Mikä siinä on, että lääkäri/hoitaja saa vähätellä potilasta
mutta auta armias jos vähäkään kyseenalaistat heidän touhua. Alkaa mennä niin hermo.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
No se, joka on itse työssään aina virheetön ja kaikille vittumaisille asiakkaille aina täydellinen asiakaspalvelija, heittäköön ensimmäisen kiven. Yleensä ne kaikesta ja kaikista valittajat ja kovimmin mäkättävät on vähiten sairaita ja oikeasti monisairaat vanhukset odottaa kiltisti, kun näitä "olen odottanut jo kolme tuntia tämän kännissä korkokengissä saadun nilkan muljahdukseni kanssa" tai "haluan borrelioosin heti poissuljettavaksi" tai "painan 100kg a helteellä nilkat turpoaa, minulla on varmaan veritulppa" tai "minulla menee flunssa aina keuhkoputkiin" primadonnia palvellaan.
Tuon ymmärrän, mutta itse olen tyytyväisenä odotellut ja joustanut monessa, mutta silti osa vettuilee vaikka minun hoito perusteltua/lääkärin määräämää ja hän sanonut, että siitä EI saa poiketa. Tämänkö menet sanomaan heille niin heti ollaan naama norsun veellä.
Mielummin olisin terve.
Veetuileeko vai oletko yliherkkä tulkitsemaan esim. jonkun kysymyksen arvosteluksi?
Jotkut hoidot ja lääkemääräykset on joskus syytäkin kyseenalaistaa.
Oletteko muuten huomanneet että aina kun lehdessä on juttua että s.hoitaja on käyttäytynyt epäasiallisesti ja asia tulee julki niin johan päivän, parin päästä lehdessä on miten hoitajia lyödään ym. ??
Niin paljon kun olen joutunut jonottamaan päivystyksissä oman tai muiden mukana niin en ole koskaan kuullut tai nähnyt että potilaat käyttäytyisivät huonosti mutta monta kertaa olen kuullut miten hoitajat itse tekevät niin..
Vierailija kirjoitti:
Veetuileeko vai oletko yliherkkä tulkitsemaan esim. jonkun kysymyksen arvosteluksi?
"Jos tuut vielä tällä viikolla (tai muilla viikoilla useasti) tänne tämän asian vuoksi niin hoito lopetetaan kokonaan." (Ja asia sellanen mihin ei voi itse paljoa vaikuttaa joutuuko mennä vai ei ja kaikki keinot käytän ensin kotona mitä lupa kokeilla, ennenkuin menen.)
Enpä osaa tulkita ku kettuiluksi.
Ja lisäksi kyseenalaistetaan monesti, että tarvinko enää hoito ja ku sanoo, että tarvin niin saattaa olla 10-15 min vääntö asiasta ku heidän mielestä en tarvitse. Mutta kun ei kiinnosta lukea minun papereita kunnolla eikä perehtyä sairauteen vaan kuvitellaan tietävän enemmän ku tietää.
Ja sairsuteen perehtynyt lääkäri tehnyt minun hoitosuunnitelman ja se käydään säännöllisesti läpi.
AP
Vierailija kirjoitti:
On ja joskus lääkärit määrääväät vääränlaista hoitoa.
mutta minun tapauksessa se ei auta koska ilman tätä hoitoa olisin sairaalassa lähes kokoajan. Eikä tämä hoito mitenkään terveydelle vaarallista, paremminki hoitamatta jättäminen on.
Ap
Ja en mä ymmärrä näitä "kun lääkärissä ramppaat" itkijöitä. Kukanenki teistä voi miettiä kumpaan laittaa 1500€ mielummin, sairaalassa kulkuun vai esim. matkustamiseen tmv kivaan.
AP
Kannattaisko tuosta hoitajien asenteesta sanoa joskus lääkärille? Osaavat kyllä laittaa ruotuun ylimieliset hoitajat. Itsekin sanoin yhdelle nuorelle lääkäritytölle että hoitaja ei halunnut auttaa (vaikka pitäisi olla erikoissairaanhoitaja juuri tähän sairauteen). Seuraavan kerran kun näin samaisen hoitajan, sitä hävetti eikä kehdannut katsoa edes minuun päin. Oli arvattavasti saanut nuhteita ylemmältä taholta ja ihan asiasta kyllä.
Minä en koskaan vähättele potilasta, voin sanoa sen käsi sydämellä. Päälle viitisen vuotta nyt tätä työtä tehnyt. Ikinä en ole potilasta vähätellyt enkä aio niin koskaan tehdäkään. En ylipäänsä ole kohdannut oikeastaan hankalia potilaita koskaan. Uskon että se johtuu siitä, kun potilaat aistivat hyväntahtoisuuteni ja kohtelen heitä aina kunnioittavasti. Kuuntelen ja ymmärrän.
- sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten huomanneet että aina kun lehdessä on juttua että s.hoitaja on käyttäytynyt epäasiallisesti ja asia tulee julki niin johan päivän, parin päästä lehdessä on miten hoitajia lyödään ym. ??
Niin paljon kun olen joutunut jonottamaan päivystyksissä oman tai muiden mukana niin en ole koskaan kuullut tai nähnyt että potilaat käyttäytyisivät huonosti mutta monta kertaa olen kuullut miten hoitajat itse tekevät niin..
Joo iiiikinä ei ole yksikään potilas käyttäytynyt huonosti varsinkaan päivystyksessä (tutustupa mielenkiinnosta tilastoihin kuinka moni on alkoholiin tai huumeiden vaikutuksen alaisena) ja kummä oon kuullu ja naapurikin sanoi nii aina ne on hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko tuosta hoitajien asenteesta sanoa joskus lääkärille? Osaavat kyllä laittaa ruotuun ylimieliset hoitajat. Itsekin sanoin yhdelle nuorelle lääkäritytölle että hoitaja ei halunnut auttaa (vaikka pitäisi olla erikoissairaanhoitaja juuri tähän sairauteen). Seuraavan kerran kun näin samaisen hoitajan, sitä hävetti eikä kehdannut katsoa edes minuun päin. Oli arvattavasti saanut nuhteita ylemmältä taholta ja ihan asiasta kyllä.
Häh? Ei lääkärit ole mitään sairaanhoitajien pomoja vaan työkavereita. Sairaanhoitajien pomo on osastonhoitaja. Lääkärit ei todellakaan "pomottele" hoitajia yhtään millään tavalla vaan pikemminkin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko luulet että lääkäreillä on aikaa kuunnella jokaisen valituksia? Meillä pidetään muuten osastoa pystyssä hoitajien voimin kun lääkäri ei osaa kieltä eikä ymmärrä omia määräyksiään. En pidä häntä "ylempänä" tahona. Kannattaa valittaaa ennemmin potilasasiamiehelle tai osastonhoitajalle.
Ikävää yleistystä taas. Koittakaapa muistaa, että valtaosa lääkäreistä ja hoitajista tekee työtään ihan oikeasti tosissaan ja ajattelee aina potilaan etua :(
Lääkärit, sairaanhoitajat ja fyssarit on ihan kunnon kavereita keskenään sairaalassa. Sen sijaan sosiaalialan ihmiset ja laitoshuoltajat on "toista porukkaa" ja heitä kohtaan ei ehkä olla ihan niin ystävällisiä. Olen ollut sairaalassa töissä yli 10v erilaisissa hommissa ja tämän ilmiön todennut lukuisia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko luulet että lääkäreillä on aikaa kuunnella jokaisen valituksia? Meillä pidetään muuten osastoa pystyssä hoitajien voimin kun lääkäri ei osaa kieltä eikä ymmärrä omia määräyksiään. En pidä häntä "ylempänä" tahona. Kannattaa valittaaa ennemmin potilasasiamiehelle tai osastonhoitajalle.
No enpä tunne teidän osastoa, mutta oma kokemukseni on tuo. Uudet ja nuoret lääkärit jaksaa vielä puuttua asioihin mutta kokeneemmat ei. Nuoret myös jaksaa kuunnella potilasta ja oikeasti auttaa, siksi aina haluankin vastavalmistuneelle, sillä heiltä saa oikeasti apua eikä asiatonta kettuilua. Oli onni että pääsin nuorelle lääkärille, muuten olisin varmaan jo kuollut, sillä vanhemmat lääkärit ja varsinkin hoitajat aina vähättelee kaikkia oireita.
AP.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ja joskus lääkärit määrääväät vääränlaista hoitoa.
mutta minun tapauksessa se ei auta koska ilman tätä hoitoa olisin sairaalassa lähes kokoajan. Eikä tämä hoito mitenkään terveydelle vaarallista, paremminki hoitamatta jättäminen on.Ap
Kerrotko hieman lisää tästä sairaudesta joka vaatii niin usein hoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ei lääkärit ole mitään sairaanhoitajien pomoja vaan työkavereita. Sairaanhoitajien pomo on osastonhoitaja. Lääkärit ei todellakaan "pomottele" hoitajia yhtään millään tavalla vaan pikemminkin päinvastoin.
Nimenomaan. Kaikkien potilaiden hoito on tulosta lääkäreiden ja hoitajien tekemästä jokapäiväisestä yhteistyöstä. Työkavereita ovat ja tiivistä yhteistyötä tekevät potilaiden parhaaksi. Potilaille pyritään yhteistyössä saamaan parhain mahdollinen hoito.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei ole hoitajan pomo. Lääkäri keskittyy lääketieteeseen, hoitaja hoitoon ja hoitotieteeseen. Yliopistossakin nämä siis ovat eri tieteenalat. Jos jollekin valitetaan niin hoitajan pomolle joka toki ei ole lääkäri. Lääkärillä sen sijaan on pääasiallinen lääketieteellinen vastuu potilaan hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan vähättele potilasta, voin sanoa sen käsi sydämellä. Päälle viitisen vuotta nyt tätä työtä tehnyt. Ikinä en ole potilasta vähätellyt enkä aio niin koskaan tehdäkään. En ylipäänsä ole kohdannut oikeastaan hankalia potilaita koskaan. Uskon että se johtuu siitä, kun potilaat aistivat hyväntahtoisuuteni ja kohtelen heitä aina kunnioittavasti. Kuuntelen ja ymmärrän.
- sairaanhoitaja
Kaltaisiasi hoitajia onneksi on enemmän kuin vähättelijöitä. Olin vasta leikkauksessa päiväkirurgisella osastolla ja sain aivan mahtavan hyvää hoitoa, vähän liiankin hyvää, sillä vähempikin hössötys olisi riittänyt. Moni muu potilas oli paljon huonommassa kunnossa kuin minä. Hoitoalalle sopii sanonta "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa", molemmin puolin.
No se, joka on itse työssään aina virheetön ja kaikille vittumaisille asiakkaille aina täydellinen asiakaspalvelija, heittäköön ensimmäisen kiven. Yleensä ne kaikesta ja kaikista valittajat ja kovimmin mäkättävät on vähiten sairaita ja oikeasti monisairaat vanhukset odottaa kiltisti, kun näitä "olen odottanut jo kolme tuntia tämän kännissä korkokengissä saadun nilkan muljahdukseni kanssa" tai "haluan borrelioosin heti poissuljettavaksi" tai "painan 100kg a helteellä nilkat turpoaa, minulla on varmaan veritulppa" tai "minulla menee flunssa aina keuhkoputkiin" primadonnia palvellaan.