Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskari odottaa, että olen hänen kanssaan koko ajan

Vierailija
27.05.2018 |

Tänäänkin on pelattu jalkapalloa kaksi kertaa, polttopalloa, pyöräilty, uitu ja ulkoiltu. Uintireissun jälkeen, joka oli aiemmin iltapäivällä sanoin, että nyt saa leikkiä vähän aikaa itsekseen, niin lapsi mököttää sohvalla ja pyytää sitten isän kaveriksi. Nyt jalkapallon jälkeen sanoin, että saa pelata konsolilla vähän aikaa, niin huutaa että tule mukaan, tule äiti heti. Nyt olen tässä sohvalla vieressä, kun lapsi pelaa, niin selittää koko ajan peliään mulle ja pyytää katsomaan sitä. Tuntuu, että tukahdun tässä, kun ei ole mitään omaa tilaa elämässä, vaikka yhdessäolosta nautinkin. En tiedä, miten saisin olla kotona edes joskus ihan omassa rauhassa ja tehdä joitain aikuisten asioita.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi muuten tosi hyvä asia, jos lapselle löytyisi kaveri...

Vierailija
2/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit siihen viereen? Kyllä tuossa tilanteessa voi sanoa, että äiti menee nyt vähäksi aikaa juomaan kahvia keittiöön ja äitiä ei saa häiritä kunnes tulen ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkitreffit eskarikavereiden kanssa vuoroin teillä, vuoroin kavereilla. Siitä se lähtee.

Vierailija
4/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, et on vähän "jämähtänyt" pikkulapsivaiheeseen, jossa ollaan aina äidissä kiinni. Kannusta menemään kavereiden kanssa leikkimään tai kutsumaan kavereita teille. Oletteko kannustaneet aikasemminkin menemään muiden lasten kanssa vai oletteko "pitäneet" lasta kotona ja leikkineet aina keskenään hänen kanssaan?

Vierailija
5/5 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, et on vähän "jämähtänyt" pikkulapsivaiheeseen, jossa ollaan aina äidissä kiinni. Kannusta menemään kavereiden kanssa leikkimään tai kutsumaan kavereita teille. Oletteko kannustaneet aikasemminkin menemään muiden lasten kanssa vai oletteko "pitäneet" lasta kotona ja leikkineet aina keskenään hänen kanssaan?

Olen itsekin miettinyt tuota, että onkohan vähän jämähtänyt äitiin kiinni. Asutaan hieman syrjässä ja sellaisessa paikassa, että talon vieressä on jyrkänteitä ja syvä ranta sekä metsää. Lasta ei voi päästää itsekseen edes kotipihalle. Naapureita ei ole kovin lähellä. Se on tässä iso ongelma. Eskarissa on kavereita onneksi ja joitakin leikkitreffejäkin on järjestetty ja enemmänkin toivoisin. Lapsi myös. Tuntuu, että muilla eskareiden vanhemmilla leikkitreffeihin ei ole kuitenkaan niin suurta tarvetta kuin meillä. Se on ihan ymmärrettävää, kun perheissä on useampia lapsia ja samanikäisiä asuu ihan lähistöllä. Tuttavapiirissäkin on monella samanikäisiä. Onneksi muutaman vuoden päästä poika voi jo sopia keskenään kavereidensa kanssa tapaamisistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme