lääkäritytölle että hoitaja ei halunnut auttaa (vaikka pitäisi olla erikoissairaanhoitaja juuri tähän sairauteen). Seuraavan kerran kun näin samaisen hoitajan, sitä hävetti eikä kehdannut katsoa edes minuun päin. Oli arvattavasti saanut nuhteita ylemmältä taholta ja ihan asiasta kyllä.
Häh? Ei lääkärit ole mitään sairaanhoitajien pomoja vaan työkavereita. Sairaanhoitajien pomo on osastonhoitaja. Lääkärit ei todellakaan "pomottele" hoitajia yhtään millään tavalla vaan pikemminkin päinvastoin.
Nimenomaan. Kaikkien potilaiden hoito on tulosta lääkäreiden ja hoitajien tekemästä jokapäiväisestä yhteistyöstä. Työkavereita ovat ja tiivistä yhteistyötä tekevät potilaiden parhaaksi. Potilaille pyritään yhteistyössä saamaan parhain mahdollinen hoito.
No näinhän se pitäisi olla mutta eikö aloittaja juuri kommentoinut että hoitajat suorastaan kieltää tulemasta hoitoon jonka lääkäri on määrännyt ja katsonut potilaalle tarpeelliseksi. Ei kait hoitajilla ole mitään valtuuksia muuttaa lääkärin määräyksiä tai tehdä diagnooseja?? Kyllä minusta silloin on enemmän kuin tarpeellista keskustella lääkärin kanssa tilanteesta. Lääkäri määrää ja hoitaja toteuttaa, eikö? Ja tuossa tilanteessa on aiheellista ärähtää hoitajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä mä luin? Voi apua. Huomaa ettet ainakaan terveydenhuoltoalalla ole päivääkään työskennellyt.😂😂😂
eikö aloittaja juuri kommentoinut että hoitajat suorastaan kieltää tulemasta hoitoon, jonka lääkäri on määrännyt ja katsonut potilaalle tarpeelliseksi. Ei kait hoitajilla ole mitään valtuuksia muuttaa lääkärin määräyksiä tai tehdä diagnooseja?? Kyllä minusta silloin on enemmän kuin tarpeellista keskustella lääkärin kanssa tilanteesta. Lääkäri määrää ja hoitaja toteuttaa, eikö? Ja tuossa tilanteessa on aiheellista ärähtää hoitajille. En ole todellakaan ollut hoitoalalla koskaan töissä, mutta oletko SINÄKIN oikeasti sitä mieltä että hoitajat voi kieltäytyä tekemästä lääkärin MÄÄRÄÄMIÄ hoitoja lääkäriltä kysymättä???? Tästähän tässä on kysymys!
Sosiaali- ja terveysalalla se ihmisen kohtaaminen on ihan avainasemassa. Monesti hankalakin potilas muuttuu käytökseltään, kun hänet kohdataan oikein. Ei toki aina, mutta hyvin hyvin usein. Jos joku hoitaja tai lääkäri kokee, että potilaissa on aina jotain vikaa ja aina on ikäviä potilaita, niin sitten kannattaa jo ehkä alkaa katsomaan peiliin... Toki hankalia tapauksia on, mutta yleensä kun potilaita kohdellaan ammattimaisesti ja kunnioittavasti, niin hekin ovat sitten asiallisia ja kunnollisia.
Niinpä niin! Asiantuntemusta ei ole. Kuka tahansa teistä hullujenhuoneelta karanneista osaa diagnoosit paremmin kuin vuosikaudet asioita opiskelleet. Kyllä jämpti on näin!
Vierailija kirjoitti:
No se, joka on itse työssään aina virheetön ja kaikille vittumaisille asiakkaille aina täydellinen asiakaspalvelija, heittäköön ensimmäisen kiven. Yleensä ne kaikesta ja kaikista valittajat ja kovimmin mäkättävät on vähiten sairaita ja oikeasti monisairaat vanhukset odottaa kiltisti, kun näitä "olen odottanut jo kolme tuntia tämän kännissä korkokengissä saadun nilkan muljahdukseni kanssa" tai "haluan borrelioosin heti poissuljettavaksi" tai "painan 100kg a helteellä nilkat turpoaa, minulla on varmaan veritulppa" tai "minulla menee flunssa aina keuhkoputkiin" primadonnia palvellaan.
Nuoretkin ihmiset on monisairaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoretkin ihmiset on monisairaita
Ja vanhukset ne vasta terveydenhoitoa työllistääkin, kun menevät joka kolotuksesta lääkäriin silloinkin kun oikeasti lähinnä vaivaa tylsyys ja seurankipeys.
Nuoret hoitajaopiskelijat on ihan parhaita! Ei siitä kauaa ole kun osastolla olin ja niin mahtavia opiskelijoita! Jotain varmaan vasta vähän päälle parikymppisiä! Silti niin ihania ja oikeasti huolehtivat kunnolla ja huomioivat jatkuvasti. Olivat todella kunnioittavia. Ainakin oikeella alalla olivat 😊
Minkä takia kusipäitä täytyy lähtökohtaisesti kunnioittaa? Ja mitä se kunnioitus on? Suukotellaan mielisairaan koirankakkaisia kengänpohjia?
Mua on ainakin lääkärit ja hoitajat kohdelleet aina tosi hyvin..... Jopa vähän liiankin hyvin. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö aloittaja juuri kommentoinut että hoitajat suorastaan kieltää tulemasta hoitoon, jonka lääkäri on määrännyt ja katsonut potilaalle tarpeelliseksi. Ei kait hoitajilla ole mitään valtuuksia muuttaa lääkärin määräyksiä tai tehdä diagnooseja?? Kyllä minusta silloin on enemmän kuin tarpeellista keskustella lääkärin kanssa tilanteesta. Lääkäri määrää ja hoitaja toteuttaa, eikö? Ja tuossa tilanteessa on aiheellista ärähtää hoitajille. En ole todellakaan ollut hoitoalalla koskaan töissä, mutta oletko SINÄKIN oikeasti sitä mieltä että hoitajat voi kieltäytyä tekemästä lääkärin MÄÄRÄÄMIÄ hoitoja lääkäriltä kysymättä???? Tästähän tässä on kysymys!
Onko se lääkäri määrännyt sinun juoksemaan monta kertaa viikossa päivystyksessä hakemassa sitä hoitoa?
Jos alvariinsa kohtaa eri hoitajien ja lääkärien taholta vähättelyä tai muuten epäasialliseksi kokemaansa kohtelua, kannattaa katsoa peiliin. Joka alalla on työhönsä leipiintyneitä ja tympeitä yksittäisiä ihmisiä, mutta pääasiallisesti terveydenhuollon työntekijät tekevät työnsä hyvin, eikä heillä ole mitään syytä vähätellä potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Jos alvariinsa kohtaa eri hoitajien ja lääkärien taholta vähättelyä tai muuten epäasialliseksi kokemaansa kohtelua, kannattaa katsoa peiliin. Joka alalla on työhönsä leipiintyneitä ja tympeitä yksittäisiä ihmisiä, mutta pääasiallisesti terveydenhuollon työntekijät tekevät työnsä hyvin, eikä heillä ole mitään syytä vähätellä potilaita.
Jos olet kipeänä ja huonossa kunnossa? Joo, tuli katsottua peiliin, ei näyttäny hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin! Asiantuntemusta ei ole. Kuka tahansa teistä hullujenhuoneelta karanneista osaa diagnoosit paremmin kuin vuosikaudet asioita opiskelleet. Kyllä jämpti on näin!
Tässähän keskustellaan (yritetään keskustella) nimenomaan potilaan (aloittajan) kokemuksista eikä olla mitään lääketieteen asiantuntijoita. Melkomoista vähättelyä ammatti-ihmisiltä tälläkin palstalla. Kukaan ei vielä ole kommentoinut siihen että onko hoitajilla oikeasti valtuudet kieltäytyä tekemästä lääkärin määräämiä hoitoja potilaalle kuten aloittaja kertoi. Kun tunnut olevan asiantuntija, niin miksi et kerro miten asia todellisuudessa on? Asian vierestä vain kettuilet ja nimittelet kommentoijia.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret hoitajaopiskelijat on ihan parhaita! Ei siitä kauaa ole kun osastolla olin ja niin mahtavia opiskelijoita! Jotain varmaan vasta vähän päälle parikymppisiä! Silti niin ihania ja oikeasti huolehtivat kunnolla ja huomioivat jatkuvasti. Olivat todella kunnioittavia. Ainakin oikeella alalla olivat 😊
Kyllä minä ainakin haluan asianmukaista hoitoa, en ole erityisen kunnioituksen tarpeessa. En usko, että sairaanhoito-opiskelija pystyy siihen mitä vuosia työssä ollut, mutta jos kaipaakin vain päähän taputtelua onhan se hyvä, että sitä saa.
Kyllä potilas/asiakas voi ihan itsekin miettiä käytöstään. Se että olet hoidossa ei todellakaan tarkoita sitä, että voit käyttäytyä aivan miten sattuu. En ymmärrä sellaista alkuunkaan että hakeudutaan hoitoon muttei sitten kuitenkaan olla tippaakaan hoitomyönteisiä?! Aikuiset ihmiset heittäytyy terveydenhuollossa ihan uskomattomiksi. Ei sinne sairaalaan mennä pelleilemään eikä se ole mikään lastentarha tai sirkus. Ja kunnioitus siellä kuuluu olla molemminpuolista. Myös potilaan tulee muistaa aikuisen ihmisen käytöstavat ja jos on hoitoon hakeutunut, niin ottaa sitten sen avun kanssa vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se lääkäri määrännyt sinun juoksemaan monta kertaa viikossa päivystyksessä hakemassa sitä hoitoa?
Ei ole MINUA määrännyt enkä juokse, enkä ole myöskään aloittaja :) Etkö osaa vastata kysymykseeni? Jos olet hoitoalan ihminen et anna kovin hyvää kuvaa potilaiden kohtaamisesta tai omasta osaamisestasi.
Kyllä Suomessa vaan saa aika tympeetä palvelua varsinkin julkisella sektorilla.