Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää sen, että on taipuvainen ylimielisyyteen?

Vierailija
27.05.2018 |

Onko epäilys siitä, että on ylimielinen ihminen, yleensä paikkansapitävä? Jos on, niin miten ihmisiin voi oppia suhtautumaan myötätuntoisemmin?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei tuo ole niinkään ylimielisyysongelma kuin rajanveto-ongelma. Et osaa tehdä eroa omien ja muiden tunteiden välille ja ne pääsee liikaa ihosi alle.

Vierailija
22/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkei tuo ole niinkään ylimielisyysongelma kuin rajanveto-ongelma. Et osaa tehdä eroa omien ja muiden tunteiden välille ja ne pääsee liikaa ihosi alle.

Niin taitaa olla. En vain oikein tiedä mitä tekisin tälle. Hankaloittaa aika paljon ihmissuhteita. - Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankaloittaa juu. Perus terapiaanmeno juttu tuo. Sinne mars.

Vierailija
24/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankaloittaa juu. Perus terapiaanmeno juttu tuo. Sinne mars.

Siitä olen itsekin ajatellut, että voisin hyötyä. Suvussani on aika paljon kyynisiä ihmisiä ja epäsosiaalista käytöstä, joten se ei ainakaan ole toivomani kehityssuunta. - Ap

Vierailija
25/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ja miksi asettuisin esim. pissiksen asemaan? Sovinistin?

Oman mielenrauhasi takia, jottei olisi niin ärsyyntynyt olo toisten takia? Elämä on aika raskasta, jos on koko ajan napit vastakkain mielestään tyhmien ihmisten kanssa, näytti tätä kiehuntaansa ulospäin tai ei. - Ap

Vierailija
26/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena otsikon kysymykseen: siitä, että ihmiset sanovat sinua k*sipääksi.

Ja ihmiset, jotka eivät uskalla puhua niin suoraan, ottavat etäisyyttä niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
27/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena otsikon kysymykseen: siitä, että ihmiset sanovat sinua k*sipääksi.

Ja ihmiset, jotka eivät uskalla puhua niin suoraan, ottavat etäisyyttä niin paljon kuin mahdollista.

Perheessäni ei oltu kovin sosiaalisia. Siksi minulla on aika heikko käsitys siitä millaiset ihmissuhteet ovat ns. normaalisti toimivia. Jotain katkenneita ihmissuhteita taitaa olla takanaan suurimmalla osalla aikuisista. Vaikea aina tietää mitä kaikkea silloin syinä on ollut. - Ap

Vierailija
28/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
29/29 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös vähän samanlainen. Väsyn ihmisten seurassa, kun olen jotenkin liikaa mukana. Joskus mietin, että olisi kivaa, jos olisi enemmän kavereita, mutta sitten minun täytyisi pystyä torjumaan havannointiani, enkä usko sen olevan mahdollista.

Just luin jotain juttua aistiyliherkkyydestä, kun yritän ymmärtää, mistä on oikeasti kyse, ilman, että joku tapavalittaja pilaa jutun. En tykkää leimata kaikkia erilaisia jonkun sairauden kautta, mutta huomasin itselläni olevan varmaan jotain tunneherkkyyttä. Olen siis todella hyvä aistimaan muiden mielialat ja eleet, mutta tämä on hyvin väsyttävää.

Kaikesta tästä tarkkaavaisuudesta ja analysoinnista johtuen tunnistan myös tuota ylimielisyyden tunnetta itsessäni. Tuntuu, että muut on hölmöjä, kun eivät huomaa/tajua joitain juttuja.

Se oli muuten tää:

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201708012200297787_rk…

Ja nimenomaan noi tunnejutut.