Tehkää tämä masennustesti
https://www.mielenterveystalo.fi/nuoret/itsearviointi_omaapu/itsearvioi…
Mitkä pisteet sait ja oletko masentunut vai et? Itselläni olisi tämän mukaan keskivaikea masennus (24 pistettä), mutta ei ole diagnosoitu mitään. Olen epäillyt ehkä lievää, mutta en ihan usko että keskivaikea on.
Kommentit (39)
25 pistettä. Kävin aiemmin lääkärissä, mutta en saanut mitään jatkohoitojuttuja. Kanta-tekstissä maininta keskivaikeasta oireilusta. En sitten tiedä
No sain 26, keskivaikea masennus (on jo kroonistunut, enkä taida päästä lääkkeistä enää eroon). Joissain kyselyissä on huomioitu myös se, että joillain saattaa ruokahalu lisääntyäkin sekä paino nousta. Tässä ei ollut. Kritisoin aikoinaan juuri tätä, ettei oltu huomioitu, että jotkut tosiaan syövät masennuksen takia enemmän vaikkapa juuri makeata. Vaikka joskus tuntuu, ettei enää maistakaan mitään :(
25. Vaikeasta masennuksesta toipumassa, korkeimmillaan pisteet oli syksyllä 49.
22 pistettä. Ei ole diagnosoitu mitään, mutta psykologilla olen käynyt. Tietysti aika vaikea kevät takana, että sekin vaikutaa mielialaan, enkä välttämättä ole masentunut.
36 pistettä. Yleensä oon saanut keskivaikean tuloksen
Kysymyksistä osa on todella typeriä.
Esim. kroonisesti sairas tarkkailee oireitaan tietääkseen pitääkö ottaa lääkettä. Keski-ikäinen on vanhentunut. Jne. Etsi itse lisää.
5
Normaali, vaikka elämä on kolhinut viime aikoina, mutta on se hymyillytkin.
21, toipumassa keskivaikeasta masennuksesta
30
Onhan tämä elämä kolhinut ja töninyt, mutta se kuuluu asiaan. Nyt olen kuitenkin ihan poikki, eikä mikään kiinnosta. Silti kieltäydyn olemasta ns. masentunut.
56 ja on diagnosoitu vaikea-asteinen masennus
31 eli just vakava.
No enpäs muuten allekirjoita tätä. Voin nyt kumminkin ihan hyvin. Pisteitä tuli vissiin siitä kun en ole lainkaan kiinnostunut muista ihmisitä (voin paremmin yksin) ja minulla ei ole mitään seksuaalisia halua (en kärsi tästä yhtään).
On minulla ollu lievät, keskivaikeat ja vaikeat masennukset. Olen kokenut kyllä totaalisen pohjan mitä ihminen voi tuntea. Helvetti on mielestäni sille olotilalle nimi.
En jaksa nyt tehdä, mutta yleensä tulee sellainen 20-30. Krooninen lääkeresistentti masennus.
Sain 33 pistettä. Keskivaikea masennus diagnoosin olen saanut syksyllä 2015. Syön lääkkeitä ja käyn terapiassa. Eivät nuo masennustani silti poista. Ainoastaan viiltely ja itsemurha-aikeet ja yrittäminen ovat jääneet pois eli kai sekin jotain on.
2 pistettä.
Olen sählännyt paljon elämässäni, mutta nyt asiat ovat kunnossa paitsi että lykkäilen päätöksiä. Olen kiitollinen monesta asiasta ja sain kivan tuloksen, mutta aikoinaan olisin saanut paljon enemmän pisteitä.
Masennustestit on pelkkää pilipalipippalointia.
24 pistettä. Tiesin että oireita on mutta en kie että ois keskivaikea masennus. Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö todettu alkukeväästä. Ei lääkitystä. Terapiahakemus vetämässä.
51 pistettä. Minulla on diagnosoitu vaikea-asteinen masennus.